Geplaatst op: 03-03-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Nederlanders willen niet betalen voor handbagage

Nederlanders willen niet betalen voor handbagage

Een ruime meerderheid van de Nederlanders (67%) vindt het onbegrijpelijk als ze moeten betalen om gegarandeerd hun handbagage bij zich te mogen houden. Zeventig procent van de Nederlanders wil ten alle tijde hun handbagage bij zich houden. Dat blijkt uit een enquete van Vliegtickets.nl onder ruim 1.000 Nederlanders.


Tot 30 euro extra voor zekerstelling
Aanleiding voor het onderzoek is dat budgetairlines passagiers willen laten betalen voor de zekerheid dat hun handbagage mee mag in de cabine. Mensen moeten tot zo’n 30 euro(retour)betalen voor deze zekerstelling. Reden daarvoor is de beperkte ruimte voor handbagage aan boord van het vliegtuig; er zou voor ongeveer zeventig rolkoffers plek zijn, terwijl er veel meer mensen in een vliegtuig passen.


Weinig begrip

Uit het onderzoek van Vliegtickets.nl blijktechterdat de meerderheid van de reizigers (helemaal) nietbegrijpt waarom ze voor de zekerstelling van hun bagage zouden moeten betalen. 51% van de mensen geeft zelfs aan helemaal niet bereid te zijn om te betalen voor het bij zich houden van de bagage; 19% van de mensen wil maar tot uiterlijk 5 euro extra betalen en voor 18% van de mensen geldt dat ze daar tussen de 5 en 10 euro voor over hebben.


Waardevolle spullen
De meeste ondervraagden (43%) geven aan dat zij alle waardevolle spullen in de handbagage vervoert en niet wil dat die het ruim in gaan.22% van de reizigers gebruikt handbagage als ‘noodpakket’ en wil het bij zich houden voor als de ruimbagage zoekt raakt. "Ik ga er niet vanuit dat mijn handbagage het ruim in moet, waardoor deze bagage makkelijk open te maken is”, geeft een ander als reden. Ook wordt diverse keren door mensen opgemerkt dat ze vinden dat er niet voorzichtig genoeg met hun bagage wordt omgegaan.

Trefwoorden: luchtvaart, vliegen, tickets, bagage, handbagage

||| Blogs |||

29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

02/06/20
Brussels Airport renoveert belangrijkste start- en landingsbaan
Brussels Airport renoveert van 13 juli tot en met 23 augustus start- en landingsbaan 07L/25R met str...
25/05/20
Rekenkamer kritisch op reisadviezen
De Nederlandse Rekenkamer is erg kritisch op de totstandkoming van de reisadviezen van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
18/05/20
Ontwerp-luchtvaartnota: Grote omslag voor Nederlandse luchtvaart
De Nederlandse luchtvaart kan op termijn maar beperkt groeien. Duurzaamheid, veiligheid en minder hinder voor omwonenden staan voorop. Wat schrijft het kabinet in de ontwerp-luchtvaartnota 2020-2050?
12/05/20
Buitenlandse vakanties maar zeer beperkt mogelijk
Waarschijnlijk gaat maar 20% tot 35% van de buitenlandse vakanties van Nederlanders dit jaar door. Dat stelden ANVR-voorman Frank Oostdam en Corendon-directeur Steven van der Heijden gisterenavond in de talkshow Beau.
08/05/20
48% geeft vakantiegeld toch uit als je mag reizen
Een mooi signaal voor de reisbranche. Nederlanders hebben best zin in een reis. Ondanks de onzekere ...
30/04/20
CELTH schetst vier scenario’s voor de bezoekerseconomie na de crisis
Op welke wijze en hoe snel kan de vrijetijdssector zich na de crisis herstellen? CELTH verkent daarvoor vier scenario's.
16/03/20
Borgstelling MKB staat open, wat is er mogelijk?
Het was al aangekondigd maar sinds vandaag staat de verruimde borgstelling midden- en kleinbedrijf (BMKB)-regeling open. Wat betekent dat voor ondernemers?
13/03/20
Exclusief voor leden
Internationale trein kan grote CO2-besparing realiseren
Hoe kan de trein aantrekkelijker worden voor EU-reizen?