Geplaatst op: 03-12-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Carola Hoekstra nieuwe CEO van Stromma Nederland

Nieuwe kapitein aan het roer

Carola Hoekstra nieuwe CEO van Stromma Nederland

Carola Hoekstra (47) start 1 december als CEO van Stromma Nederland. Volgens Patric Sjöberg (CEO van Stromma Group) is Hoekstra door haar ruime ervaring in de toeristische- en reisbranche en internationale expertise de ideale kandidaat. Met haar charismatisch leiderschap en aanstekelijke drive is zij de juiste persoon om de koers van Stromma Nederland verder te bepalen. Na negentien jaar aan boord van Stromma Nederland draagt Peter Duwel nu het roer over.


Koers bepalen

De boten van Stromma Nederland varen al sinds 1912 door de Amsterdamse grachten en kennen de stad als geen ander. Met de hoogwaardige en duurzame vloot is Stromma Nederland het vertrouwde gezicht in de stad waar Hoekstra de drijvende kracht achter zal zijn. Onder haar leiding wil Stromma Nederland verder groeien als internationaal toeristisch bedrijf en hun positie als ‘best in class’ verder uitbouwen. Carola Hoekstra: "Ik kijk ernaar uit om de organisatie te leiden en zal me met name focussen op het bewaken van de kwaliteit van de producten en het aantrekken van hoogwaardig toerisme. Door te werken vanuit liefde en passie voor Amsterdam, zal Stromma Nederland koers houden als gastheer van de stad.”


Hoekstra heeft meer dan 20 jaar ervaring in het managen van nationale en internationale opererende bedrijven binnen de toerismebranche, waaronder TUI en Thomas Cook. Haar gedrevenheid in het leiden van een commerciële, internationale organisatie in een concurrerende markt, zal Stromma Nederland nieuwe kansen geven. Patric Sjöberg is dan ook blij met de nieuwe aanwinst: "Met Carola’s bewezen ervaring in de toeristische sector versterken wij onze markt in Nederland. Door haar blik op de horizon te houden zal ze zich richten op het verdiepen en doorontwikkelen van de reeds succesvolle activiteiten in Amsterdam en Utrecht.”


Blik op de horizon na transitie

Peter Duwel trad in 2000 in dienst bij Stromma Nederland, het toenmalige Canal Company. Sinds 2016 leidde hij het bedrijf als CEO, dat in hetzelfde jaar werd overgenomen door de Zweedse Stromma Group. Onder zijn leiding volgde een transitie: het bedrijf werd Stromma Nederland en veranderde van rederij in toeristisch bedrijf. Peter Duwel: "Ik heb dit prachtige bedrijf de afgelopen jaren zien groeien. De Hop on-Hop off bussen en Amsterdam Pass zijn sinds de overname door Stromma Group toegevoegd aan het productportfolio en met de rondvaartactiviteiten, de distributiekanalen en de A’DAM LOOKOUT hebben we als internationaal toeristisch bedrijf een sterke positie weten in te nemen. Een mooi moment om het roer over te dragen.” Patric Sjöberg: "Ik ben erg blij dat Peter ons bedrijf tot april 2020 formeel blijft vertegenwoordigen als adviseur. Peter zal direct aan mij rapporteren."

Trefwoorden: Nieuwe CEO, boten Amsterdamse grachten

||| Blogs |||

30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
14/11/19
Naar toekomstgerichte bewuste bestemmingen
Column van Menno Stokman (CELTH) over de nieuwe rol van de gastvrijheidsindustrie

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

08/07/20
Bedrijfssucces zorgt voor snel bereik mijlpaal 1 miljoen geplante bomen
Website Natuurhuisje.nl startte in 2018 met de missie om één miljoen bomen te planten in ontwikkelingslanden. Die mijlpaal is bereikt. Het bedrijf wil nu meer doen voor de natuur in eigen land.
12/06/20
Den Haag wil meer concurrentie op het spoor voor internationale verbindingen
Uit oogpunt van kwaliteit en stabiliteit gaat de concessie voor het landelijke spoorwegnet (hoofdrailnet) na 2024 opnieuw naar NS. Voor internationale verbindingen en op een aantal regionale lijnen moet er juist meer ruimte komen voor concurrentie.
10/06/20
De meeste bedrijven vinden duurzaam zakenreizen belangrijk maar weten niet hoe dit aan te pakken
Bedrijven willen graag duurzamer zakenreizen maar moeten rekening houden met de impact op mensen, de...
08/06/20
Roompot kan jaarlijks 20.000 maaltijden redden dankzij nieuwe samenwerking met Too Good To Go
19 Roompot vakantieparken bieden vanaf nu dagelijkse overschotten in Too Good To Go-app aan‘Magic ...
30/05/20
Meer walstroom rond Waddenzee
Havens rond de Waddenzee krijgen 400 stekkers voor walstroom
12/05/20
De rol van onderzoek in toerisme-gerelateerde milieuvraagstukken
Wat is de rol van onderzoek in beleidsvraagstukken? Harald Buijtendijk onderzocht dat met opvallende resultaten.
30/04/20
CELTH schetst vier scenario’s voor de bezoekerseconomie na de crisis
Op welke wijze en hoe snel kan de vrijetijdssector zich na de crisis herstellen? CELTH verkent daarvoor vier scenario's.
06/04/20
Groningen wordt groener voor recreanten
De provincie Groningen kan aantrekkelijker worden voor fietsers en wandelaars. Het beheer langs slot...