Geplaatst op: 17-04-2020
Auteur: Renske Swarts
Kids-Campings.com

Bijna 80% van de Nederlandse gezinnen staat positief tegenover hun zomervakantie op de camping

Bijna 80% van de Nederlandse gezinnen staat positief tegenover hun zomervakantie op de camping

Een groot deel van de Nederlandse gezinnen (79,1%) staat nog altijd positief tegenover hun zomervakantie op de camping. 


Dit blijkt uit onderzoek dat kampeerplatform Kids-Campings.com in opdracht van TeamAnimation heeft uitgevoerd. De enquête is verspreid onder hun 7.000 Facebookvolgers en door ruim duizend volgers ingevuld. De situatie omtrent het coronavirus geeft veel onzekerheid over geplande vakanties. Want kunnen we straks nog ongestoord vakantie vieren op onze favoriete camping? De meeste gezinnen met kinderen hopen van wel. Benieuwd wat hun vakantieplannen zijn en hoe zij over hun vakantie denken? Lees dan zeker even mee. 


Driekwart van de gezinnen had al een kampeervakantie geboekt

75% van de ondervraagde gezinnen met kinderen had al een kampeervakantie geboekt voordat het COVID-19 virus in Nederland was vastgesteld. Hiervan heeft 90% een vakantie geboekt voor het hoogseizoen. Zij hebben nog goede hoop dat hun vakantie in het hoogseizoen door kan gaan, al dan niet op een andere manier dan anders. Als we kijken naar de landen waar de ondervraagde gezinnen een vakantie naar toe hebben geboekt, dan is Frankrijk het populairst met 32,6%, gevolgd door Nederland met 16,3% en Italië met 14%. 




Grote hoop om er nog even tussenuit te kunnen 

De meeste gezinnen hebben nog grote hoop om er even tussenuit te kunnen. 50% van de ondervraagde gezinnen geeft zelfs aan nog een vakantie te willen gaan boeken voor dit seizoen. Een van de belangrijkste redenen die gezinnen daarvoor geven is het hebben van behoefte aan een andere omgeving. Na weken thuis te hebben gezeten, is het hoog tijd om er even op uit te kunnen. Ook geven gezinnen aan dat vakantie nodig is om te ontspannen, juist in een tijd zoals deze. Otten, eigenaar van TeamAnimation, voegt hieraan toe: "Als alles straks weer rustig op gang komt, dan zijn campings en vakantieparken de eerste plek waar gezinnen met kinderen naar toe willen. Immers, zijn campings en vakantieparken ruim opgezet en kun je er genieten van de vrijheid en de natuur”.


Toch wacht 50% van de gezinnen nog even af met het boeken van een vakantie en kijken zij vooral hoe de situatie zich verder ontwikkelt. Ook zijn er gezinnen die aangeven altijd op de bonnefooi op vakantie te gaan en daarom ook nu last minute hun vakantie te boeken. 


Annuleren of een voucher? Nee hoor, voorlopig nog niet

79,1% van de gezinnen hoopt dat hun vakantie nog door kan gaan zoals gepland. Zij zijn voorlopig niet van plan hun vakantie te annuleren. Van de overige ondervraagde gezinnen geeft 7% aan dat zij al een voucher aangeboden hebben gekregen om hun vakantie om te boeken. Ook wil 4,7% van de gezinnen hun vakantie graag omboeken naar een andere periode en nog eens 4,7% hun vakantie annuleren en het geld terugvragen. De overige 4,5% twijfelt nog over hun beslissing en wacht af wat de mogelijkheden zijn vanuit hun vakantiebestemming of vakantieaanbieder. Al met al staan de meeste gezinnen dus nog positief tegenover hun zomervakantie. En wat zou het toch mooi zijn als er nog een vakantieseizoen komt, want dat hebben we met z’n allen zeker verdiend!




Deze enquête is opgesteld in opdracht van TeamAnimation om meer inzicht te krijgen in het kampeergedrag van gezinnen met kinderen. Voor vragen kun je contact opnemen met Renske Swarts van Kids-Campings.com via renske@blogs4travel.nl of 085  02 98 887 .

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakanties, campings, kampeerterreinen, familievakanties

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

10/07/20
Bezoekerslift Utrechtse Dom open
De 24-jarige Thom Stulen is vrijdag als eerste met de bezoekerslift van de Utrechtse Domtoren omhoog...
10/07/20
Handtekeningen binnen voor snelfietsroute Amersfoort - Utrecht
De snelfietsroute Amersfoort-Utrecht is weer een stap dichterbij de uitvoering. De provincie Utrecht...
10/07/20
Het grootste restaurant van Nederland
Combineer 2.500 m2 industrieel erfgoed, het grootste evenement van Nederland dat wordt afgelast en 6 restaurants die hun nek willen uitsteken, en je hebt het grootste culinaire pop-up concept van Nederland.
10/07/20
10 kolossale kunstwerken langs Maasfietsroute
Langs het Limburgse deel van Maasroute officieel geopend zijn 10 kolossale kunstwerken geplaatst.
10/07/20
Derde icoon-fietsroute: LF Kustroute
Nederland heeft een nieuwe LF Kustroute. De route maakt deel uit van een reeks geplande LF-icoonroutes van het Fietsplatform. De route is 610 kilometer lang en volgt de Nederlandse kustlijn.
09/07/20
Talkshow naar wijnlounge van Fletcher
Vanaf zondag 19 juli 2020 is de nieuwe zakelijke talkshow Ondernemerslounge te zien op RTL7 en dat g...
09/07/20
ING: Omzet in horeca -30% tot -40% in 2020
ING verwacht dat de omzet in de Nederlandse horeca vanwege de coronacrisis in 2020 met 30 tot 40% zal krimpen. Een combinatie van van beperkende maatregelen, veranderde consumentenvoorkeuren en een krimpende economie zorgt er voor dat de horecaomzet in de rest van 2020 en 2021 nog niet volledig zal kunnen herstellen.
08/07/20
Exclusief voor leden
Toenemend vertrouwen maar ook veel onzekerheid in branche
Het vertrouwen van ondernemers in de vrijetijdsbranche is in een maand tijd omhoog geschoten. Maar de onzekerheid in de branche is nog groot. Hoe pakt dat voor de verschillende deelbranches uit?