Geplaatst op: 04-02-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nieuwste Madurodam-attractie The Flying Dutchman eerbetoon aan pioniersgeest KLM

Unieke ‘Dakota experience’ een grote belevenis voor jong én oud

Nieuwste Madurodam-attractie The Flying Dutchman eerbetoon aan pioniersgeest KLM

The Flying Dutchman, dat is de naam van de nieuwe attractie in Madurodam. De ‘flight experience’ in een levensgroot vliegtuig (18 meter lang, 30 meter breed), een volledig gerestaureerde Douglas DC-3, is een eerbetoon aan de pioniersgeest van de 100-jarige KLM. De eerste (test)vluchten van de Flying Dutchman, de zesde attractie van Madurodam, staan voor het publiek gepland in juni 2020.

 

Tegen die tijd is ruim anderhalf jaar geïnvesteerd in de restauratie en transformatie van het toestel naar één van de laatste iconische zilveren vliegtuigen die Nederland nog rijk is. De attractienaam ‘The Flying Dutchman’ prijkte in het verleden groots op de zijkant van de vloot van KLM en is dan ook een voor de hand liggende keuze<

 

Grootste attractie ooit

Met een investering van 3,5 miljoen euro is The Flying Dutchman de grootste attractie. Joris van Dijk, Algemeen Directeur van Madurodam: "Een attractie van deze omvang doet een enorm beroep op de kennis en kunde van onze vakmensen, op een schaal die wij nooit eerder hebben toegepast, namelijk 1:1. Alles in het vliegtuig wordt bovendien volledig op maat gemaakt. In dat opzicht is The Flying Dutchman ook een bewijs van onze eigen pioniersgeest en vooruitgangsdenken: met dank aan alle technologie aan boord bieden we bezoekers straks een unieke Dakota-experience!”

 

KLM-vlucht die verder gaat dan vliegen

Bezoekers gaan in de levensgrote DC-3 een vlucht door tijd en ruimte maken, die verder gaat dan vliegen, en waarin de pioniersgeest die ons land groot heeft gemaakt, centraal staan. De KLM, met in de beginjaren de vooruitstrevende Albert Plesman aan het roer, is daar een prachtig en vooral inspirerend voorbeeld van.

Trefwoorden: Grootste attractie, Madurodam

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

09/07/20
ING: Omzet in horeca -30% tot -40% in 2020
ING verwacht dat de omzet in de Nederlandse horeca vanwege de coronacrisis in 2020 met 30 tot 40% zal krimpen. Een combinatie van van beperkende maatregelen, veranderde consumentenvoorkeuren en een krimpende economie zorgt er voor dat de horecaomzet in de rest van 2020 en 2021 nog niet volledig zal kunnen herstellen.
08/07/20
Exclusief voor leden
Toenemend vertrouwen maar ook veel onzekerheid in branche
Het vertrouwen van ondernemers in de vrijetijdsbranche is in een maand tijd omhoog geschoten. Maar de onzekerheid in de branche is nog groot. Hoe pakt dat voor de verschillende deelbranches uit?
08/07/20
Eerste vakbeurs in MECC over anderhalvemeter inrichting
De Anderhalve meter Expo is de beurs over oplossingen voor uitdagingen uit de anderhalvemeter maatschappij.
08/07/20
Bedrijfssucces zorgt voor snel bereik mijlpaal 1 miljoen geplante bomen
Website Natuurhuisje.nl startte in 2018 met de missie om één miljoen bomen te planten in ontwikkelingslanden. Die mijlpaal is bereikt. Het bedrijf wil nu meer doen voor de natuur in eigen land.
08/07/20
Prijzen in de branche lopen op, niet zo sterk als vorig jaar
De prijzen voor consumentengoederen en -diensten lopen langzaam weer op. Ook in onze branche lopen de prijzen weer op.
08/07/20
Rijksmuseum biedt volledig programma zomer
Vanaf 11 juli zijn er weer dagelijks programma's te volgen bij Rijksmuseum in Amsterdam, uiteraard met inachtneming van de laatste richtlijnen van het RIVM.
07/07/20
75% meer pakketreizen verkocht in vergelijking met een week eerder
Er is een stijging te zien van 75% op boekingen van pakketreizen vergeleken met afgelopen week, dat ...
07/07/20
Eigenzinnige campagne voor Limburg
Limburg heeft de toeristische campagne ‘Dit is in Limburg’ gelanceerd. Met de campagne worden gasten verleid op vakantie te gaan in Limburg. Met een uitgekiende strategie.