Geplaatst op: 10-02-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Limburg Marketing en Promotie Platform Leudal Slaan Handen Ineen

Promotie Platform Leudal slaat nieuwe weg in! Samenwerking met Limburg Marketing – VVV Midden-Limburg

Limburg Marketing en Promotie Platform Leudal Slaan Handen Ineen

Tijdens een druk bezochte informatiebijeenkomst in Neer is op 3 februari een samenwerkingsovereenkomst gesloten tussen het Promotie Platform Leudal (PPL),namens de toeristisch-recreatieve ondernemers en belanghebbenden in Leudal met Limburg Marketing, de regionale promotie- en marketingorganisatie voor Midden-Limburg.


Namens PPL en Limburg Marketing bekrachtigden de heer Fritz van Hattem en de heer Giel Polman deze samenwerking middels de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst (zie bijgaande foto).


Na het besluit tot beëindiging van de succesvolle campagne Liefde voor Limburg per 1 januari 2020 en een participatie van acht jaar in dit regionale platform, heeft het Promotie Platform Leudal in samenspraak met de gemeente Leudal besloten een nieuwe weg in te slaan in 2020.


Voor wat betreft de toeristisch-recreatieve promotie van Leudal wordt aangesloten bij Limburg Marketing, de promotie-organisatie voor Midden-Limburg. Voortaan verzorgt Limburg Marketing de toeristische promotie van de gemeente en de ondernemers in Platform. Zowel regionaal, nationaal als ook internationaal. Dit is om meerdere redenen een goede zaak. De gemeente Leudal en de aangesloten ondernemers profiteren van de kennis, het netwerk en vele toeristische projecten van Limburg Marketing.


Ook gaat het Promotie Platform Leudal op lokaal vlak het accent verleggen van promotie naar productontwikkeling. Met als motto ‘iedereen kan en moet mee doen’! Samen met de stakeholders op het vrijetijdsveld van Leudal, zijn de toeristisch-recreatieve bedrijven en organisaties, stichtingen en verenigingen op het terrein van natuur, water, agro, historie, kunst en cultuur maar ook de vrijwilligers bezig met het ontwikkelen van leuke wandelingen, fietsroutes en evenementen, wil het Platform komen tot nieuwe producten en activiteiten voor Leudal.


In 2019 is hiermee reeds een start gemaakt met het project ‘versterking beleving kastelen in Leudal’. In dat kader is een aantrekkelijke kastelenfietsroute door Leudal uitgegeven en is een succesvolle Kastelen Hepkestocht georganiseerd. Ook zijn samen met wandelvrijwilligers in de dorpen van Leudal en Peel en Maas, aantrekkelijke en bestaande dorpsommetjes verzameld, aangepast en vervolgens gebundeld in een handzaam en mooi vormgegeven wandelboekje. Hiermee is een mooie bijdrage geleverd tot de verdere versterking van de wandelbeleving in Leudal en omgeving. 

Link: https://limburg.marketing/nl
Trefwoorden: Samenwerking Limburg Marketing, toeristisch recreatieve ondernemers

CELTH
 






||| Nieuws |||

22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.
19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
12/04/24
DierenPark Amersfoort opent grootste zonnecarport van de gemeente
Zonnecarport geopend met 522 zonnepanelen bovenop de parkeergarage van Dierenpark Amersfoort. De groene stroom levert op zonnige dagen het gehele stroomgebruik van het park.
03/04/24
75 jaar Keukenhof gevat in documentaire
Het 75-jarig bestaan van Bloemententoonstelling Keukenhof is de aanleiding voor een documentaire die tussen 9 en 14 april bij RTL wordt uitgezonden. Huub Stapel neemt je mee op reis door de rijke geschiedenis van Landgoed Keukenhof.
29/03/24
Exclusief voor leden
Dierentuinen scoren hoger op bezoekersloyaliteit dan attractieparken
Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit dan dierentuinen. De top acht qua loyaliteit telt zeven dierentuinen.
29/03/24
Nieuwe waterspeeltuin voor Burgers’ Zoo
De Arnhemse dierentuin Burgers’ Zoo heeft een nieuwe waterspeeltuin geopend. Centraal staat een kabbelend beekje waar in en rondom kan worden gespeeld.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
25/03/24
Exclusief voor leden
Meer fun en groen in speeltuin Spoorwegmuseum
Het Spoorwegmuseum in Utrecht is druk bezig met de herinrichting van het buitenterrein. De inrichting van de speeltuin, het traject van de kindertrein en de plek van de distributie-ingang worden aangepast.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...
24/09/24 t/m 26-09-24
24/09/24 t/m 26-09-24: IAAPA EXPO EUROPE 2024
The leisure industry’s premier event in Europe arrives to Amsterdam, the Netherlands in 2024. Get...