Geplaatst op: 06-03-2020
Auteur: Redactie NRIT
PleisureWorld NRIT

The VR Room trapt pop-up tour af met nieuwe vestiging in Tilburg

The VR Room trapt pop-up tour af met nieuwe vestiging in Tilburg

The VR Room krijgt in Tilburg haar eerst pop-up vestiging. Daartoe is een unieke samenwerking aangegaan met vastgoedbelegger Wereldhave. In Winkelcentrum Pieter Vreedeplein in Tilburg biedt The VR Room het competitieve VR Lasergamen en andere Virtual Reality games aan. Bovendien kunnen bezoekers in Tilburg voor het eerst aan de slag met een splinternieuw concept: VR Arena.


Eigenaar van de VR Room Wouter van den Bijgaart is ook op de Vakdag Het Nieuwe Dagje Uit waar het dit concept voor de leisure introduceert. Info en tickets op: www.hetnieuwedagjeuit.nl 


VR Arena: Plezier voor speler én toeschouwer

In VR Arena lopen meerdere spelers vrij rond in een open ruimte met een Virtual Reality headset. Waar de meeste Virtual Reality headsets nog bedraad zijn, biedt The VR Room games aan die volledig draadloos worden gespeeld. Terwijl de spelers zich in een continu veranderende digitale wereld wanen, kunnen omstanders in het winkelcentrum toekijken hoe zij de overwinning naar zich toe proberen te trekken. In VR Arena loopt iedere speler rond met een virtueel schild en een ray gun, waarmee zij hun tegenstanders een kopje kleiner moeten maken, terwijl zij door een futuristisch veld met pilarenmanoeuvreren.


"Het mooie van VR Arena is dat je vrij rond kunt lopen en wij kunnen met één druk op de knop het level aanpassen. Daarnaast kunnen de mensen die niet aan het spelen zijn de gameop een groot scherm volgen, want wij vinden dat VR moet niet alleen voor de spelers, maar ook voor de toeschouwers leuk moet zijn. Vergelijk het met bowlen: Je gooit zelf maar 1x de bal en kijkt vooral naar de worpen van je medespelers. We zijn ontzettend trots om dit concept voor het eerst speelbaar te maken in Tilburg en Utrecht, en we kunnen niet wachten om het uit te breiden naar andere steden in Nederland. Ook andere aanbieders kunnen een licentie bij ons afnemen'', zegt Wouter van den Bijgaart, oprichter van The VR Room.




Pop-up tour in samenwerking met Wereldhave

De opening van deze vestiging is het startschot van een langdurige samenwerking tussen The VR Room en Wereldhave. In Tilburg kunnen bezoekers enkele maanden aan de slag met de nieuwste entertainment van The VR Room en vervolgens trekt hijverder het land in om bezoekers in andere winkelcentra kennis te laten maken met zijn unieke VR-entertainment.In de komende 2 jaar worden 4 verschillende winkelcentra aangedaan. Volgens Erik Kleemans van Wereldhave past de VR-Room perfect in de nieuwe strategie, waarbij de klant centraal staat en ze het aanbod in onze centra nog beter afstemmen op de behoeften van de moderne consument: "Het concept is bewezen en heeft eerder al hoge ogen gegooid in Amsterdamen Utrecht. Het Pieter Vreedeplein heeft van oorsprong een sterke fashion en horeca functie, met The VR Room voegen we hier entertainment aan toe en geven we bezoekers weer nieuwe redenen om naar Tilburg te komen."


Speciale openingsactie

Op zaterdag 14 maart en zondag 15 maart kunnen bezoekers profiteren van een speciale openingsactie. Onder het ''All you can play''-principe kunnen zij het volledige aanbod VR entertainment ontdekken voor slechts €10,-.

Link: http://www.thevrroom.nl/
Trefwoorden: dagrecreatie attractieparken, leisure, games, Noord-Brabant, retail

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
09/03/20
Pleasure for all!; overprikkelde dagattracties in Nederland …?
Goed nieuws voor 20 procent van de wereldbevolking die overprikkeld is: ‘Six Flags’ 26 theme par...
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

28/05/20
Medeoprichter van Toverland Caroline Kortooms neemt afscheid van Attractiepark Toverland
Caroline Kortooms heeft besloten om Toverland te gaan verlaten na 20 jaar Algemeen Directeur te zijn geweest. Het Algemeen Directeurschap droeg ze in november 2019 over aan Jean Gelissen jr. en het afgelopen halfjaar was Caroline werkzaam als Leider Visie en Bedrijfscultuur.
25/05/20
Verbeteringen in WILDLANDS
Dierentuin WILDLANDS heeft de sluiting door coronacrisis aangegrepen om meerdere kleine verbeteringen door te voeren. Vandaag ging het park weer open, uiteraard met een anderhalve meter protocol.
11/05/20
Overijssel past investeringsprogramma aan op coronacrisis
De provincie Overijssel gaat het investeringsprogramma voor de Vrijetijdssector 2020-2023 aanpassen vanwege de coronacrisis. De provincie wil bedrijven in de sector helpen om te herstellen. In samenspraak met de sector Gastvrij Overijssel zijn de plannen aangepast om in te spelen op de nu ontstane situatie.
01/05/20
Levensgroot Dakota-vliegtuig landt in Madurodam
Madurodam beleefde een historisch hoogtepunt met de landing van ‘The Flying Dutchman’: een levensgroot DC-3 vliegtuig, in de iconische zilver en blauwe KLM-stijl van de jaren ’40-’50.
30/04/20
CELTH schetst vier scenario’s voor de bezoekerseconomie na de crisis
Op welke wijze en hoe snel kan de vrijetijdssector zich na de crisis herstellen? CELTH verkent daarvoor vier scenario's.
28/04/20
Tips voor een intelligente open up
Tientallen tips om je vrijetijdsbedrijf voor te bereiden op de 1,5 meter economie en toch nog een goede businesscase te draaien.
21/04/20
Een veerkrachtige industrie
We zitten midden in een crisis, maar de vrijetijdsindustrie is veerkrachtig. In dit artikel wordt ingegaan op lessen uit voorgaande crises, hoe attracties een deel van de aandacht van gasten kunnen vasthouden terwijl ze gesloten zijn en op welke wijze men zich kan voorbereiden op heropening.
21/04/20
Beiten moet commercie Ticketveiling verbeteren
Martine Beiten – tot voor kort Country Manager Benelux bij Groupon – is per 15 april in dienst getreden bij Ticketveiling.nl. Het platform is één van de grootste veilingsites in Nederland. Beiten bekleedt er vanaf nu de functie van Director E-commerce, Sales en Marketing. Ticketveiling.nl heeft een geheel eigen businessmodel en dat is aan verbetering toe.