Geplaatst op: 03-12-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

ANWB Reizen schakelt hulp in van studenten

ANWB Reizen schakelt hulp in van studenten

Hoe halen we meer uit ledenvoordeel? Voor deze vraag schakelt ANWB Reizen de hulp in van studenten: tweedejaarsstudenten Internationaal Toeristisch Management (ITM) van Hogeschool Tio duiken tijdens de 5-daagse bootcamp Tourism Business Innovation in de wereld van toerisme-innovatie. De projectweek staat volledig in het teken van leren door te doen: de studenten mogen zich vijf dagen lang vastbijten in het ledenvoordeel voor ANWB Reizen.

 

Nieuw concept voor ledenvoordeel

Na een kick-off in Pathé Leidsche Rijn gaan de toerismestudenten aan de slag met een uitdagende opdracht: ontwikkel een ledenvoordeelconcept voor producten van ANWB Reizen, waardoor leden zich gewaardeerd voelen én nieuwe leden kunnen worden aangetrokken. ANVR-voorzitter Frank Oostdam trapte de week af met een gastcollege: "Hartstikke leuk om de aftrap te mogen doen van deze projectweek. Voor de deelnemende Tio-studenten is het een prachtige manier om voeling te krijgen met een aantal belangrijke uitdagingen in de reissector.” 

 

Wie geeft het beste advies?
Tijdens een spannende finale op de laatste dag, vrijdag 29 november in Kinepolis Jaarbeurs Utrecht, gaan de studenten de strijd met elkaar aan, want wie geeft ANWB Reizen het beste advies? Gert-Jan Bressers, Managing Director van FOX (onderdeel van ANWB Reizen) is benieuwd: "Ik ben erg nieuwsgierig naar de verschillende adviezen die we aan het eind van deze week gepresenteerd krijgen. Aan enthousiasme bij de studenten is hier in ieder geval geen gebrek, dus dat belooft wat!”

 

Praktijkles 3.0

De projectweek Tourism Business Innovation van Tio, die plaatsvindt van 25 t/m 29 november, staat volledig in het teken van de praktijk. De studenten gaan aan de slag met probleemcases, krijgen een kijkje achter de schermen en volgen inspirerende workshops. Aan het eind van de week brengen studenten een advies uit waar ANWB Reizen direct mee aan de slag kan. Zo ontstaat praktijkles 3.0: studenten leren van de praktijk in het bedrijfsleven, en het bedrijfsleven leert van de studenten. Win-win!

Link: https://www.tio.nl/internationaal_toeristisch_management/
Trefwoorden: Ledenvoordeelconcept, toerisme studenten, toerisme innovatie

||| Blogs |||

05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

28/10/20
Blauwe snelle baan voor fietsers
De snelle blauwe inhaalstrook wordt vanaf deze week getest op het fietspad van de toekomst.
28/10/20
KHN: Extra steun is welkom maar niet voldoende
Brancheorganisatie KHN is blij met de aanvullingen op het derde steunpakket maar noemt deze totaal onvoldoende voor de horecabedrijven. Wat moet er volgens KHN nu gebeuren?
27/10/20
Eerste versie app voor attractiepark Toverland
De Toverland-app bevat de plattegrond van het attractiepark met daarop de actuele informatie over de openingstijden, wachttijden van de attracties, showtijden, eet- & drinkgelegenheden en shops. Ook kunnen bezoekers via de app tickets voor Toverland bestellen.
27/10/20
Kabinet komt met aanvullende steun voor horeca, evenementen, theater, sport en toeleveranciers
De Nederlandse regering heeft vandaag extra steunmaatregelen aangekondigd voor bedrijven die zwaar zijn getroffen door de recente beperkingen.
27/10/20
Exclusief voor leden
Door corona geen ranking in bekende restaurantgids
Lekker500, de onafhankelijke restaurantgids van Nederland die dit jaar voor de 43ste keer verschijnt...
27/10/20
Internationale erkenning voor campagnes MarketingOost
Cowfluencer Liesje22 en de Familie Flamingo maken kans op de prestigieuze Lovie Awards. Dat zijn onderscheidingen voor ‘het beste van het Europese internet’.
27/10/20
Sunweb mag Corendon overnemen
Reisorganisatie Sunweb mag reisorganisatie Corendon overnemen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten. De ACM heeft gekeken naar de concurrentie op zonvakanties rondom de Middellandse Zee, vooral de zogenaamde pakketreizen.
26/10/20
Exclusief voor leden
MOTORbeurs verandert van strategie en wordt outlet
MOTORbeurs Utrecht heeft in 2021 een aangepaste vorm, onder een andere naam: MOTORoutletbeurs Utrech...