Geplaatst op: 28-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

3 trends retail en leisure die je inzet voor de versterking van je formule

Van kijken naar etalages naar participeren

3 trends retail en leisure die je inzet voor de versterking van je formule
Retailtainment gaat een grote toekomst tegemoet. Er wordt al veel gedaan maar het staat nog in de kinderschoenen. Kom naar de expertmeeting Retailtainment en haal de kennis op die in verschillende segmenten vastgoed, retail en leisure aanwezig is. We zien 3 trends voor de versterking van retailtainment.

1 - Fysiek mixen met online

Je ziet iedereen lopen met zijn mobiel in de hand. De een heeft een technisch gezien beter apparaat dan de ander maar we zijn voorbij de tijd dat maar een handjevol mensen een smartphone had. Iedereen is nu direct bereikbaar. Niet iedereen maar wel een grote groep is voortdurend online. Dat levert een verschuiving op bij je klanten. Zij zijn niet alleen maar aan het kijken naar producten in de etalage of in het schap. Zij zoeken ook meteen zaken op online. De beleving van retail en de fysieke vloer en straat van de stad gaan daarmee online onmiskenbaar samen.

Het gebruik van de bezoeker van de stad blijft niet meer beperkt tot kijken door winkelruiten. Ondertussen worden vrienden op de hoogte gebracht, foto’s uitgewisseld en games gespeeld. Dit is het decennium waarin retail actief de winkelformule met de online beleving kan combineren. Dat maakt een 4D-beleving mogelijk. Pak die bundeling van belevingen bij elkaar en ga ermee aan de slag. Het is winst voor de consument die veel meer aan zijn product én de stad beleeft. Geef hem of haar die extra waarde en je stelt je omzet zeker.

2 - Jouw community

Als de bezoekers van je stad je etalage bekijken, je winkel binnen bewonderen of je website opzoeken, weet je het. Zij voelen zich aangesproken hoe je de formule neerzet. Of dat gaat om de scherpste prijs, het beste aan service van je personeel of de leukste gadgets, deze gasten horen bij jou. Ze passen bij jou. Laat hen deelgenoot worden van jouw community. Daarom is het zo belangrijk om een visie neer te zetten, bewust en onbewust die de klant kan oppikken. Die visie krijgt een weerklank en dat zie je terug in de reacties van je gasten. Hopelijk worden deze dan niet alleen rondkijkende gasten maar loyale klanten. 

Je community dat zijn je echte fans. Die zijn waardevol. Als zij anders gaan denken over beleving, wil jij dat weten. Zijn bepaalde producten favoriet? Dan kun je daar nog meer succes uithalen. Retailtainment is van grote invloed op deze groep en hoe je formule beweegt.

3 - Actieve retail

Paul Rodenburg zet nog een extra trend er naast. Retailtainment levert ook actieve formules op. Net die formules zorgen voor meer succes binnen het gehele retail landschap. Om de consument te blijven boeien ziet Paul Rodenburg dat retailers, horeca, winkelcentra en binnensteden steeds meer entertainment aanbieden. Het is "the next big thing in retailing” en dé reddingsboei voor het funshoppen. Het integreren van entertainment maakt de retailbeleving rijker en zorgt voor meer transactie. Attractieve belevingsvolle retail is ook nodig als tegengif op de verleidingen van internetwinkelen. Voor de leisuresector is retailtainment een goede kans om de positie in winkelcentra en binnensteden te vergroten.

Doe mee!

Retailtainment is voor alle in retailcentra en binnensteden betrokken partijen en winkellocaties bij leisure bedrijven een grote opgave waar we op 10 maart 2020 op de expertmeeting vanuit diverse invalshoeken graag de nodige handvatten voor aanreiken. Doe mee. Kom ook. Alleen al de locatie geeft je inspiratie.
Trefwoorden: retail, leisure, vastgoed, retailtainment, evenement, Tilburg, beleid

CELTH
 






||| Nieuws |||

12/04/24
Bas Maes gedeputeerde Brabant voor vrijetijdseconomie
Bas Maes (SP) is benoemd als gedeputeerde voor de provincie Noord-Brabant. Bas Maes zal zich voor de komende 3 jaar van deze bestuursperiode inzetten voor de portefeuille Energie, Cultuur, Sport, Erfgoed en voor de Vrijetijdseconomie.
12/04/24
Exclusief voor leden
Ierse succesroute bestaat tien jaar Wild Atlantic Way
Ierlands populaire toeristische route de Wild Atlantic Way is een echt succesverhaal in de toeristische sector. Opvallend, de route viert nu pas zijn tiende verjaardag.
11/04/24
NIEUWE ROUTES AMSTEL GOLD RACE 365
Vanaf8 april een nieuwe vierde lus toegevoegd aan de bewegwijzerde routes van de Amstel Gold Race 365 dagen peer jaar te fietsen.
11/04/24
Tilburg, Big Rivers Dordrecht en Utrecht Pride winnaars Nationale Evenementenprijzen
Allereerste Event Impact Award gaat naar Utrecht Pride. Big Rivers ervan door met de hoofdprijs van de Nationale Evenementenprijzen 2024
09/04/24
Lakenhal bestaat op 1 mei 150 jaar
Op 1 mei 2024 bestaat Museum De Lakenhal in Leiden 150 jaar: in 1874 werd de oude Laecken-Halle omgedoopt tot stadsmuseum van Leiden en geopend voor het grote publiek.
04/04/24
Technologie en transitie met smart hospitality
Op donderdag 18 april is de dag voor het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. Het thema is transitie en dan heb je het al snel over technologie. Nicolette Bolté mag die interactieve sessie leiden.
03/04/24
ACSI Kampeerreizen nieuwe sponsor NJBB
Per april 2024 heeft ACSI heeft een driejarige sponsorovereenkomst gesloten met de Nederlandse Jeu de Boules Bond, gericht op promotie onder kampeerliefhebbers.
03/04/24
Museale kastelen & historische buitenplaatsen ontvingen meer bezoekers in 2023 maar gaan geen zorgeloos 2024 in
Uit de jaarlijkse bezoekersenquête onder 82 KBL met een museale functie, heeft 69% vn de 36 respondenten in 2023 weer meer bezoekers ontvangen dan in 2022. Ze hebben geen gevolgen meer van de coronapandemie.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...