Geplaatst op: 17-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

Horecava groeit stevig mee met de horeca

Horecava groeit stevig mee met de horeca
Foto: Floris Heuer voor Horecava
In totaal bezochten 75.000 foodservice professionals de nationale vakbeurs. Dit is een groei van ruim 6% ten opzichte van 2019. Het aantal bedrijven dat Horecava heeft bezocht is gestegen met 9%. Dit ligt in de lijn met het stijgende aantal horecaondernemers in Nederland.

Nieuw in schijnwerpers

Uit de reacties van de bezoekers blijkt dat de Horecava vooral geassocieerd wordt met ‘nieuw’: nieuwe producten, nieuwe ideeën, nieuwe contacten, nieuwe concepten en nieuwe ontwikkelingen die hen inspireren. 

Een greep uit de reacties: ‘De Horecava is een mooie spiegel voor je onderneming’. ‘Fijne middag gehad, leuke mensen ontmoet waarmee mogelijk zaken gedaan kan worden in de toekomst.’ ‘De Horecava laat zien dat werken in horeca meer is dan alleen een vak. De horeca is een lijfstijl en alle ingrediënten daarvoor zijn aanwezig op de Horecava.’

Horecava 2021

Horecava blijft door ontwikkelen en innoveren, zowel als fysiek evenement als online platform. De volgende Horecava vindt plaats van maandag 11 tot en met donderdag 15 januari 2021 in RAI Amsterdam, met een pop-up restaurant verzorgt door THE ENTOURAGE GROUP. Het online platform wordt in de eerste helft van 2020 gelanceerd. Horecava is te vinden op www.horecava.nl en ook te volgen op Instagram, Facebook, LinkedIn, Twitter en Youtube.
Topics:Horeca, Leisure
Trefwoorden: horeca, gastvrijheid, leisure

||| Blogs |||

08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

29/09/20
Merk KRAS verdwijnt
Per 1 april 2021 zal TUI niet langer vakanties aanbieden onder het merk KRAS en wordt een groot deel van het productaanbod ondergebracht bij het merk TUI.
29/09/20
Rijksmuseum verplicht bezoekers om dragen mondkapje
Het Rijksmuseum verplicht aan bezoekers om een mondkapje te dragen en geeft hiermee gehoor aan de oproep van burgemeester Femke Halsema.
29/09/20
Nieuwe coronamaatregelen treffen gastvrijheidsindustrie hard
Het kabinet vraagt het publiek om het reizen te beperken.
29/09/20
Reactie KHN: nieuwe maatregelen desastreus voor horeca
Horeca moet om 22 uur dicht en er mogen maximaal maar 30 gasten in een horecabedrijf aanwezig zijn.
29/09/20
Miljoen euro extra voor Overijsselse Nationale Parken
De provincie Overijssel gaat 1 miljoen euro investeren in haar twee Nationale Parken, Weerribben-Wieden en Sallandse Heuvelrug. Met dat geld en aanvullende fondsen krijgen de parken meer mogelijkheden om fysiek te groeien en ontstaat meer ruimte voor toerisme, educatie en leefbaarheid.
29/09/20
Kampen heeft eigen app met diverse stadswandelingen
Kampen heeft als eerste Nederlandse stad een eigen app met wandel- en zoekroutes. De app is een zogenaamde white-label app van Soekky Stories die voor de recreatiesector al eerder routes maakte binnen een generieke app. De app gidst zowel toeristen als bewoners veilig door deze historische stad met GPS gebaseerde verhalen en routes. De stad kan in het CMS zelf routes maken en toevoegen.
28/09/20
Vakantieboekingen vallen in augustus verder terug
Het slechte nieuws blijft de sector maar overspoelen. Nu de boekingscijfers uit de reisbranche. In augustus lagen de boekingen 50% achter op vorig jaar. In juni en juli was dat slechts 40% na dieptepunten in april en mei met respectievelijk 78% en 70%.
28/09/20
Ruime meerderheid branche wil reset van toerisme
De Toerisme Top is alweer voorbij. Deze online editie vanuit Arnhem krijgt volgend jaar een vervolg in Winterswijk dat eigenlijk dit jaar gaststad was. Een kort verslag van het plenaire deel.