Geplaatst op: 08-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

Ahoy wint Rotterdamse marketingprijs

Ahoy wint Rotterdamse marketingprijs
Fot: Daniel Verkijk / Rotterdam Partners
Eventlocatie Rotterdam Ahoy is de winnaar van de 19e Marketing Award Rotterdam. Directeur Jolanda Jansen en haar team ontvingen de award voor hun unieke bijdrage aan de promotie van Rotterdam in binnen- en buitenland in 2019. Rotterdam Ahoy was vorig jaar een van de grote trekkers in het naar de stad halen van het Eurovisie Songfestival. Tv-koks Job en Perry wonnen de Marketing Award Aanstormend Talent. De Marketing Awards werden dinsdagavond door burgemeester Ahmed Aboutaleb uitgereikt tijdens de Nieuwjaarsborrel Rotterdam.

De Marketing Award Rotterdam wordt jaarlijks toegekend aan mensen die een belangrijke bijdrage leveren aan het imago van de stad. Volgens de jury van de Marketing Awards weet Rotterdam Ahoy al jaren ‘prachtige internationale evenementen als North Sea Jazz, League of Legends, meerdaagse concerten als Vrienden van Amstel, en natuurlijk het Eurovisie Songfestival’ aan de stad te binden. 

Ahoy slaagt al bijna 50 jaar erin om zowel een thuishaven te bieden aan internationale artiesten, topsporters en andere prominenten. De jury vindt het prijzenswaardig dat Ahoy als Rotterdamse organisatie daarbij altijd oog heeft voor haar omgeving en samenwerkt met kleine lokale sociale initiatieven.

Rotterdam Ahoy maakt tevens deel uit van de transformatie van Rotterdam Zuid waar ‘Hart van Zuid’ een nieuw bruisend stadscentrum moet worden. ‘Rotterdam Ahoy maakt een belangrijk onderdeel uit van deze ontwikkeling en is daarnaast een belangrijke trekpleister voor de hele stad en ver daarbuiten’, aldus de jury. Het vernieuwde en uitgebreide Rotterdam Ahoy Convention Centre wordt eind 2020 geopend, waarmee het straks een van de grotere congrescentra van Nederland is.

Aanstormend talent

De Marketing Award Rotterdam Aanstormend Talent werd dit jaar voor de vierde keer uitgereikt. Deze award is bedoeld voor iemand die aan het begin van zijn of haar carrière staat en een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan het imago van Rotterdam, of dit nu bedoeld is of niet. Met de award wil de jury de winnaar aanmoedigen om dit in de toekomst te blijven doen.

De Rotterdamse tv-koks Job Pattinasarany en Perry de Man presenteren het kookprogramma ‘Wat Eten We Vandaag’ op kookzender 24Kitchen. Dit doen ze, volgens de jury, op z’n Rotterdams. ‘Ze zetten de boel op stelten, zijn ruig, rauw en van niks onder de indruk. En zorgen voor een enorme lach op je gezicht met hun Rotterdamse tongval, nuchterheid en grappen.’ Rotterdam komt regelmatig voorbij in hun kookshow, waarmee ze volgens de jury een geweldige bijdrage leveren aan het positieve imago van de stad.

Burgemeester Aboutaleb reikte beide Marketing Awards uit tijdens de Nieuwjaarsborrel Rotterdam, georganiseerd door Rotterdam Partners, samen met de gemeente Rotterdam en Rotterdam Festivals. De nieuwjaarsborrel vond plaats in de Maassilo Rotterdam.
Trefwoorden: destinatie, rotterdam, marketing

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...