Geplaatst op: 30-01-2020
Auteur: Marc Gerlings

40 cruciale management tips voor leisure

met 20 columns die trends en markten verhelderen

40 cruciale management tips voor leisure


van Han Verheijden

Expert in leisure Han Verheijden schreef heel veel columns voor magazine Recreatie & Toerisme. We wilden de loopbaan van deze markante ondernemer, consultant en lector beter afsluiten dan alleen een bundeling van columns. Daarom schreef Han zijn top 40 management tips.

Bestel nu

De tips zijn verdeeld naar 4 handige categorieën. Deze inzichten, adviezen en soms ook de eigenzinnige kijk op het jonge vakgebied leisure geven je een verhelderende blik op de ontwikkelingen, bedrijfsvoering en marketing.


"Kritische massa is mijns inziens de meest onderschatte sleutelfactor voor succes. Voldoende capaciteit in bedden, attracties of vierkante meters vormt de basis voor het kunnen realiseren van voldoende omzet om enerzijds krachtig in de markt te opereren en anderzijds de algemene kosten relatief laag te houden. Dat gezellige restaurantje met een topkeuken verdient succes, maar heeft het in praktijk vaak zo moeilijk. Daarom raad ik aan om op zowel bedrijfs- als concernniveau te streven naar het juiste schaalniveau. Anders zijn mooie producten op termijn toch ten dode opgeschreven.” - Het is een van de sterke management tips van Han Verheijden.

 
Must have

Een must have voor iedereen die start in deze branche maar zeker ook als je er al jaren in werkt. De adviezen zijn perfect te gebruiken door ondernemers en beleidsmakers. Het voorwoord is geschreven door Cees Slager (Molecaten / HISWA-RECRON).


Persoonlijke ontwikkeling

Han Verheijden heeft een extra intentie met ’40 cruciale management tips voor leisure – 20 columns die trends en markten verhelderen’. "Mijn persoonlijke waarnemingen interpreteerde ik met de in veertig jaar opgebouwde ervaring. Deze columns staan nu centraal in dit boek en om de bruikbaarheid te bevorderen heb ik per categorie ondernemerschap, gebiedsontwikkeling, concepten en trends, managementadviezen toegevoegd. Ik hoop dat dit boek voor jou een bouwsteen mag zijn in je persoonlijke kennisontwikkeling.”


Auteur: Han Verheijden
Uitvoering: Paperback, extra dik papier
Omvang: 100 pagina’s
Taal: Nederlands
Prijs: 17,50 euro (exclusief BTW)

Bestel nu

Link: https://www.nritmedia.nl/store/52/
Trefwoorden: management, leisure, toerisme, advies

||| Blogs |||

13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
03/02/20
Overtoerisme!
Overtoerisme!
03/02/20 · Beleid · Toerisme · Hans van Leeuwen | Lees meer
Overtoerisme zal ongetwijfeld als een van de meest prominente nieuwkomers in de Dikke Van Dale worde...
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

31/05/20
Hoe Breda de heropening van de horeca aangrijpt voor een breed actieplan
Breda Marketing heeft de campagne ‘Breda geeft je de ruimte’ gelanceerd. Daarnaast wordt een Taskforce Toerisme opgezet die aansluit bij provinciale en landelijke herstelplannen.
28/05/20
Duurzame reisgids voor Nederland laat zien hoeveel CO2-uitstoot je bespaart
Nu de grenzen voor uitgaand toerisme in de meeste gevallen dicht zijn, verwachten we nog extra boekingen voor de zomer in Nederland. Natuur & Milieu speelt daarop in en heeft een gratis reisgids voor Nederland gemaakt.
28/05/20
Toerisme mag niet meer domineren in Amsterdamse binnenstad
Na de coronacrisis mag in de Amsterdamse binnenstad het toeristisch aanbod niet meer domineren. Dat schrijft burgemeester Halsema in een brief aan de gemeenteraad. De binnenstad moet weer aantrekkelijk worden voor bewoners en mensen die in de stad werken. Toerisme moet worden teruggedrongen.
25/05/20
iPublishing pakt sterke positie in jongerenreizen
Online mediabedrijf iPublishing heeft een portfolio van 7 jongerenvakantie websites, 14 gerelateerde premium domeinnamen en social media kanalen overgenomen van Summer Sites.
11/05/20
Toeristische basisstructuur redden met private investeerders
RBT Rivierenland heeft een bijzonder plan ontwikkeld om de toeristische basisinfrastructuur te redden. Geen overheid die moet inspringen maar particuliere investeerders die worden gevraagd bij te springen.
11/05/20
Overijssel past investeringsprogramma aan op coronacrisis
De provincie Overijssel gaat het investeringsprogramma voor de Vrijetijdssector 2020-2023 aanpassen vanwege de coronacrisis. De provincie wil bedrijven in de sector helpen om te herstellen. In samenspraak met de sector Gastvrij Overijssel zijn de plannen aangepast om in te spelen op de nu ontstane situatie.
08/05/20
48% geeft vakantiegeld toch uit als je mag reizen
Een mooi signaal voor de reisbranche. Nederlanders hebben best zin in een reis. Ondanks de onzekere ...
07/05/20
Perspectief voor ondernemers
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen heeft vier scenario’s voor de toeristisch-recreatieve sector ontwikkeld. Volgens directeur Herre Dijkema moeten die scenario’s ondernemers perspectief op de toekomst bieden.