Geplaatst op: 04-02-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nieuwste Madurodam-attractie The Flying Dutchman eerbetoon aan pioniersgeest KLM

Unieke ‘Dakota experience’ een grote belevenis voor jong én oud

Nieuwste Madurodam-attractie The Flying Dutchman eerbetoon aan pioniersgeest KLM

The Flying Dutchman, dat is de naam van de nieuwe attractie in Madurodam. De ‘flight experience’ in een levensgroot vliegtuig (18 meter lang, 30 meter breed), een volledig gerestaureerde Douglas DC-3, is een eerbetoon aan de pioniersgeest van de 100-jarige KLM. De eerste (test)vluchten van de Flying Dutchman, de zesde attractie van Madurodam, staan voor het publiek gepland in juni 2020.

 

Tegen die tijd is ruim anderhalf jaar geïnvesteerd in de restauratie en transformatie van het toestel naar één van de laatste iconische zilveren vliegtuigen die Nederland nog rijk is. De attractienaam ‘The Flying Dutchman’ prijkte in het verleden groots op de zijkant van de vloot van KLM en is dan ook een voor de hand liggende keuze<

 

Grootste attractie ooit

Met een investering van 3,5 miljoen euro is The Flying Dutchman de grootste attractie. Joris van Dijk, Algemeen Directeur van Madurodam: "Een attractie van deze omvang doet een enorm beroep op de kennis en kunde van onze vakmensen, op een schaal die wij nooit eerder hebben toegepast, namelijk 1:1. Alles in het vliegtuig wordt bovendien volledig op maat gemaakt. In dat opzicht is The Flying Dutchman ook een bewijs van onze eigen pioniersgeest en vooruitgangsdenken: met dank aan alle technologie aan boord bieden we bezoekers straks een unieke Dakota-experience!”

 

KLM-vlucht die verder gaat dan vliegen

Bezoekers gaan in de levensgrote DC-3 een vlucht door tijd en ruimte maken, die verder gaat dan vliegen, en waarin de pioniersgeest die ons land groot heeft gemaakt, centraal staan. De KLM, met in de beginjaren de vooruitstrevende Albert Plesman aan het roer, is daar een prachtig en vooral inspirerend voorbeeld van.

Trefwoorden: Grootste attractie, Madurodam

||| Blogs |||

13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
03/02/20
Overtoerisme!
Overtoerisme!
03/02/20 · Beleid · Toerisme · Hans van Leeuwen | Lees meer
Overtoerisme zal ongetwijfeld als een van de meest prominente nieuwkomers in de Dikke Van Dale worde...
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

04/06/20
Meer tijd voor recreatievaart voor doorgang Groningse sluizen
De recreatievaart kan een impuls krijgen door het langer bedienen van bruggen en sluizen in de provi...
04/06/20
Prima 2019 voor toerisme in de Achterhoek
De Achterhoek heeft het in 2019 toeristisch gezien uitstekend gedaan. . In deze coronatijd lijkt het vreemd om terug te kijken op toeristisch 2019. Toch geeft het een goede indicatie van de toeristische slagkracht van een regio en de uitgangspositie die het inneemt voor herstel.
31/05/20
Hoe Breda de heropening van de horeca aangrijpt voor een breed actieplan
Breda Marketing heeft de campagne ‘Breda geeft je de ruimte’ gelanceerd. Daarnaast wordt een Taskforce Toerisme opgezet die aansluit bij provinciale en landelijke herstelplannen.
28/05/20
Duurzame reisgids voor Nederland laat zien hoeveel CO2-uitstoot je bespaart
Nu de grenzen voor uitgaand toerisme in de meeste gevallen dicht zijn, verwachten we nog extra boekingen voor de zomer in Nederland. Natuur & Milieu speelt daarop in en heeft een gratis reisgids voor Nederland gemaakt.
28/05/20
Toerisme mag niet meer domineren in Amsterdamse binnenstad
Na de coronacrisis mag in de Amsterdamse binnenstad het toeristisch aanbod niet meer domineren. Dat schrijft burgemeester Halsema in een brief aan de gemeenteraad. De binnenstad moet weer aantrekkelijk worden voor bewoners en mensen die in de stad werken. Toerisme moet worden teruggedrongen.
25/05/20
iPublishing pakt sterke positie in jongerenreizen
Online mediabedrijf iPublishing heeft een portfolio van 7 jongerenvakantie websites, 14 gerelateerde premium domeinnamen en social media kanalen overgenomen van Summer Sites.
11/05/20
Toeristische basisstructuur redden met private investeerders
RBT Rivierenland heeft een bijzonder plan ontwikkeld om de toeristische basisinfrastructuur te redden. Geen overheid die moet inspringen maar particuliere investeerders die worden gevraagd bij te springen.
11/05/20
Overijssel past investeringsprogramma aan op coronacrisis
De provincie Overijssel gaat het investeringsprogramma voor de Vrijetijdssector 2020-2023 aanpassen vanwege de coronacrisis. De provincie wil bedrijven in de sector helpen om te herstellen. In samenspraak met de sector Gastvrij Overijssel zijn de plannen aangepast om in te spelen op de nu ontstane situatie.