Geplaatst op: 03-02-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

VVV 2.0 geopend in Ruurlo

VVV 2.0 geopend in Ruurlo

In Ruurlo is het eerste Achterhoekse gastvrijheidspunt geopend. "De VVV 2.0”, zegt René Swienink van de Stichting Toeristische activiteiten Ruurlo. Alle VVV’s in de Achterhoek worden de komende periode gemoderniseerd en gedigitaliseerd. Daarvoor zijn drie typen VVV’s door Achterhoek Toerisme ontwikkeld.


De nieuwe VVV werd geopend door Marijke van Haaren, wethouder van de gemeente Berkelland en tevens voorzitter van de Stichting Achterhoek Toerisme. 'We moeten de VVV's in de Achterhoek moderniseren en digitaliseren', legt ze uit. 'We moeten voldoen aan de eisen van de moderne toerist.'


VVV ademt Ruurlo

Het nieuwe gastvrijheidspunt ademt de sfeer van het dorp. Een grote foto met daarvoor een hek opent de deuren naar het nieuwe ontmoetingspunt. Bij de foto staan kleine kabouterpaaltjes die verwijzen naar het kabouterpad. Een grote groene wand symboliseert de groene omgeving. Producten met een verwijzing naar Ruurlo en producten met de Achterhoekse vlag staan in nagebootste bomen. "We hopen dat dit een bijdrage gaat leveren in de toeristische sector en daarnaasthoop ik dat er meer reuring komt in Ruurlo”, zegt van Haaren.


Doel van het nieuwe gastvrijheidspunt is een kwalitatief nog betere informatievoorziening naar toeristen en plaatselijke bevolking, waar ook de ondernemers van kunnen profiteren. De VVV kreeg de afgelopen twee jaar zo'n 10 duizend bezoekers over de vloer. De vestiging wordt geëxploiteerd door de Stichting Toeristische Activiteiten Ruurlo.


Inspiratie uit Zeeland

"We zijn in 2018 in Zeeland geweest”, vertelt Swienink. "Daar hebben ze de VVV's omgebouwd tot inspiratiecentra. We waren erg onder de indruk van wat ze daar hebben gedaan, maar we waren wel kritisch over de kosten. Uiteindelijk moeten we veranderen omdat de maatschappij en het publiek veranderen.”


Drie typen VVV’s ontwikkeld

Ook andere VVV's in de Achterhoek worden de komende maanden omgebouwd. 'Die worden niet allemaal zoals hier', vertelt Van Haaren. Er komen drie verschillende soorten: een toeristisch informatiepunt waarin bezoekers basisinformatie kunnen krijgen, een gastvrijheidspunt zoals in Ruurlo of een inspiratiecentrum. Dat gaat nog een stapje verder en moet een echt belevingscentrum worden. Het eerste inspiratiecentrum komt in Winterswijk en gaat in april open.

Link: https://www.vvvruurlo.nl
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv, dmo, gastvrijheid, gelderland, achterhoek

CELTH
 





||| Nieuws |||

29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
06/02/24
Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.
01/02/24
Brabant zet vol in op bezinningstoerisme met Ons Kloosterpad
De toekomst van Ons Kloosterpad in de provincie Noord-Brabant is veiliggesteld. De provincie Noord-Brabant, Vereniging Samenwerkende Kloosters en Visit Brabant hebben daartoe een overeenkomst gesloten.
01/02/24
Apollo zet webportaal op voor reisagenten
Nu gaat de touroperator ook live met Apollo Partner Web die het mogelijk maakt voor lokale reisbureaus en agenten om klanten direct in te boeken.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...