Geplaatst op: 21-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

Marketing reizen: handig inspelen op blue monday

Marketing reizen: handig inspelen op blue monday
Foto: TUI
Gister was het Blue Monday. Deze maandag van de laatste volle week van januari staat bij het grote publiek bekend als de meest depri dag van het jaar. Touroperator TUI haakte daarop in met twee marketingacties. Ze gaven heel wat voorbijgangers redenen voor een brede glimlach.

Vrolijke muziek van een Mariachi-band

De dag begon voor heel wat treinreizigers exotischer dan gedacht. Op Amsterdam-Centraal speelde een Mariachi-band, de muzikanten namen na enkele vrolijke songs de trein richting het Vredenburgplein in Utrecht. Onderweg genoten de treinreizigers van hun aanstekelijke deuntjes. 




Reischeques als medicijn tegen de maandagblues

Je kon tijdens de hele dag ook reizen winnen, door de website www.byebyebluemonday.nl in de gaten te houden. Als de zon scheen over de website, vielen er reischeques van 1000 euro te winnen. Heel wat Instragrammers gebruikten ook de Blue Monday Instagram filter van TUI. Daarmee gaven ze depri foto’s een gezonde dosis vakantieplezier.
Trefwoorden: reizen, marketing, blue monday, toerisme, marketing

||| Blogs |||

31/01/20
Reisvirus
Reisvirus
31/01/20 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Nuchter beschouwd – het is tenslotte nog net Dry January – is het zowel bizar als komisch tegeli...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
22/11/19
De plaag van goedkoop, goedkoper, goedkoopst
Het lijkt het toverwoord voor ons brein. Goedkoop. Een spotprijs werkt nog immer als een magneet voo...
10/10/19
Thomas Cook Failliet. Wie volgt?
Wat kan de Nederlandse taal toch gortdroog zijn. Kil en koel. Terwijl de aankondiging van de onderga...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/02/20
Exclusief voor leden
Meer motorliefhebbers naar MOTORbeurs (+11%)
Zin in een tochtje op de motor? Meer liefhebbers zeiden daar 'ja' op en wilden zich eerst goed laten...
21/02/20
Exclusief voor leden
Fors omzetverlies luchtvaart voor Coronavirus
De uitbraak van het Cornavirus in China heeft AITA genoopt haar prognose voor de groei van de luchtvaart bij te stellen. Vooral in de regio gaat de omzet van de luchtvaartmaatschappijen scherp omlaag.
20/02/20
Better Places en Honeyguide winnen Columbus Travel Awards
De Columbus Travel Awards 2020 zijn deze week uitgereikt aan reisorganisatie Better Places, beste reisinitiatief Honeyguide en reisbestemming Steiermark in Oostenrijk.
14/02/20
Design the sky – Laat een vliegtuig met jouw ontwerp deze zomer Europa rondvliegen!
In de drukke zomermaanden huurt TUI extra vliegtuigen in om iedereen op zijn vakantiebestemming te b...
14/02/20
Corendon neemt kwart miljoen stoelen af bij KLM
Corendon en KLM hebben op donderdag 13 februari een overeenkomst ondertekend voor vluchten naar Cura...
14/02/20
Jan de Wit neemt activiteiten HAVI Travel over
De activiteiten van het failliete touringcarbedrijf HAVI Travel zijn overgenomen door de Jan de Wit Group uit Haarlem.
14/02/20
Exclusief voor leden
Actieprogramma Schiphol tegen stikstof: “in 2030 zonder uitstoot”
Is de moonshot té ver? CEO Dick Benschop wil in 2030 geen uitstoot van stikstofoxiden meer va...
14/02/20
Schiphol sterk 2019 met plus 27% groei nettoresultaat
Amsterdam Schiphol Airport draaide in 2019 een goed jaar ondanks technische storingen waardoor passa...