Geplaatst op: 18-05-2020
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Fietsen door de Bomen wint World Landscape Architecture Award

Fietsen door de Bomen wint World Landscape Architecture Award
Het project ‘Fietsen door de Bomen’ in Belgisch Limburg blijft maar prijzen winnen. Na een Iconic Award uit Duitsland en een International Design Award uit Los Angeles mag ‘Fietsen door de Bomen’ nu ook een World Landscape Architecture Award aan z’n palmares toevoegen. Dat ook de toeristen het unieke fietspad waarderen blijkt uit het feit dat inmiddels al 250.000 fietsers van het fietspad door de bomen gebruik hebben gemaakt. 

Uit meer dan 230 inzendingen uit alle hoeken van de wereld kwam ‘Fietsen door de Bomen’ in de categorie Built – Small (voor projecten kleiner dan 1.000 m²) als een van de winnaars uit de bus. Het Limburgse ontwerp nam het daarin op tegen tegenstanders uit onder meer China, Jordanië, Denemarken en onze buurlanden Duitsland en Nederland. Uiteindelijk selecteerde een internationale jury van experts ‘Fietsen door de Bomen’ als winnaar van de Merit Award.

Igor Philtjens, gedeputeerde en voorzitter van Toerisme Limburg: "De award zelf is momenteel natuurlijk bijzaak … Maar het bewijst wel weer dat we dit soort hefboomprojecten – zeker nu onze sector zwaar getroffen is – meer dan ooit nodig hebben om Limburg onderscheidend op de kaart te zetten.”


Trefwoorden: dagrecreatie, fietsen, Limburg, België

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

09/07/20
ING: Omzet in horeca -30% tot -40% in 2020
ING verwacht dat de omzet in de Nederlandse horeca vanwege de coronacrisis in 2020 met 30 tot 40% zal krimpen. Een combinatie van van beperkende maatregelen, veranderde consumentenvoorkeuren en een krimpende economie zorgt er voor dat de horecaomzet in de rest van 2020 en 2021 nog niet volledig zal kunnen herstellen.
08/07/20
Exclusief voor leden
Toenemend vertrouwen maar ook veel onzekerheid in branche
Het vertrouwen van ondernemers in de vrijetijdsbranche is in een maand tijd omhoog geschoten. Maar de onzekerheid in de branche is nog groot. Hoe pakt dat voor de verschillende deelbranches uit?
08/07/20
Eerste vakbeurs in MECC over anderhalvemeter inrichting
De Anderhalve meter Expo is de beurs over oplossingen voor uitdagingen uit de anderhalvemeter maatschappij.
08/07/20
Bedrijfssucces zorgt voor snel bereik mijlpaal 1 miljoen geplante bomen
Website Natuurhuisje.nl startte in 2018 met de missie om één miljoen bomen te planten in ontwikkelingslanden. Die mijlpaal is bereikt. Het bedrijf wil nu meer doen voor de natuur in eigen land.
08/07/20
Prijzen in de branche lopen op, niet zo sterk als vorig jaar
De prijzen voor consumentengoederen en -diensten lopen langzaam weer op. Ook in onze branche lopen de prijzen weer op.
08/07/20
Rijksmuseum biedt volledig programma zomer
Vanaf 11 juli zijn er weer dagelijks programma's te volgen bij Rijksmuseum in Amsterdam, uiteraard met inachtneming van de laatste richtlijnen van het RIVM.
07/07/20
75% meer pakketreizen verkocht in vergelijking met een week eerder
Er is een stijging te zien van 75% op boekingen van pakketreizen vergeleken met afgelopen week, dat ...
07/07/20
Eigenzinnige campagne voor Limburg
Limburg heeft de toeristische campagne ‘Dit is in Limburg’ gelanceerd. Met de campagne worden gasten verleid op vakantie te gaan in Limburg. Met een uitgekiende strategie.