Geplaatst op: 10-03-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Nieuwe naam voor zeilende chartervaart: Hollandsche Zeilvloot

Nieuwe naam voor zeilende chartervaart: Hollandsche Zeilvloot
De Nederlandse zeilende chartervaart gaat onder een nieuwe naam opereren: Hollandsche Zeilvloot.

Met steun van HISWA-RECRON, ondernemersorganisatie voor watersport en recreatie, hebben initiatiefnemers Holland Sail, NAUPAR en Frisian Sailing Company de weg ingeslagen naar deze nieuwe naam. Mooi is dat ook schepen die niet bij deze organisaties zijn aangesloten de naam Hollandsche Zeilvloot mogen gebruiken.

Stijn Boode manager Waterrecreatie van HISWA-RECRON, legt uit: "Duidelijk was dat de naam chartervaart niet langer voldeed, het is niet iets waar iedereen zich herkent. Net als alle andere namen die de ronde doen, zoals bruine vloot en tall ships. Mooi, maar niet dekkend voor álles wat we hebben varen aan prachtig en historisch erfgoed. We hebben de handen ineengeslagen om gezamenlijk tot een naam te komen die we kunnen gaan gebruiken en vooral ook laden met wat we zijn: zeilende passagiersvaart met schipper.”

Achterban betrokken bij proces

De drie boekingskantoren, aangesloten bij brancheorganisatie HISWA-RECRON riepen hun achterban en enkele andere partijen als BBZ en watersportondernemers mee te denken over de nieuwe naam en bijpassend logo tijdens een aantal workshopsessies. Hierin werd niet alleen gezocht naar de gezamenlijke naam, maar ook naar de drijfveren en waarden, beweegredenen van schippers én boekers en een toekomstgerichte visie die de verschillende partijen delen.

Naamsgebruik staat open

De naam is, ondanks dat deze door de inzet van NAUPAR, HollandSail en Frisian Saling Company tot stand is gekomen, niet alleen bedoeld voor de honderd schepen die bij de drie boekingskantoren die lid zijn van HISWA-RECRON zijn aangesloten. Ook alle zelfstandig varende en schippers van andere boekingskantoren kunnen deze naam gaan gebruiken voor marketing- en communicatiedoeleinden. Boode: "Hoe meer schippers en boekingskantoren die in de commerciële zeilende passagiersvaart actief zijn deze naam gebruiken, uitdragen en delen hoe sterker we staan. De toekomst vraagt om een gezamenlijke aanpak en daar is dit het startpunt van.”
Topics:Watersport
Trefwoorden: watersport, cruises, zeilvaart, chartervaart

CELTH
 






||| Nieuws |||

17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...