De nieuwe centrumeconomie: Centrummanagement
De leegstand in de winkelcentra is het afgelopen half jaar toegenomen, van 6,7 procent naar 7,0 procent. De regionale verschillen zijn daarbij groot. De kansen voor de verschillende centra verschillen sterk. Winkels blijven belangrijk, maar worden minder dominant in het centrum. Nieuwe ondernemers staan op en bestedingen veranderen. Er ontstaat een nieuwe klantreis. De rol van winkels verandert en andere functies worden belangrijker in het centrum, zoals het snelgroeiende toerisme. Centra zijn ook de broedplaats voor sta...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: retail, steden, winkelgebieden, evenementen, leisure
|
|
06/05/20
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
|
26/03/20
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
|
14/01/19
Er waren mij de laatste jaren al heel
wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
|
13/12/18
Na de
Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk
steeds belangrijker. Vo...
|
10/07/18
"Kamer
denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze
week. Een slijt...
|
|
24/12/20
De vrijetijdssector heeft een ongekend jaar achter de rug. De COVID-19-pandemie is na de Tweede Wereldoorlog de meest ingrijpende gebeurtenis die we met z’n allen meemaken. Een jaar met vrijheidsbeperkingen, naasten die we niet konden zien of ons zijn ontvallen, ongelofelijk veel psychisch en medisch leed, maar ook hoop, veerkracht en saamhorigheid.
|
26/11/20
Heel ondernemend Utrecht wordt getroffen door de coronamaatregelen. De cultuur-, evenementen-, horec...
|
25/11/20
Trendzz For You verzorgt vanaf 1 januari 2021 de souvenirs, gift-artikelen en ansichtkaarten bij Lan...
|
25/11/20
De platformeconomie groeit. Consumenten kopen en handelaren verkopen steeds meer via online platform...
|
24/11/20
Alle mkb-ondernemers die in het laatste kwartaal van 2020 direct of indirect geraakt worden door de ...
|
09/10/20
De recente maatregelen om het coronavirus terug te dringen hebben duidelijk effect op de economie.Dat zien we het duidelijkst in de vrijetijdsbranche.
|
24/09/20
Het is in winkelcentra nog steeds veel minder druk van voor corona. Maar de verschillen tussen de centra zijn groot. Waardoor wordt dat veroorzaakt?
|
04/08/20
Het tweede kwartaal heeft de Nederlandse detailhandel 5,9% meer omgezet dan een jaar eerder. Vooral de internetverkopen groeiden sterk. Voor onze branche is de omzet in recreatiegoederen relevant en die gaven een nog noot vertoonde groei te zien.
|
|