Geplaatst op: 17-01-2020
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Olivier Bauden komt naar Nederland

Hoe word je de beste dagattractie?

Olivier Bauden komt naar Nederland

We leggen de spreekwoordelijke lat dit jaar bij de Vakdag Het nieuwe dagje uit direct op een hoog niveau. Want hoe word je de beste? Wat moet je daarvoor doen en hoe vertaal je die grote waardering van het publiek naar een mooi rendement? 

Natuurlijk bestaat er geen toverformule maar je kunt veel leren van collega’s die dat stapje al hebben gemaakt. Daarom zijn we enorm trots en vereerd dat commercieel directeur Oilivier Bauden van de beste dierentuin van Europa, Pairi Daiza, een keynote geeft op de Vakdag Het nieuwe dagje uit 2020 bij The Maxx in Veenendaal.

Omslag realiseren: van dierentuin naar attractie in wonderen

Terwijl Pairi Daiza officieel door het grote publiek in de categorie ‘dierentuin’ wordt ingedeeld, probeert Olivier Bauden met zijn team zoveel meer te zijn dan dat. "Het is de differentiatie die deze ‘Jardin des Mondes’ zo uniek maakt tegenover haar concurrenten in het speelveld”, vertelt een enthousiaste Olivier. Bezoekers van dit 80 hectare grote park worden niet enkel ondergedompeld in de wonderen van het dierenrijk, maar ook in de architecturale, botanische, culturele en zelfs religieuze pracht van de vier windstreken van onze planeet. Dan is er ook de omslag van dagattractie naar meerdaags verblijf.


Dit alles sinds kort ook met… een bijzonder resort. Want de lodges en hotelkamers liggen tussen de beren en wolven van het Canadese gebied The Last Frontier. Pairi Daiza biedt daarmee alles waar u of uw klanten van dromen voor een unieke ervaring.

"Word wakker met een gigantische bruine beer voor het raam van je slaapkamer, ga naar dromenland terwijl buiten wolven huilen of de zeeleeuwen brullen.” In deze presentatie vertellen commercieel directeur Olivier Bauden en woordvoerder Mathieu Goedefroy hoe Pairi Daiza dit allemaal praktisch mogelijk maakt.



Mis deze dag niet

Je mag alleen al voor deze unieke presentatie de Vakdag Het nieuwe dagje uit 2020 niet missen! Maar we hebben nog veel meer op het programma staan.

  • Natuurlijk vertelt onze gastheer van deze vakdag Eric Achterberg alles over de weg naar succes voor The Maxx in Veenendaal.
  • Ook Joost Frijlink zal je inspireren met het verhaal hoe hij zijn buitensportbedrijf transformeerde naar een succesvolle evenementenlocatie. Nog meer kennis kun je opdoen in de break-out sessies waar je een eigen unieke programma kunt samenstellen dat het beste bij je past.



Netwerken op het innovatieplein

Op de Vakdag presenteren onze partners hun nieuwste innovaties op het Innovatieplein. Zij zitten bovenop nieuwe attracties die meer bezoekers naar jouw locatie kunnen trekken. Daarmee is jouw locatie altijd up-to-date en staat daarmee bovenaan de bucketlijstjes van de consument. Op het Innovatieplein heb je bovendien volop mogelijkheden om te netwerken.

Zien we je dinsdag 11 februari voor een inspirerende kennis- en netwerkdag in Veenendaal?



Trefwoorden: Attractieparken, dierentuinen, family entertainment centers, family activity centers, bowlings, speelparadijzen, trampolineparken, kartbanen, lasergame, virtual reality, glowgolf, escape rooms, e-sports

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

31/05/20
Hoe Breda de heropening van de horeca aangrijpt voor een breed actieplan
Breda Marketing heeft de campagne ‘Breda geeft je de ruimte’ gelanceerd. Daarnaast wordt een Taskforce Toerisme opgezet die aansluit bij provinciale en landelijke herstelplannen.
28/05/20
Fietsroute Waddenkust moet Friese kustregio een boost geven
Friesland krijgt een doorgaande fietsroute langs de kust van de Waddenzee, met zicht op de Wadden. Daardoor moet de economie en toerisme in de kustregio een boost krijgen.
28/05/20
Veluwe gaat recreatiezonering invoeren
De Veluwe krijgt een recreatiezonering. Die moet het evenwicht tussen natuur en recreatie herstellen.
20/05/20
MarketingOost lanceert heatmap en dashboard voor vrijetijdseconomie
Marketing Oost presenteert een heatmap van drukke locaties in de provincie.
18/05/20
Archeo Route Limburg uitgebreid met vijf nieuwe locaties
In deze tijd van afstand houden, zijn activiteiten in de open lucht populairder dan ooit. Maar doelloos wandelen of fietsen is best lastig. Mensen willen graag een bestemming, een doel. Dat kan met de Archeoroute Limburg.
18/05/20
Fietsen door de Bomen wint World Landscape Architecture Award
Het project ‘Fietsen door de Bomen’ in Belgisch Limburg blijft maar prijzen winnen. Na een Iconi...
11/05/20
Overijssel past investeringsprogramma aan op coronacrisis
De provincie Overijssel gaat het investeringsprogramma voor de Vrijetijdssector 2020-2023 aanpassen vanwege de coronacrisis. De provincie wil bedrijven in de sector helpen om te herstellen. In samenspraak met de sector Gastvrij Overijssel zijn de plannen aangepast om in te spelen op de nu ontstane situatie.
30/04/20
CELTH schetst vier scenario’s voor de bezoekerseconomie na de crisis
Op welke wijze en hoe snel kan de vrijetijdssector zich na de crisis herstellen? CELTH verkent daarvoor vier scenario's.