Geplaatst op: 05-01-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Reisorganisatie Better Places wil in 2030 CO2-neutraal zijn

Reisorganisatie Better Places wil in 2030 CO2-neutraal zijn
Duurzame reisorganisatie Better Places wil in 2030 al CO2-neutraal zijn, twintig jaar eerder dan afgesproken in het Klimaatakkoord van Parijs. Dat kondigde Better Places aan tijdens de VN Klimaatconferentie in Madrid, samen met honderden collega-B Corporations, zoals Tony Chocolonely, Dopper, Patagonia en The Body Shop.

Better Places heeft sinds 2018 een B Corp-certificering en is daarmee lid van een internationale gemeenschap van winstgevende bedrijven die ook succesvol zijn in het realiseren van sociale en duurzame doelstellingen. Er zijn inmiddels ruim drieduizend B Corp-bedrijven in meer dan zeventig landen en 150 sectoren. Zij werken aan het oplossen van sociale- en milieuvraagstukken, waaronder de klimaatcrisis. Better Places gelooft dat de reisindustrie hier een grote rol in en speelt en was dan ook de eerste Europese reisorganisaties met een B Corp-certificering.

B Corps gaan versneld CO2 reduceren
Tijdens de Klimaatconferentie in Madrid kondigden ruim vijfhonderd B Corps aan dat ze hun CO2-uitstoot versneld gaan reduceren. De bedrijven willen in plaats van in 2050 al in 2030 CO2-neutraal zijn. Ze kiezen er met deze belofte voor om het heft in eigen hand te nemen en te kiezen voor leiderschap, in een tijd van ernstige onrust en onzekerheid op het gebied van milieu en economie. {ADD LINK TO BCorp}

Reizen kan de wereld beter maken
Better Places-oprichter en directeur Saskia Griep: "Better Places is gebouwd op de overtuiging dat reizen de wereld een betere plek kan maken, mits het op een verantwoordelijke manier gebeurt. Dit basisprincipe was onze leidraad bij alles wat we de afgelopen vijf jaar deden. Zo compenseren we de CO2-uitstoot van alle reizen die onze klanten maken en legden we onszelf een vrijwillige CO2-belasting op. Dat geld investeren we in duurzame energieprojecten. We promoten reizen met een positieve impact op onze verre bestemmingen en introduceerden verantwoordelijke reizen op bestemmingen dichter bij huis."

CO2-neutraal in 2030
Better Places gaat nu samen met andere B Corps aan de slag met als doel: CO2-neutraal zijn in 2030. Zo willen ze laten zien wat ze kunnen bereiken door samen te werken. Better Places rolt begin 2020 haar Net Zero Climate Action Plan uit. Hierin staan de stappen beschreven die de komende jaren worden gezet om het gestelde doel te realiseren.

Link: https://www.betterplaces.nl/climate-action/?utm_source=Perscontacten+BP&utm_campaign=152c487d4d-EMAIL_CAMPAIGN_2019_05_21_08_11_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_70c8f2c037-152c487d4d-275244921
Trefwoorden: reisbranche, reisbedrijven, duurzaam toerisme

||| Blogs |||

28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

30/09/20
KLM doet eindbod en vakbeweging gaat niet akkoord
FNV gaat niet akkoord met het eindbod dat KLM gisteravond aan de bonden presenteerde. Volgens de bon...
30/09/20
ANWB bouwt nieuw hoofdkantoor in Den Haag
Na een uitgebreid selectietraject heeft de ANWB haar oog laten vallen op de locatie van het Koninklijk Conservatorium aan de Juliana van Stolberglaan.
30/09/20
Back in the game - sponsoring en luchtvaart
Luchtvaartmaatschappij Emirates gebruikt #BackIntheGame op tennistoernooi Roland-Garros 2020.
30/09/20
KLM Catering Services neemt innovatieve robot in gebruik
KLM Catering Services heeft een robot in gebruik genomen voor de productie van World Businessclass-maaltijden. Naar eigen zeggen is KLM het enige bedrijf ter wereld dat een dergelijke robot in gebruik neemt.
28/09/20
Vakantieboekingen vallen in augustus verder terug
Het slechte nieuws blijft de sector maar overspoelen. Nu de boekingscijfers uit de reisbranche. In augustus lagen de boekingen 50% achter op vorig jaar. In juni en juli was dat slechts 40% na dieptepunten in april en mei met respectievelijk 78% en 70%.
28/09/20
TUI gaat Workations in de markt zetten
Corona maakt ook creatief. TUI zet nu zogenaamde Workations in de markt. Volgens de reisorganisatie een perfecte combinatie van werken en ontspannen. Dat kan met je eigen gezin met een goede werkplek op het vakantieadres maar ook een Workation met collega’s.
24/09/20
KLM schaalt vluchten niet verder op
Luchtvaartmaatschappij KLM heeft veel last van de aangescherpte reisadviezen in diverse Europese landen. De eerder geplande opschaling gaat niet door. Ook de winterdienstregeling zit qua capaciteit maar op 55% ten opzichte van die van 2019.
23/09/20
TUI verkocht slechts 15% van zomerprogramma 2020
Net als veel andere reisorganisaties maakt TUI een dramatisch jaar mee met ingestorte boekingen en een uiterst financieel uitdagende periode. Wat reisbedrijven grote parten speelt is het feit dat het vertrouwen bij de consument in vakanties nog ver te zoeken is