Geplaatst op: 06-03-2020
Auteur: Redactie NRIT
PleisureWorld NRIT

The VR Room trapt pop-up tour af met nieuwe vestiging in Tilburg

The VR Room trapt pop-up tour af met nieuwe vestiging in Tilburg

The VR Room krijgt in Tilburg haar eerst pop-up vestiging. Daartoe is een unieke samenwerking aangegaan met vastgoedbelegger Wereldhave. In Winkelcentrum Pieter Vreedeplein in Tilburg biedt The VR Room het competitieve VR Lasergamen en andere Virtual Reality games aan. Bovendien kunnen bezoekers in Tilburg voor het eerst aan de slag met een splinternieuw concept: VR Arena.


Eigenaar van de VR Room Wouter van den Bijgaart is ook op de Vakdag Het Nieuwe Dagje Uit waar het dit concept voor de leisure introduceert. Info en tickets op: www.hetnieuwedagjeuit.nl 


VR Arena: Plezier voor speler én toeschouwer

In VR Arena lopen meerdere spelers vrij rond in een open ruimte met een Virtual Reality headset. Waar de meeste Virtual Reality headsets nog bedraad zijn, biedt The VR Room games aan die volledig draadloos worden gespeeld. Terwijl de spelers zich in een continu veranderende digitale wereld wanen, kunnen omstanders in het winkelcentrum toekijken hoe zij de overwinning naar zich toe proberen te trekken. In VR Arena loopt iedere speler rond met een virtueel schild en een ray gun, waarmee zij hun tegenstanders een kopje kleiner moeten maken, terwijl zij door een futuristisch veld met pilarenmanoeuvreren.


"Het mooie van VR Arena is dat je vrij rond kunt lopen en wij kunnen met één druk op de knop het level aanpassen. Daarnaast kunnen de mensen die niet aan het spelen zijn de gameop een groot scherm volgen, want wij vinden dat VR moet niet alleen voor de spelers, maar ook voor de toeschouwers leuk moet zijn. Vergelijk het met bowlen: Je gooit zelf maar 1x de bal en kijkt vooral naar de worpen van je medespelers. We zijn ontzettend trots om dit concept voor het eerst speelbaar te maken in Tilburg en Utrecht, en we kunnen niet wachten om het uit te breiden naar andere steden in Nederland. Ook andere aanbieders kunnen een licentie bij ons afnemen'', zegt Wouter van den Bijgaart, oprichter van The VR Room.




Pop-up tour in samenwerking met Wereldhave

De opening van deze vestiging is het startschot van een langdurige samenwerking tussen The VR Room en Wereldhave. In Tilburg kunnen bezoekers enkele maanden aan de slag met de nieuwste entertainment van The VR Room en vervolgens trekt hijverder het land in om bezoekers in andere winkelcentra kennis te laten maken met zijn unieke VR-entertainment.In de komende 2 jaar worden 4 verschillende winkelcentra aangedaan. Volgens Erik Kleemans van Wereldhave past de VR-Room perfect in de nieuwe strategie, waarbij de klant centraal staat en ze het aanbod in onze centra nog beter afstemmen op de behoeften van de moderne consument: "Het concept is bewezen en heeft eerder al hoge ogen gegooid in Amsterdamen Utrecht. Het Pieter Vreedeplein heeft van oorsprong een sterke fashion en horeca functie, met The VR Room voegen we hier entertainment aan toe en geven we bezoekers weer nieuwe redenen om naar Tilburg te komen."


Speciale openingsactie

Op zaterdag 14 maart en zondag 15 maart kunnen bezoekers profiteren van een speciale openingsactie. Onder het ''All you can play''-principe kunnen zij het volledige aanbod VR entertainment ontdekken voor slechts €10,-.

Link: http://www.thevrroom.nl/
Trefwoorden: dagrecreatie attractieparken, leisure, games, Noord-Brabant, retail

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
10/07/18
Gastvrijheidssector: katalysator voor ontwikkeling
"Kamer denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze week. Een slijt...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/12/20
Fijne feestdagen en een voorspoedig 2021
De vrijetijdssector heeft een ongekend jaar achter de rug. De COVID-19-pandemie is na de Tweede Wereldoorlog de meest ingrijpende gebeurtenis die we met z’n allen meemaken. Een jaar met vrijheidsbeperkingen, naasten die we niet konden zien of ons zijn ontvallen, ongelofelijk veel psychisch en medisch leed, maar ook hoop, veerkracht en saamhorigheid.
26/11/20
Blijvend investeren in de vrijetijdssector is essentieel: zonder bezoekers geen herstel!
Heel ondernemend Utrecht wordt getroffen door de coronamaatregelen. De cultuur-, evenementen-, horec...
25/11/20
Trendzz For You biedt totaaloplossing voor souvenirs aan Landal GreenParks
Trendzz For You verzorgt vanaf 1 januari 2021 de souvenirs, gift-artikelen en ansichtkaarten bij Lan...
25/11/20
ACM publiceert vuistregels voor online platformen
De platformeconomie groeit. Consumenten kopen en handelaren verkopen steeds meer via online platform...
24/11/20
Verbrede Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL Q4 2020) van start
Alle mkb-ondernemers die in het laatste kwartaal van 2020 direct of indirect geraakt worden door de ...
09/10/20
Pintransacties in vrijetijdssector lopen hard terug
De recente maatregelen om het coronavirus terug te dringen hebben duidelijk effect op de economie.Dat zien we het duidelijkst in de vrijetijdsbranche.
24/09/20
Helft minder passanten in binnensteden en winkelcentra
Het is in winkelcentra nog steeds veel minder druk van voor corona. Maar de verschillen tussen de centra zijn groot. Waardoor wordt dat veroorzaakt?
04/08/20
Ongekende omzetgroei voor winkels in recreatieartikelen
Het tweede kwartaal heeft de Nederlandse detailhandel 5,9% meer omgezet dan een jaar eerder. Vooral de internetverkopen groeiden sterk. Voor onze branche is de omzet in recreatiegoederen relevant en die gaven een nog noot vertoonde groei te zien.