Hoe heeft de Nederlandse horeca in 2019 gepresteerd?
De belangrijkste benchmarkcijfers
Afbeelding van Frederik Hake via Pixabay Hoe heeft de horeca zich in 2019 qua aanbod, vraag en omzet ontwikkeld? Bij de start van de Horecava heeft branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland alle cijfers op een rijtje gezet. Daarvoor zijn kwartaalcijfers van het CBS gebruikt die KHN heeft bewerkt tot jaarcijfers.2019: omzetgroei vlakt echt afIn 2019 is de echte horecaomzet gegroeid met 3,5% van ruim 22,7 miljard naar 23,5 miljard euro. Hotels en fastservice realiseerden 4,2% meer omzet.Restaurants 2,5%. Met een omzetgroei van 1,1% is de groei in de cafés...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: horeca, vraag, aanbod, economisch
|
|
03/01/21
2020 was een bijzonder jaar. Getekend door de start van een pandemie, met stille Amsterdamse grachte...
|
09/12/20
In een column eerder dit jaar nam ik u mee in mijn zienswijze op ‘het nieuwe normaal’. Ten tijde...
|
30/10/20
Beste reisindustrie collega,Je kent hem vast wel – Atlas, de krachtpatser op de achterg...
|
05/10/20
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
|
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
|
|
25/01/21
Ruim acht op de tien Nederlanders die dit jaar op vakantie willen naar het buitenland is bereid zich...
|
25/01/21
RCN Vakantieparken, bekend van 17 vakantieparken en campings in Nederland en Frankrijk, breidt uit n...
|
25/01/21
Steeds minder Nederlanders hebben reisplannen en de plannen die er zijn schuiven steeds verder naar achteren. Nederlanders zijn een stuk negatiever dan de gemiddelde Europeaan.
|
25/01/21
Nederland, heeft Marketing Drenthe als nieuwe partner in het netwerk mogen toevoegen. Binnen het netwerk gaat Marketing Drenthe samen met andere aangesloten destinatiemarketing- en managementorganisaties aan de slag om te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s als ‘spin-in- het-web’ bij bestemmingsontwikkeling.
|
25/01/21
Enkele balie- en beveiligingsmedewerkers van het Fries Museum gaan de komende weken aan de slag als ...
|
25/01/21
Het doel van de coronamaatregelen is het contact tussen mensen te verkleinen zodat het coronavirus geen kans krijgt. De lockdown lijkt nu ook zichtbaar te zijn bij bungalow- en vakantieparken. Veel minder Nederlanders pakken de auto naar de vakantiehuizen.
|
25/01/21
Het kunstwerk Dobberend Bos heeft haar nieuwe ligplaats gekregen in het Weerwater bij Floriade Expo 2022 in Almere.
|
22/01/21
Er is een nieuwe HISWA/SZS-cao afgesloten voor watersportbedrijven en zeilmakerijen. HISWA-RECRON (o...
|
|