Geplaatst op: 06-03-2020
Auteur: Redactie NRIT
PleisureWorld NRIT

The VR Room trapt pop-up tour af met nieuwe vestiging in Tilburg

The VR Room trapt pop-up tour af met nieuwe vestiging in Tilburg

The VR Room krijgt in Tilburg haar eerst pop-up vestiging. Daartoe is een unieke samenwerking aangegaan met vastgoedbelegger Wereldhave. In Winkelcentrum Pieter Vreedeplein in Tilburg biedt The VR Room het competitieve VR Lasergamen en andere Virtual Reality games aan. Bovendien kunnen bezoekers in Tilburg voor het eerst aan de slag met een splinternieuw concept: VR Arena.


Eigenaar van de VR Room Wouter van den Bijgaart is ook op de Vakdag Het Nieuwe Dagje Uit waar het dit concept voor de leisure introduceert. Info en tickets op: www.hetnieuwedagjeuit.nl 


VR Arena: Plezier voor speler én toeschouwer

In VR Arena lopen meerdere spelers vrij rond in een open ruimte met een Virtual Reality headset. Waar de meeste Virtual Reality headsets nog bedraad zijn, biedt The VR Room games aan die volledig draadloos worden gespeeld. Terwijl de spelers zich in een continu veranderende digitale wereld wanen, kunnen omstanders in het winkelcentrum toekijken hoe zij de overwinning naar zich toe proberen te trekken. In VR Arena loopt iedere speler rond met een virtueel schild en een ray gun, waarmee zij hun tegenstanders een kopje kleiner moeten maken, terwijl zij door een futuristisch veld met pilarenmanoeuvreren.


"Het mooie van VR Arena is dat je vrij rond kunt lopen en wij kunnen met één druk op de knop het level aanpassen. Daarnaast kunnen de mensen die niet aan het spelen zijn de gameop een groot scherm volgen, want wij vinden dat VR moet niet alleen voor de spelers, maar ook voor de toeschouwers leuk moet zijn. Vergelijk het met bowlen: Je gooit zelf maar 1x de bal en kijkt vooral naar de worpen van je medespelers. We zijn ontzettend trots om dit concept voor het eerst speelbaar te maken in Tilburg en Utrecht, en we kunnen niet wachten om het uit te breiden naar andere steden in Nederland. Ook andere aanbieders kunnen een licentie bij ons afnemen'', zegt Wouter van den Bijgaart, oprichter van The VR Room.




Pop-up tour in samenwerking met Wereldhave

De opening van deze vestiging is het startschot van een langdurige samenwerking tussen The VR Room en Wereldhave. In Tilburg kunnen bezoekers enkele maanden aan de slag met de nieuwste entertainment van The VR Room en vervolgens trekt hijverder het land in om bezoekers in andere winkelcentra kennis te laten maken met zijn unieke VR-entertainment.In de komende 2 jaar worden 4 verschillende winkelcentra aangedaan. Volgens Erik Kleemans van Wereldhave past de VR-Room perfect in de nieuwe strategie, waarbij de klant centraal staat en ze het aanbod in onze centra nog beter afstemmen op de behoeften van de moderne consument: "Het concept is bewezen en heeft eerder al hoge ogen gegooid in Amsterdamen Utrecht. Het Pieter Vreedeplein heeft van oorsprong een sterke fashion en horeca functie, met The VR Room voegen we hier entertainment aan toe en geven we bezoekers weer nieuwe redenen om naar Tilburg te komen."


Speciale openingsactie

Op zaterdag 14 maart en zondag 15 maart kunnen bezoekers profiteren van een speciale openingsactie. Onder het ''All you can play''-principe kunnen zij het volledige aanbod VR entertainment ontdekken voor slechts €10,-.

Link: http://www.thevrroom.nl/
Trefwoorden: dagrecreatie attractieparken, leisure, games, Noord-Brabant, retail

CELTH
 





||| Nieuws |||

25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.
05/12/23
26 miljoen euro voor grote winkelgebieden in negen gemeenten
Negen gemeenten ontvangen in totaal 26 miljoen euro om hun winkelgebied aan te pakken. Dat heeft minister Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vandaag bekendgemaakt.
26/04/23
Internationale conferentie over consumentengedrag in toerisme naar Nederland
De Breda University of Applied Sciences heeft een toonaangevende internationale conferentie binnengehaald. De vijftiende editie van het jaarlijkse Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS) is van 31 mei tot 2 juni 2023 in Breda.
21/04/23
Met Hospitality Pact Regio Zwolle presenteert vrijetijdssector zich als aantrekkelijke werkgever
Op vrijdag 14 april 2023 is in het Mac3Park Stadion in Zwolle het Hospitality Pact Regio Zwolle ondertekend door vertegenwoordigers van de overheid, het beroepsonderwijs en ondernemersorganisaties actief in de vrijetijdssector.
15/02/23
Hartverwarmend Noordwijk
Campagne Valentijnsdag in Noordwijk. Genieten van "love" op het gebied van culinair, hotels en winkels en een hartenjagen speurtocht.
16/01/23
Beste seizoen ooit voor Europa-Park
Europa-Park in Duitsland heeft in het seizoen 2022 voor het eerst meer dan zes miljoen bezoekers in één seizoen ontvangen. Het park wordt daarmee door de bezoekers ‘beloond’ voor de 80 miljoen euro die de afgelopen drie jaar in het park werd geïnvesteerd. Maar er zijn ook grote uitdagingen.
10/01/23
Exclusief voor leden
Binnensteden weer iets aantrekkelijker voor retail
Investeringsmaatschappij Syntrus Achmea Real Estate & Finance geeft een signaal af dat winkelformules weer meer kansen krijgen in een aantrekkelijke stad.