Geplaatst op: 30-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

40 cruciale management tips voor leisure

met 20 columns die trends en markten verhelderen

40 cruciale management tips voor leisure


van Han Verheijden

Expert in leisure Han Verheijden schreef heel veel columns voor magazine Recreatie & Toerisme. We wilden de loopbaan van deze markante ondernemer, consultant en lector beter afsluiten dan alleen een bundeling van columns. Daarom schreef Han zijn top 40 management tips.

Bestel nu

De tips zijn verdeeld naar 4 handige categorieën. Deze inzichten, adviezen en soms ook de eigenzinnige kijk op het jonge vakgebied leisure geven je een verhelderende blik op de ontwikkelingen, bedrijfsvoering en marketing.


"Kritische massa is mijns inziens de meest onderschatte sleutelfactor voor succes. Voldoende capaciteit in bedden, attracties of vierkante meters vormt de basis voor het kunnen realiseren van voldoende omzet om enerzijds krachtig in de markt te opereren en anderzijds de algemene kosten relatief laag te houden. Dat gezellige restaurantje met een topkeuken verdient succes, maar heeft het in praktijk vaak zo moeilijk. Daarom raad ik aan om op zowel bedrijfs- als concernniveau te streven naar het juiste schaalniveau. Anders zijn mooie producten op termijn toch ten dode opgeschreven.” - Het is een van de sterke management tips van Han Verheijden.

 
Must have

Een must have voor iedereen die start in deze branche maar zeker ook als je er al jaren in werkt. De adviezen zijn perfect te gebruiken door ondernemers en beleidsmakers. Het voorwoord is geschreven door Cees Slager (Molecaten / HISWA-RECRON).


Persoonlijke ontwikkeling

Han Verheijden heeft een extra intentie met ’40 cruciale management tips voor leisure – 20 columns die trends en markten verhelderen’. "Mijn persoonlijke waarnemingen interpreteerde ik met de in veertig jaar opgebouwde ervaring. Deze columns staan nu centraal in dit boek en om de bruikbaarheid te bevorderen heb ik per categorie ondernemerschap, gebiedsontwikkeling, concepten en trends, managementadviezen toegevoegd. Ik hoop dat dit boek voor jou een bouwsteen mag zijn in je persoonlijke kennisontwikkeling.”


Auteur: Han Verheijden
Uitvoering: Paperback, extra dik papier
Omvang: 100 pagina’s
Taal: Nederlands
Prijs: 17,50 euro (exclusief BTW)

Bestel nu

Link: https://www.nritmedia.nl/store/52/
Trefwoorden: management, leisure, toerisme, advies

CELTH
 





||| Nieuws |||

29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
06/02/24
Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.
01/02/24
Brabant zet vol in op bezinningstoerisme met Ons Kloosterpad
De toekomst van Ons Kloosterpad in de provincie Noord-Brabant is veiliggesteld. De provincie Noord-Brabant, Vereniging Samenwerkende Kloosters en Visit Brabant hebben daartoe een overeenkomst gesloten.
01/02/24
Apollo zet webportaal op voor reisagenten
Nu gaat de touroperator ook live met Apollo Partner Web die het mogelijk maakt voor lokale reisbureaus en agenten om klanten direct in te boeken.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...