Geplaatst op: 03-12-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Carola Hoekstra nieuwe CEO van Stromma Nederland

Nieuwe kapitein aan het roer

Carola Hoekstra nieuwe CEO van Stromma Nederland

Carola Hoekstra (47) start 1 december als CEO van Stromma Nederland. Volgens Patric Sjöberg (CEO van Stromma Group) is Hoekstra door haar ruime ervaring in de toeristische- en reisbranche en internationale expertise de ideale kandidaat. Met haar charismatisch leiderschap en aanstekelijke drive is zij de juiste persoon om de koers van Stromma Nederland verder te bepalen. Na negentien jaar aan boord van Stromma Nederland draagt Peter Duwel nu het roer over.


Koers bepalen

De boten van Stromma Nederland varen al sinds 1912 door de Amsterdamse grachten en kennen de stad als geen ander. Met de hoogwaardige en duurzame vloot is Stromma Nederland het vertrouwde gezicht in de stad waar Hoekstra de drijvende kracht achter zal zijn. Onder haar leiding wil Stromma Nederland verder groeien als internationaal toeristisch bedrijf en hun positie als ‘best in class’ verder uitbouwen. Carola Hoekstra: "Ik kijk ernaar uit om de organisatie te leiden en zal me met name focussen op het bewaken van de kwaliteit van de producten en het aantrekken van hoogwaardig toerisme. Door te werken vanuit liefde en passie voor Amsterdam, zal Stromma Nederland koers houden als gastheer van de stad.”


Hoekstra heeft meer dan 20 jaar ervaring in het managen van nationale en internationale opererende bedrijven binnen de toerismebranche, waaronder TUI en Thomas Cook. Haar gedrevenheid in het leiden van een commerciële, internationale organisatie in een concurrerende markt, zal Stromma Nederland nieuwe kansen geven. Patric Sjöberg is dan ook blij met de nieuwe aanwinst: "Met Carola’s bewezen ervaring in de toeristische sector versterken wij onze markt in Nederland. Door haar blik op de horizon te houden zal ze zich richten op het verdiepen en doorontwikkelen van de reeds succesvolle activiteiten in Amsterdam en Utrecht.”


Blik op de horizon na transitie

Peter Duwel trad in 2000 in dienst bij Stromma Nederland, het toenmalige Canal Company. Sinds 2016 leidde hij het bedrijf als CEO, dat in hetzelfde jaar werd overgenomen door de Zweedse Stromma Group. Onder zijn leiding volgde een transitie: het bedrijf werd Stromma Nederland en veranderde van rederij in toeristisch bedrijf. Peter Duwel: "Ik heb dit prachtige bedrijf de afgelopen jaren zien groeien. De Hop on-Hop off bussen en Amsterdam Pass zijn sinds de overname door Stromma Group toegevoegd aan het productportfolio en met de rondvaartactiviteiten, de distributiekanalen en de A’DAM LOOKOUT hebben we als internationaal toeristisch bedrijf een sterke positie weten in te nemen. Een mooi moment om het roer over te dragen.” Patric Sjöberg: "Ik ben erg blij dat Peter ons bedrijf tot april 2020 formeel blijft vertegenwoordigen als adviseur. Peter zal direct aan mij rapporteren."

Trefwoorden: Nieuwe CEO, boten Amsterdamse grachten

||| Blogs |||

13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
08/04/19
2019: het jaar voor nationaal toeristisch beleid
2019 wordt hét jaar waarin het Rijk haar rol pakt om te sturen op een gebalanceerde ontwikkeling van het inkomende en binnenlands toerisme in Nederland. Een ontwikkeling waarbij economie, samenleving en leefomgeving met elkaar in samenhang worden bekeken. Een ontwikkeling waarin lasten worden gedeeld en bovenal: kansen worden benut!
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
28/01/19 · Beleid · Dagrecreatie · Horeca · Leisure · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/01/20
Internationale campingwereld beloont ‘vader van de glampingtrend’
De Duitse ADAC, evenknie van de Nederlandse ANWB, reikte tijdens de Vakantiebeurs CMT 2020 in Stuttg...
20/01/20
Verbeterde kampeerervaring met ACSI en TomTom
Europese kampeerders hoeven binnenkort nooit meer de weg te vragen. Campingspecialist ACSI en TomTom...
17/01/20
Subsidiedatabank Koninklijke Horeca Nederland gratis toegankelijk voor leden
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is het nieuwe jaar gestart met een samenwerking met Vindsubsidies...
17/01/20
Staatssecretaris Blokhuis en Koninklijke Horeca Nederland presenteren e-learning verantwoord alcohol schenken
Samen met staatssecretaris Blokhuis (VWS) presenteerde Koninklijke Horeca Nederland (KHN) – tijden...
08/01/20
Ahoy wint Rotterdamse marketingprijs
Eventlocatie Rotterdam Ahoy is de winnaar van de 19e Marketing Award Rotterdam. Directeur Jolanda Ja...
08/01/20
Gezonde omgeving maken
Het gezond en veilig inrichten van de omgeving waarin wij wonen levert veel gezondheidswinst op. Een...
07/01/20
Exclusief voor leden
Benschop: overheid geef perspectief voor duurzame ontwikkeling
CEO van Schiphol, Dick Benschop, roept het kabinet op duidelijkheid te bieden: "Geef perspectief, da...
07/01/20
Exclusief voor leden
Kabinet reageert op advies van Rli, Waardevol Toerisme
Het Nederlandse Kabinet heeft gereageerd op het advies van de Raad voor de Leefomgeving en Infrastructuur (Rli) Waardevol Toerisme, onze leefomgeving verdient het.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk