Geplaatst op: 17-04-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Eerste VVV Inspiratiepunt Achterhoek opgeleverd in Winterswijk

Eerste VVV Inspiratiepunt Achterhoek opgeleverd in Winterswijk

In Winterswijk is het eerste VVV Inspiratiepunt van de Achterhoek klaar om, zodra de maatregelen dit weer toelaten, haar deuren te openen. In het nieuwe inspiratiepunt kunnen inwoners en toeristen op een visuele manier inspiratie opdoen over Winterswijk en de Achterhoek.


Veranderende vraag van de gast

De behoeften van gasten veranderen. Door de toegenomen digitalisering krijgen fysieke VVV-locaties een andere rol. Verhalen vertellen, interactie en beleving zijn hierbij belangrijke trends. Dit is dan ook de reden dat diverse VVV’s in de Achterhoek werken aan een transformatie naar een Inspiratiepunt. Dit is een plaats waar beleving, inspiratie en interactiviteit van de regio centraal staan. Winterswijk zal straks als eerste nieuwe VVV Inspiratiepunt haar deuren openen. De VVV draait het inspiratiepunt voornamelijk met de inzet van betrokken vrijwilligers.


Omdat door de coronacrisis de feestelijke opening niet kon doorgaan, geven burgemeester Joris Bengevoord en VVV vestigingsleider Gienne te Gronde een virtuele rondleiding door de nieuwe vestiging. 




Inspiratie over Winterswijk

In het nieuwe inspiratiepunt krijg je een goed beeld van diverse belevenissen in Winterswijk. Zo zijn er veel beelden van Winterswijk te zien. Ook de natuurlijke omgeving komt terug in de gebruikte houtmaterialen, de kleuren en de bomen in het inspiratiepunt.


Op diverse plaatsen zijn er interactieve elementen aangebracht. Bij de entree zijn gelijk al wisselende foto’s te zien in een projectie. Bij de verhalenboom kun je luisteren naar verhalen van Winterswijkers. Een gids vertelt trots over de Steengroeve en de 11-jarige Jorn vertelt over de kabouters. Verderop kun je in speciale kijkers beelden zien van dieren die voorkomen in het Nationaal Landschap Winterswijk. Bij de Steengroeve kun je in speciale lades vondsten bekijken van de groeve. Op een speciale touchtafel krijg je een beeld van de bezienswaardigheden in Winterswijk en de Achterhoek.


Burgemeester Bengevoord is enthousiast over de vernieuwde VVV. "We ontvangen jaarlijks vele toeristen in Winterswijk, die we met het nieuwe inspiratiepunt warm willen maken om nog meer te gaan ontdekken dan ze vooraf van plan waren. Ook de speciale wand over de grensregio past goed in onze nauwe samenwerking met onze Duitse buren. Een aanwinst voor Winterswijk!”.


Stimuleringsprogramma Achterhoek Toerisme

De vernieuwing van VVV Winterswijk is uitgevoerd door Winterswijk Marketing in samenwerking met Achterhoek Toerisme en mede mogelijk gemaakt door bijdragen van gemeente Winterswijk, Achterhoek Toerisme en Leader subsidie voor plattelandsontwikkeling. Het project maakt onderdeel uit van een stimuleringsprogramma van Achterhoek Toerisme om fysiek gastheerschap een nieuwe impuls te geven. Verwacht wordt dat voor de zomer ook twee VVV Inspiratiepunten gereed zijn in Ulft (DRU Industriepark) en Zutphen.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv, achterhoek, dmo

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...