Geplaatst op: 28-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

Manifest strategie voor regiobranding Duin- en Bollenstreek

Manifest strategie voor regiobranding Duin- en Bollenstreek
Commissaris van de Koning Provincie Zuid Holland Jaap Smit neemt het eerste ‘Manifest van de regio’ in ontvangst uit handen van wethouder Jan van Rijn (Gemeente Hillegom), bijgestaan door voorzitter Jan Bout (EBDB), directeur Lars Flinkerbusch (EBDB) en d
Gister lanceerde de Economic Board Duin- en Bollenstreek (EBDB) het nieuwe Manifest van de Regio tijdens haar eerste jaarevenement in Lisse. In dit Manifest worden de uitgangspunten voor de branding van de regio beschreven. 

Jaap Smit, commissaris van de Koning van de Provincie Zuid Holland, nam het eerste Manifest in ontvangst in een bomvol Floralis. Tijdens de bijeenkomst presenteerde de EBDB haar activiteiten, resultaten en plannen aan bestuurders, ondernemers en andere betrokkenen.

Verbeteren economische prestaties van de regio

De Economic Board is inmiddels ruim een jaar actief en werd opgericht door de vijf gemeenten Hillegom, Lisse, Teylingen, Noordwijk en Katwijk. De opdracht die zij kreeg is duidelijk: het aanjagen en regisseren van de Economische Agenda van de Duin- en Bollenstreek. Doel is om de economische prestaties van de regio te verbeteren. 


Space, Zorg, Greenport en Toerisme

Vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven, de overheid en het onderwijs, de zogenoemde triple helix, werken inmiddels nauw samen in projectgroepen aan 11 businesscases. Stuk voor stuk hebben zij een relatie met de vier sectoren: Space, Zorg, Greenport en Toerisme. Als verbinder wil de Economic Board versnellende en versterkende connecties tot stand brengen die de economie in de regio ten goede komen. 

Inmiddels bevinden 9 businesscases zich in de uitvoeringsfase. Vanuit die 9 businesscases zijn er 14 projecten in uitvoering of afgerond in de periode van september 2018 t/m december 2019.

Manifest & regiobranding

Een van de businesscases uit de Economische Agenda is regiomarketing, waarbij de EBDB kwartiermaker is van het project regiobranding. De Economic Board heeft de opdracht een krachtige en eenduidige positionering voor de regio te bewerkstelligen. Doel is een betere zichtbaarheid van de streek en het vergroten van de aantrekkingskracht voor bezoekers, bewoners en bedrijven. 

Directeur EBDB Lars Flinkerbusch: "Vorig jaar hebben ruim 100 stakeholders in sessies samengewerkt volgens het Perfect World Principle. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een zogenaamd Manifest. In het Manifest dat wij vandaag presenteren wordt uitgegaan van ‘Vrij land tussen de grote steden’, de zogenaamde ‘Space in Between’. Vandaag presenteren wij geen nieuw logo, geen pay off en geen campagne. Wij presenteren u een gedragen strategie die gaat leiden naar het vermarkten van de regio. In 2020 volgt een doorvertaling naar externe communicatie en een activiteitenplan. De EBDB trekt hierin gezamenlijk op met onder andere de Stichting Promotie Duin- en Bollenstreek.”
Trefwoorden: regio, branding, strategie,

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     





    ||| Nieuws |||

    27/03/24
    Uitbreiding KLM-busdienst
    Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
    27/03/24
    My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
    De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
    27/03/24
    Exclusief voor leden
    Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
    Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
    26/03/24
    Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
    Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
    26/03/24
    Reiziger wil directe vlucht
    Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
    26/03/24
    Zo krijgt het thema duurzaamheid voet aan de grond in de reisbranche
    Steeds meer mensen raken overtuigd van het nut en de noodzaak van duurzaam leven. Met duurzaam wordt een leefstijl bedoeld die een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk achterlaat. In andere woorden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de natuur zo min mogelijk te lijden heeft onder het gedrag van de mens?
    25/03/24
    Is het de moeite waard om te investeren in betrouwbare service voertuigen voor uw resort/park?
    Als het gaat om het runnen van een resort of park, kan het belang van betrouwbaar transport niet genoeg benadrukt worden. Of het nu gaat om het vervoer van gasten over uitgestrekte gebieden of om de mobiliteit van het personeel voor verschillende taken, duurzame en goed onderhouden service voertuigen zijn essentieel voor een soepel verloop van uw faciliteit. Maar is het verstandig om te investeren in duurzame servicevoertuigen en hoe vaak moeten ze worden onderhouden?
    25/03/24
    Exclusief voor leden
    Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
    Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.

    ||| Agenda |||

    18/04/24
    18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
    Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
    14/05/24
    14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
    Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
    05/06/24 t/m 07-06-24
    05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
    Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
    11/06/24
    11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
    Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
    24/06/24 t/m 26-06-24
    24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
    Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...