Geplaatst op: 23-01-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

‘THIS IS HOLLAND’ vliegt uit naar China

‘THIS IS HOLLAND’ vliegt uit naar China

Na twee succesvolle eerste jaren, vestigt de experience ‘THIS IS HOLLAND’ zich nu in China. Als onderdeel van het ‘Impressions of Holland Center’ bij het Zhengpu Port New District project, gevestigd aan de Yangtze River nabij Nanjing, presenteert ‘THIS IS HOLLAND’ er de Nederlandse activiteiten en cultuur. Het ‘Impression of Holland Center’ geeft Chinese inwoners de kans om in eigen land de aantrekkingskracht van Nederland te ontdekken.

 

THIS IS HOLLAND

Sinds het begin van 2018 is Amsterdam een ervaring rijker met ‘THIS IS HOLLAND’. Tijdens deze 45 minuten durende experience wordt de cultuur van Nederland uitgelegd, eindigend met een Flying Theater show, waar de bezoeker in vogelvlucht wordt meegenomen over 22 iconische bezienswaardigheden van het land. Gedurende de experience is er speciale aandacht voor de Nederlandse Werelderfgoederen van UNESCO.

 

De experience trok 180.000 bezoekers in 2018 en 281.000 bezoekers in 2019, en ontvangt een hoge waardering op TripAdvisor, Google en Get Your Guide.

 

De experience in China wordt een exacte replica van zijn voorloper in Amsterdam, maar zal aangepast worden naar de Chinese taal en een dubbele bezoekerscapaciteit krijgen. " De internationale interesse in ‘THIS IS HOLLAND’ bevestigt het succes van het concept.” aldus Frankwin van Beers, algemeen directeur van ‘THIS IS HOLLAND’. " Om na twee jaar al erkend te worden als een belangrijk merk van de Nederlandse cultuur is iets waar ons team en partners erg trots op mogen zijn.”

 

MaAnshan’s Zhengdu Port New District Project

De Chinese versie van ‘THIS IS HOLLAND’ wordt geopend 45 kilometer ten zuiden van de stad Nanjing, in Zhengdu Port New District aan de bekende Yangtze rivier. " Wij zijn erg blij en trots om ‘THIS IS HOLLAND’ te kunnen toevoegen aan ons ‘Impressions of Holland Center’ in China om de kracht en het karakter van Nederland te kunnen laten zien aan de Chinese mensen” , zegt Aalt Dijkhuizen, co-directeur van het Holland Center. Het Holland Center is ontstaan uit een gezamenlijke verklaring tussen China en Nederland om de handel en samenwerking tussen beide landen te omarmen en te stimuleren. Het initiatief focust zich op vier basiselementen van welzijn: voeding & gezondheid, mentale welzijn, sociale connecties, en sport & fitness, die worden getoond door iconisch Nederlandse merken.

Terwijl de eerste projectfase met de constructie van ‘CORPUS World Wide’ vol in ontwikkeling is, wordt de tweede fase al voorbereid met een uitbereiding van 20 km2. De tweede fase bestaat uit ‘THIS IS HOLLAND’, een openlucht tentoonstelling van XSAGA en nog meer merk experiences die zullen volgen. Patrick Roubroeks, CEO van XSAGA, zegt het volgende: "Cultuur gaat over de landsgrenzen en is de meest internationale taal. Wij zijn trots en opgewonden om het beste van de Nederlandse cultuur te presenteren in deze internationale co-productie.”

 

City Leisure Group

Het ‘THIS IS…’ merk is eigendom van City Leisure Group (CLG). CLG zal de uitbereiding van ‘THIS IS HOLLAND’ in China uitvoeren en hierin ook investeren. Door bewezen succes in Nederland is het ‘THIS IS…’ merk hard aan het werk om internationale groei naar verscheidende andere wereldsteden te verwezenlijken. Magnús Magnússon, bestuursvoorzitter van CLG, reageert: " Wij zijn erg trots op de operationele resultaten van ‘THIS IS HOLLAND’ en hoe het concept zichzelf heeft bewezen voor internationale groei. We zijn enthousiast om te investeren in de toekomst, waarin China een geweldige kans is.” De uitbereiding zal worden gerealiseerd met dezelfde vertrouwde partners die samen met CLG, de originele ‘THIS IS HOLLAND’ experience gecreëerd hebben.



Trefwoorden: This is Holland, impression of Holland Center, China

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...