Geplaatst op: 21-04-2020
Auteur: Marc Gerlings

Beiten moet commercie Ticketveiling verbeteren

Beiten moet commercie Ticketveiling verbeteren
Martine Beiten. Foto: Ticketveiling.nl
Martine Beiten – tot voor kort Country Manager Benelux bij Groupon – is per 15 april in dienst getreden bij Ticketveiling.nl. Het platform is één van de grootste veilingsites in Nederland. Beiten bekleedt er vanaf nu de functie van Director E-commerce, Sales en Marketing.  Ticketveiling.nl heeft een geheel eigen businessmodel en dat is aan verbetering toe.

"Ticketveiling.nl is een grote aanbieder op het gebied van vrijetijdsbesteding die bovendien jaar na jaar groeit. Het is een grote uitdaging om dat proces te versnellen en in goede banen te leiden", zegt Beiten.

Beiten heeft een lange carrière achter de rug in de E-commerce wereld en heeft een bewezen trackrecord waar het gaat om online sales & marketing. Ze trad in 2013 in dienst bij Groupon en groeide razendsnel door van Marketing Consultant tot Key Account Sales Executive, Manager Business Development en uiteindelijk Country Manager Benelux binnen het concern. In de laatstgenoemde functie was Beiten verantwoordelijk voor het commerciële resultaat van Groupon in beide landen. 

"Een zeer uitdagende rol waarin ik veel geleerd heb", verklaart ze. Maar Beiten is ambitieus en wilde meer. "Die kans heb ik nu gekregen bij Ticketveiling.nl. Dit platform groeit heel snel en heeft een enorme potentie. Mijn taak is onder meer om dat proces te structureren en om de groei optimaal te laten verlopen. Vanzelfsprekend ben ik daarbij tevens verantwoordelijk voor de resultaten. Sales en marketing vormen een integraal onderdeel van mijn takenpakket. Met mijn ervaring kan ik veel voor Ticketveiling.nl betekenen. Zeker in de uitdagende tijden waarmee onze business nu kampt. Dat vraagt om creatieve oplossingen."

Businessmodel: content barteren voor toegangsbewijzen
Ticketveiling.nl is opgericht in 2011 door CEO Jeroen Hillenaar. "Er was destijds ruimte voor een nieuwe speler in de markt”, vertelt hij. "Onze propositie was en is uniek. We bieden de mogelijkheid om content te barteren met out-of-home media van ons zusterbedrijf Hillenaar Outdoor. Dat betekent concreet dat aanbieders hun buitenreclame financieren met bijvoorbeeld toegangsbewijzen voor een pretpark, sauna, evenement of voorstelling. Die kaartjes veilen wij vervolgens voor eigen rekening en risico via Ticketveiling.nl." Deze propositie is uniek gebleken. "Vrijwel alle grote aanbieders op het gebied van vrije tijd – denk aan gerenommeerde dierentuinen en de bekende pretparken – werken met ons samen. En al lang niet meer alleen in combinatie met outdoor campagnes."

"We verkopen honderdduizenden tickets op jaarbasis en zorgen daarmee voor substantiële omzet bij deze partijen. Het is tijd voor een volgende stap”, vervolgt hij. "In dat kader ben ik erg trots op de komst van Martine Beiten naar ons bedrijf. Zij heeft de kwaliteiten in huis om Ticketveiling.nl verder te professionaliseren en klaar te maken voor de toekomst."
Trefwoorden: tickets, evenementen, commercieel, marketing, sales, pretparken

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

25/01/21
Bijna alle vakantiegangers naar buitenland bereid tot vaccinatie
Ruim acht op de tien Nederlanders die dit jaar op vakantie willen naar het buitenland is bereid zich...
25/01/21
RCN Vakantieparken breidt uit naar Duitsland
RCN Vakantieparken, bekend van 17 vakantieparken en campings in Nederland en Frankrijk, breidt uit n...
25/01/21
Lockdown zorgt voor minder verkeer naar bungalowparken
Het doel van de coronamaatregelen is het contact tussen mensen te verkleinen zodat het coronavirus geen kans krijgt. De lockdown lijkt nu ook zichtbaar te zijn bij bungalow- en vakantieparken. Veel minder Nederlanders pakken de auto naar de vakantiehuizen.
22/01/21
673 duurzame accommodaties voor recreatie, vakantie en zakelijke markt ontvangen het Green Key certificaat 2021
Vandaag worden door het keurmerk Green Key 673 certificaten verstrekt aan ondernemers in de toeristi...
22/01/21
Exclusief voor leden
Kampioen recycling is nog niet sterk in de circulaire economie
In de recreatiesector biedt de circulaire economie een grote kans om de duurzaamheid naar een hoog peil te brengen. Bouwmaterialen, inrichting en verlichting van accommodaties, het kan allemaal de cirkel in voor hergebruik. Nederland is goed in het scheiden van afval maar de stap naar een circulaire economie blijkt moeilijk. Daarom verbetert Van Veldhoven het beleid op dit gebied.
20/01/21
Ook vaste banen stoppen bij musea
Voor het eerst blijken niet alleen tijdelijke, maar ook vaste banen verloren te zijn gegaan bij musea door de sterk gedaalde inkomsten. Maar bijna alle musea hebben 2020 alsnog doorstaan. Door noodsteun, kostenbesparing en door bijsturen van de tentoonstellingskalender en aanpassingen aan de anderhalve meter. Dit heeft gevolgen voor de exploitatie in 2021.
20/01/21
Exclusief voor leden
Stadskantoor Schiedam twee weken langer projectiescherm kunst
De kunstprojectie van het Stedelijk Museum Schiedam op het stadskantoor blijft op verzoek van de gemeente Schiedam twee weken langer te zien. Op de 50 meter hoge toren komt werk voorbij van schilders, fotografen en videokunstenaars. "Wij vinden de fotoprojectie op ons stadskantoor een geweldig initiatief."
19/01/21
MBO hospitality heeft stageplaatsen hard nodig
Onder meer via www.stage010.nl een campagne waarin bedrijven in de regio Rijnmond worden opgeroepen stageplekken aan te bieden aan mbo-studenten. Veel stageplekken zijn door de coronacrisis in de afgelopen tijd weggevallen: ruim 4.000 mbo-studenten zijn momenteel dringend opzoek naar een stageplek.