Geplaatst op: 17-01-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Peter Bruins van restaurant de Bokkedoorns eerste winnaar van Michelin-award voor uitmuntend gastheerschap

Koninklijke Horeca Nederland overhandigt nieuwe Michelin-award

Peter Bruins van restaurant de Bokkedoorns eerste winnaar van Michelin-award voor uitmuntend gastheerschap

Tijdens de feestelijke gidspresentatie van Michelin 2020 op maandag 13 januari 2020 in het DeLaMar Theater in Amsterdam, is de Michelin award voor uitmuntend gastheerschap uitgereikt aan Peter Bruins van restaurant de Bokkedoorns in Overveen. Voorzitter Robèr Willemsen van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) overhandigde de award aan de eigenaar van de Bokkedoors, Pascal Beeren. De award voor uitmuntend gastheerschap, officieel de ‘2020 Michelin Netherlands Service Award’, is een partnership van Michelin en KHN.

 

Met deze award creëren beide partijen extra aandacht voor professionals met passie, die gasten een onvergetelijke gastronomische ervaring bieden.


Gastheerschap in de spotlight

KHN vindt het belangrijk om het vak van gastheer/gastvrouw in het zonnetje te zetten. Met de krapte op de arbeidsmarkt en de sterke economie is het een uitdaging om goede mensen voor de horeca te werven en te behouden. Dit is dan ook een uitgelezen kans om te laten zien hoe mooi het vak van gastheer/gastvrouw is en hoe gastvrijheid het verschil kan maken in het creëren van een bijzondere ervaring voor gasten.  


'Horeca is het mooiste vak dat er is'

Peter: "Wat een geweldige verrassing. Ik werk sinds mijn dertiende in de horeca en ik zou niets anders willen doen dan dit. Er is geen vak dat zo divers is als de horeca. Elke dag mensen blij maken, geeft zo veel voldoening. Ik zou het iedereen aanbevelen: kies voor de horeca." 


Prachtige ambassadeur

KHN-voorzitter Robèr Willemsen: "Peter is een prachtige ambassadeur voor onze branche. Hij  levert zowel een uitzonderlijke bijdrage aan een bijzondere ervaring voor gasten, als aan een inspirerend ondernemersklimaat. KHN is blij met deze nieuwe award en wil de winnaar positioneren als rolmodel voor de huidige en toekomstige horecaondernemers.”

Peter Bruins kon helaas niet aanwezig zijn bij de presentatie, zijn werkgever Pascal Beeren nam de award namens Peter in ontvangst.

Link: https://www.khn.nl/
Trefwoorden: Mikchelin, award, uitmuntend gastheerschap

||| Blogs |||

08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/09/20
Tapperuse heeft nieuwe eigenaar en slaat een andere weg in
Het voormalige Tapperuse is gekocht door Convious dat een e-commerce platform voor de vrijetijdsmarkt. Het bedrijf heeft Tap (Tick and Pay) zoals de app nu heet, toegevoegd aan haar portfolio.
24/09/20
Nationale Horecadag op vrijdag 9 oktober
Horeca houdt voor de tweede keer de Nationale Horecadag. In 2020 is dat op vrijdag 9 oktober.
23/09/20
TUI verkocht slechts 15% van zomerprogramma 2020
Net als veel andere reisorganisaties maakt TUI een dramatisch jaar mee met ingestorte boekingen en een uiterst financieel uitdagende periode. Wat reisbedrijven grote parten speelt is het feit dat het vertrouwen bij de consument in vakanties nog ver te zoeken is
23/09/20
Theaterfestival Boulevard wint prijs van theatercritici en lof voor spelen in coronatijd
Theaterfestival Boulevard 's-Hertogenbosch krijgt de Prijs van de Kritiek 2020. Het feit dat ook in coronatijd een alternatief festival werd georganiseerd kon op veel waardering van de jury rekenen.
23/09/20
Exclusief voor leden
Attractiepark Duinrell verlengt seizoen met dino's
Naast de 40 attracties en 21 glijbanen in het Tikibad, kunnen gasten tijdens hun bezoek aan Duinrell speuren naar 20 levensgrote én bewegende dinosaurussen.
23/09/20
Luchtvaartmaatschappijen moeten binnen 7 dagen terugbetalen
Alle luchtvaartmaatschappijen moeten vanaf 1 oktober weer binnen 7 dagen de prijs van een vliegticket terugbetalen bij annulering van een vlucht. Dat is de termijn die de Europese Verordening ook voorschrijft. De ILT gaat daarop handhaven in Nederland.
23/09/20
Paalberg is eerste koninklijke camping
Nederland heeft een eerste koninklijke camping. De eer valt Recreatiepark de Paalberg in Ermelo te beurt. Het bedrijf bestaat dit jaar 100 jaar en heeft deze week het predicaat ‘Koninklijke hofleverancier’ ontvangen.
23/09/20
Gemeente Rotterdam geeft lening aan noodlijdend Blijdorp
Gemeente Rotterdam geeft Blijdorp een lening van 10 miljoen euro anders gaat het park failliet.