Geplaatst op: 18-12-2019

HR Group neemt Mövenpick-leaseportfolio over van Accor

HR Group neemt Mövenpick-leaseportfolio over van Accor

HR Group, een hoteleigenaar en -beheerder in Centraal-Europa, gevestigd in Berlijn, kondigt de overname aan van een leaseportfolio van Accor als onderdeel van een sale & management-backovereenkomst. De transactie omvat 16 hotels onder het merk M√∂venpick in Nederland, Duitsland en Zwitserland met in totaal 3696 kamers. Het portfolio omvat drie hotels die begin 2020 worden geopend. Alle 16 hotels worden gerund door HR Group en hebben een managementovereenkomst met Accor. 


"De acquisitie van de M√∂venpickhotels is een uitstekende aanvulling op ons portfolio. We zijn er trots op dat onze diepgaande, vruchtbare en langdurige relatie met Accor blijft evolueren. HR Group zal zijn strategische groeipad voortzetten terwijl we uitkijken naar een opwindend nieuw decennium, ‚ÄĚ aldus Ruslan Husry, CEO van HR Group.


M√∂venpick Hotels & Resorts verwelkomt gasten in 90 -plus hotels wereldwijd en staat bekend om zijn sterke naamsbekendheid in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Het premium hotelmerk biedt als meer dan 70 jaar superieure kwaliteit en uitstekende eet- en drinkgelegenheden 


De overname zorgt voor een aanzienlijke toename van de bestaande samenwerking tussen HR Group en Accor, waardoor het portfolio wordt uitgebreid tot 55 hotels, inclusief geplande acht hotels die nog niet geopend zijn, met in totaal circa 9500 kamers en goed voor meer dan 350 miljoen euro omzet in 2020. 


HRG Hotels, de beheerder binnen HR Group, wil het merk Mövenpick in Centraal-Europa uitbreiden door de aankoop van nieuw onroerend goed of het aangaan van leaseovereenkomsten.


HR Group heeft ge√Įnvesteerd in de kwaliteit van haar hotelactiviteiten met een hervormde managementstructuur, waaronder zes professionals als Direkteuren met verschillende achtergronden, die het management versterken met een breed palet aan expertise.


Er vinden verschillende kapitaalinjecties plaats, tal van renovaties en re-branding zijn in de afgelopen jaren afgerond, terwijl verdere verbouwingsplannen zijn doorgevoerd om de tevredenheid van de gasten te optimaliseren.

Trefwoorden: Hotelovername

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

18/09/20
Rotterdam bereidt Eurovisie Songfestival voor met 4 scenario's
In de eerste maanden van het nieuwe jaar wordt bepaald hoe het 65ste Eurovisie Songfestival in Rotterdam er precies uit zal zien.
16/09/20
Half miljoen bezoeken voor druktemonitor Gelderland
Diverse DMO's hebben deze zomer druktemeters ingezet. Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen is de eerste die met resultaten komt. En die vallen niet tegen.
14/09/20
Snel extra gasten nodig voor zeilvloot
Uit circa 400 authentieke schepen bestaat de Hollandsche Zeilvloot. Deze zijn niet alleen van cultuu...
14/09/20
Nieuwe campagne en opvallende slogan voor Zeeland
Zeeland zet samen met bewoners, ondernemers en organisaties alle zeilen bij voor een goed toeristisch najaar. Daarvoor is de campagne ‚ÄėZeeland. Niet normaal Mooi‚Äô ontwikkeld. Ondernemers kunnen met een online koolkit meedoen. Een campagne is volgens VVV Zeeland hard nodig om de toeristische sector gezond te houden.
14/09/20
Toeristisch-recreatieve platforms sluiten aan bij Limburg Marketing
Donderdagavond 10 september 2020 hebben de voorzitters van de Toeristische Platforms van Peel & ...
13/09/20
MarketingOost zet met TV commercial in op seizoensverlenging
Overijssel zet haar kastelen en landgoederen de komende periode landelijk in de schijnwerpers. Daarmee moet het seizoen worden verlengd.
11/09/20
80 locaties Landgraaf tot in detail online toegankelijk
www.ontdeklandgraaf.nl maakt het cultuurhistorisch erfgoed van Landgraaf op gedetailleerde wijze toegankelijk voor inwoners en toeristen.
09/09/20
Leidse musea bundelen krachten in landelijke cultuurcampagne
Acht Leidse musea starten in september samen met Leiden Marketing weer met de Cultuurcampagne. Voor ...