Geplaatst op: 08-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

Ahoy wint Rotterdamse marketingprijs

Ahoy wint Rotterdamse marketingprijs
Fot: Daniel Verkijk / Rotterdam Partners
Eventlocatie Rotterdam Ahoy is de winnaar van de 19e Marketing Award Rotterdam. Directeur Jolanda Jansen en haar team ontvingen de award voor hun unieke bijdrage aan de promotie van Rotterdam in binnen- en buitenland in 2019. Rotterdam Ahoy was vorig jaar een van de grote trekkers in het naar de stad halen van het Eurovisie Songfestival. Tv-koks Job en Perry wonnen de Marketing Award Aanstormend Talent. De Marketing Awards werden dinsdagavond door burgemeester Ahmed Aboutaleb uitgereikt tijdens de Nieuwjaarsborrel Rotterdam.

De Marketing Award Rotterdam wordt jaarlijks toegekend aan mensen die een belangrijke bijdrage leveren aan het imago van de stad. Volgens de jury van de Marketing Awards weet Rotterdam Ahoy al jaren ‘prachtige internationale evenementen als North Sea Jazz, League of Legends, meerdaagse concerten als Vrienden van Amstel, en natuurlijk het Eurovisie Songfestival’ aan de stad te binden. 

Ahoy slaagt al bijna 50 jaar erin om zowel een thuishaven te bieden aan internationale artiesten, topsporters en andere prominenten. De jury vindt het prijzenswaardig dat Ahoy als Rotterdamse organisatie daarbij altijd oog heeft voor haar omgeving en samenwerkt met kleine lokale sociale initiatieven.

Rotterdam Ahoy maakt tevens deel uit van de transformatie van Rotterdam Zuid waar ‘Hart van Zuid’ een nieuw bruisend stadscentrum moet worden. ‘Rotterdam Ahoy maakt een belangrijk onderdeel uit van deze ontwikkeling en is daarnaast een belangrijke trekpleister voor de hele stad en ver daarbuiten’, aldus de jury. Het vernieuwde en uitgebreide Rotterdam Ahoy Convention Centre wordt eind 2020 geopend, waarmee het straks een van de grotere congrescentra van Nederland is.

Aanstormend talent

De Marketing Award Rotterdam Aanstormend Talent werd dit jaar voor de vierde keer uitgereikt. Deze award is bedoeld voor iemand die aan het begin van zijn of haar carrière staat en een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan het imago van Rotterdam, of dit nu bedoeld is of niet. Met de award wil de jury de winnaar aanmoedigen om dit in de toekomst te blijven doen.

De Rotterdamse tv-koks Job Pattinasarany en Perry de Man presenteren het kookprogramma ‘Wat Eten We Vandaag’ op kookzender 24Kitchen. Dit doen ze, volgens de jury, op z’n Rotterdams. ‘Ze zetten de boel op stelten, zijn ruig, rauw en van niks onder de indruk. En zorgen voor een enorme lach op je gezicht met hun Rotterdamse tongval, nuchterheid en grappen.’ Rotterdam komt regelmatig voorbij in hun kookshow, waarmee ze volgens de jury een geweldige bijdrage leveren aan het positieve imago van de stad.

Burgemeester Aboutaleb reikte beide Marketing Awards uit tijdens de Nieuwjaarsborrel Rotterdam, georganiseerd door Rotterdam Partners, samen met de gemeente Rotterdam en Rotterdam Festivals. De nieuwjaarsborrel vond plaats in de Maassilo Rotterdam.
Trefwoorden: destinatie, rotterdam, marketing

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/05/20
Na weken van videobellen lijkt vraag naar meetings groot
Op 1 juni openen de meeste meetingbedrijven weer hun deuren. Na de lockdown sinds 15 maart maken de ...
18/05/20
World Series of Fitness voor vier jaar naar Maastricht
Original World Series of Fitness HYROX komt op 23 januari 2021 voor het eerst naar Maastricht. Er is...
11/05/20
Overijssel past investeringsprogramma aan op coronacrisis
De provincie Overijssel gaat het investeringsprogramma voor de Vrijetijdssector 2020-2023 aanpassen vanwege de coronacrisis. De provincie wil bedrijven in de sector helpen om te herstellen. In samenspraak met de sector Gastvrij Overijssel zijn de plannen aangepast om in te spelen op de nu ontstane situatie.
30/04/20
CELTH schetst vier scenario’s voor de bezoekerseconomie na de crisis
Op welke wijze en hoe snel kan de vrijetijdssector zich na de crisis herstellen? CELTH verkent daarvoor vier scenario's.
22/04/20
SAIL pas weer in 2025
Het grootste gratis toegankelijke evenement van Nederland gaat niet door. Wat betekent dat voor de organisatie?
21/04/20
Beiten moet commercie Ticketveiling verbeteren
Martine Beiten – tot voor kort Country Manager Benelux bij Groupon – is per 15 april in dienst getreden bij Ticketveiling.nl. Het platform is één van de grootste veilingsites in Nederland. Beiten bekleedt er vanaf nu de functie van Director E-commerce, Sales en Marketing. Ticketveiling.nl heeft een geheel eigen businessmodel en dat is aan verbetering toe.
16/03/20
Borgstelling MKB staat open, wat is er mogelijk?
Het was al aangekondigd maar sinds vandaag staat de verruimde borgstelling midden- en kleinbedrijf (BMKB)-regeling open. Wat betekent dat voor ondernemers?
09/03/20
Exclusief voor leden
Vliegmaatschappij  speelt in op Indiase cultuur
Maatschappij Emirates viert op 9 en 10 maart Holi, het Indiase festival van kleuren en smaken. Speci...