Geplaatst op: 09-12-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Efteling vernieuwd 4D filmtheater en introduceert digitale bestelzuilen

Efteling vernieuwd 4D filmtheater en introduceert digitale bestelzuilen
De Efteling heeft een nieuwe 4D-film: Fabula.  In slechts zes weken tijd werd de attractie PandaDroom omgetoverd tot Fabula. Naast een nieuwe 3D-film met 4D-effecten werden ook het restaurant- en speelgedeelte aangepast. Nieuw in het restaurant zijn de digitale bestelzuilen. 

De nieuwe film is in samenwerking met de gerenommeerde Britse studio Aardman, bekend van Wallace & Gromit, Chicken Run en Shaun het schaap, geproduceerd. In Fabula staat het thema natuur op een speelse en vrolijke manier in de hoofdrol.De film Fabula is vrolijk en spannend, en iets korter dan de film PandaDroom, waardoor meer bezoekers de attractie kunnen beleven. 

In zes weken tijd 3,5 miljoen geïnvesteerd 
Het Brabantse attractiepark heeft 3,5 miljoen euro in de vernieuwing geïnvesteerd. De film duurt inclusief de voorshow 17 minuten. De capaciteit is 1.760 gasten per uur. 

Algemeen directeur Fons Jurgens is blij met het werk dat in deze zes weken verricht is: "Fabula is met de nieuwste filmtechniek en het nieuwe horecaconcept weer helemaal passend bij deze tijd. Ik ben er trots op dat onze gasten vanaf nu weer ten volle kunnen genieten van deze grote overdekte attractie”



Digitale bestelzuilen in restaurant
In het nieuwe horecaconcept zijn horeca en merchandise samengevoegd. Bij de Savannebar kunnen gasten terecht voor koffie, wereldse lekkernijen en souvenirs die op de film zijn geïnspireerd. In de Wereldkeuken kopen gasten een burger, maaltijdbox of salade geïnspireerd op de diverse wereldgebieden (Savanne, Oceaan en Jungle). In het restaurant Fabula zijn in totaal ruim 275 zitplaatsen, 137 verschillende dranken en gerechten en 20 souvenirs te koop die op de film zijn geïnspireerd. In het restaurant wordt voor het eerst gewerkt met digitale bestelzuilen en een buzzer systeem.  


Trefwoorden: attractieparken, investeringen, Noord-Brabant

||| Blogs |||

08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

25/09/20
Beerze Bulten lanceert Avonturenpad Beerze Rangers
Deze week lanceerde Vakantiepark Beerze Bulten een nieuw avonturenpad in de bossen van Beerze genaamd Beerze Rangers.
25/09/20
Online concerten vanuit Tiny Houses Droomparken
Droomparken start met zogenaamde Tiny Concerts vanuit de Tiny Houses op vakantiepark De Zanding in Otterloo. De concerten van poprock tot klassiek repertoire, van musical tot Nederlandse luisterliedjes, van zoetgevoiced tot coloratuur worden online uitgezonden.
25/09/20
Hoe ontwikkel je een toeristisch product?
Het European Tourism Futures Institute (ETFI) organiseert samen met het Centre for the Promotion of Imports (CBI) drie gratis webinars waarin het ontwikkelen van een toeristisch product centraal staat.
24/09/20
De feiten: uitgaand reisverkeer harder getroffen inkomend toerisme
Dat het internationale reisverkeer van en naar ons land door de coronacrisis sterk geraakt is, mag geen verrassing zijn. Het CBS heeft nu ook cijfers die dat keihard staven.
24/09/20
Helft minder passanten in binnensteden en winkelcentra
Het is in winkelcentra nog steeds veel minder druk van voor corona. Maar de verschillen tussen de centra zijn groot. Waardoor wordt dat veroorzaakt?
24/09/20
KLM schaalt vluchten niet verder op
Luchtvaartmaatschappij KLM heeft veel last van de aangescherpte reisadviezen in diverse Europese landen. De eerder geplande opschaling gaat niet door. Ook de winterdienstregeling zit qua capaciteit maar op 55% ten opzichte van die van 2019.
24/09/20
Tapperuse heeft nieuwe eigenaar en slaat een andere weg in
Het voormalige Tapperuse is gekocht door Convious dat een e-commerce platform voor de vrijetijdsmarkt. Het bedrijf heeft Tap (Tick and Pay) zoals de app nu heet, toegevoegd aan haar portfolio.
24/09/20
Nationale Horecadag op vrijdag 9 oktober
Horeca houdt voor de tweede keer de Nationale Horecadag. In 2020 is dat op vrijdag 9 oktober.