Geplaatst op: 08-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

Ahoy wint Rotterdamse marketingprijs

Ahoy wint Rotterdamse marketingprijs
Fot: Daniel Verkijk / Rotterdam Partners
Eventlocatie Rotterdam Ahoy is de winnaar van de 19e Marketing Award Rotterdam. Directeur Jolanda Jansen en haar team ontvingen de award voor hun unieke bijdrage aan de promotie van Rotterdam in binnen- en buitenland in 2019. Rotterdam Ahoy was vorig jaar een van de grote trekkers in het naar de stad halen van het Eurovisie Songfestival. Tv-koks Job en Perry wonnen de Marketing Award Aanstormend Talent. De Marketing Awards werden dinsdagavond door burgemeester Ahmed Aboutaleb uitgereikt tijdens de Nieuwjaarsborrel Rotterdam.

De Marketing Award Rotterdam wordt jaarlijks toegekend aan mensen die een belangrijke bijdrage leveren aan het imago van de stad. Volgens de jury van de Marketing Awards weet Rotterdam Ahoy al jaren ‘prachtige internationale evenementen als North Sea Jazz, League of Legends, meerdaagse concerten als Vrienden van Amstel, en natuurlijk het Eurovisie Songfestival’ aan de stad te binden. 

Ahoy slaagt al bijna 50 jaar erin om zowel een thuishaven te bieden aan internationale artiesten, topsporters en andere prominenten. De jury vindt het prijzenswaardig dat Ahoy als Rotterdamse organisatie daarbij altijd oog heeft voor haar omgeving en samenwerkt met kleine lokale sociale initiatieven.

Rotterdam Ahoy maakt tevens deel uit van de transformatie van Rotterdam Zuid waar ‘Hart van Zuid’ een nieuw bruisend stadscentrum moet worden. ‘Rotterdam Ahoy maakt een belangrijk onderdeel uit van deze ontwikkeling en is daarnaast een belangrijke trekpleister voor de hele stad en ver daarbuiten’, aldus de jury. Het vernieuwde en uitgebreide Rotterdam Ahoy Convention Centre wordt eind 2020 geopend, waarmee het straks een van de grotere congrescentra van Nederland is.

Aanstormend talent

De Marketing Award Rotterdam Aanstormend Talent werd dit jaar voor de vierde keer uitgereikt. Deze award is bedoeld voor iemand die aan het begin van zijn of haar carrière staat en een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan het imago van Rotterdam, of dit nu bedoeld is of niet. Met de award wil de jury de winnaar aanmoedigen om dit in de toekomst te blijven doen.

De Rotterdamse tv-koks Job Pattinasarany en Perry de Man presenteren het kookprogramma ‘Wat Eten We Vandaag’ op kookzender 24Kitchen. Dit doen ze, volgens de jury, op z’n Rotterdams. ‘Ze zetten de boel op stelten, zijn ruig, rauw en van niks onder de indruk. En zorgen voor een enorme lach op je gezicht met hun Rotterdamse tongval, nuchterheid en grappen.’ Rotterdam komt regelmatig voorbij in hun kookshow, waarmee ze volgens de jury een geweldige bijdrage leveren aan het positieve imago van de stad.

Burgemeester Aboutaleb reikte beide Marketing Awards uit tijdens de Nieuwjaarsborrel Rotterdam, georganiseerd door Rotterdam Partners, samen met de gemeente Rotterdam en Rotterdam Festivals. De nieuwjaarsborrel vond plaats in de Maassilo Rotterdam.
Trefwoorden: destinatie, rotterdam, marketing

||| Blogs |||

03/02/20
Overtoerisme!
Overtoerisme!
03/02/20 · Beleid · Toerisme · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Overtoerisme zal ongetwijfeld als een van de meest prominente nieuwkomers in de Dikke Van Dale worde...
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
08/04/19
2019: het jaar voor nationaal toeristisch beleid
2019 wordt hét jaar waarin het Rijk haar rol pakt om te sturen op een gebalanceerde ontwikkeling van het inkomende en binnenlands toerisme in Nederland. Een ontwikkeling waarbij economie, samenleving en leefomgeving met elkaar in samenhang worden bekeken. Een ontwikkeling waarin lasten worden gedeeld en bovenal: kansen worden benut!
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/02/20
Zadkine start met nieuwe opleiding ‘Leidinggevende Show & Entertainment / Van Hoorne Academy’.
Door een unieke samenwerking met opleider Cosmo en Van Hoorne Entertainment krijgen studenten nu de ...
14/02/20
GLOW Eindhoven 'best toegankelijke evenement van Eindhoven' voor mensen met een lichamelijke beperking
De Gouden Duim 2019, de prijs voor de beste score op toegankelijkheid voor mensen met een lichamelij...
14/02/20
Exclusief voor leden
Actieprogramma Schiphol tegen stikstof: “in 2030 zonder uitstoot”
Is de moonshot té ver? CEO Dick Benschop wil in 2030 geen uitstoot van stikstofoxiden meer va...
13/02/20
Koning en Keijzer beoordelen retail in Beverwijk
De Koning heeft donderdag 13 februari samen met staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken ...
13/02/20
Exclusief voor leden
Tweede Kamer laat tanden zien, staatsecretaris moet met toerisme aan de slag
De Tweede Kamer heeft maar liefst 7 moties aangenomen die staatssecretaris Mona Keijzer moeten aansporen meer werk van het toerismebeleid te maken. Waarmee moet ze aan de slag?
10/02/20
Limburg Marketing en Promotie Platform Leudal Slaan Handen Ineen
Tijdens een druk bezochte informatiebijeenkomst in Neer is op 3 februari een samenwerkingsovereenkom...
07/02/20
Start proces renovatie museum Prinsenhof
Het college van Delft heeft de gemeenteraad voorgelegd hoe de toekomstvisie voor het museum Prinsenh...
05/02/20
KHN Brabant organiseert op 9 & 10 maart de Horeca Onderwijsdagen Brabant
Op 9 en 10 maart 2020 nemen Brabantse horecabedrijven en onderwijsinstellingen een kijkje bij elkaar...