Geplaatst op: 03-12-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Carola Hoekstra nieuwe CEO van Stromma Nederland

Nieuwe kapitein aan het roer

Carola Hoekstra nieuwe CEO van Stromma Nederland

Carola Hoekstra (47) start 1 december als CEO van Stromma Nederland. Volgens Patric Sjöberg (CEO van Stromma Group) is Hoekstra door haar ruime ervaring in de toeristische- en reisbranche en internationale expertise de ideale kandidaat. Met haar charismatisch leiderschap en aanstekelijke drive is zij de juiste persoon om de koers van Stromma Nederland verder te bepalen. Na negentien jaar aan boord van Stromma Nederland draagt Peter Duwel nu het roer over.


Koers bepalen

De boten van Stromma Nederland varen al sinds 1912 door de Amsterdamse grachten en kennen de stad als geen ander. Met de hoogwaardige en duurzame vloot is Stromma Nederland het vertrouwde gezicht in de stad waar Hoekstra de drijvende kracht achter zal zijn. Onder haar leiding wil Stromma Nederland verder groeien als internationaal toeristisch bedrijf en hun positie als ‘best in class’ verder uitbouwen. Carola Hoekstra: "Ik kijk ernaar uit om de organisatie te leiden en zal me met name focussen op het bewaken van de kwaliteit van de producten en het aantrekken van hoogwaardig toerisme. Door te werken vanuit liefde en passie voor Amsterdam, zal Stromma Nederland koers houden als gastheer van de stad.”


Hoekstra heeft meer dan 20 jaar ervaring in het managen van nationale en internationale opererende bedrijven binnen de toerismebranche, waaronder TUI en Thomas Cook. Haar gedrevenheid in het leiden van een commerciële, internationale organisatie in een concurrerende markt, zal Stromma Nederland nieuwe kansen geven. Patric Sjöberg is dan ook blij met de nieuwe aanwinst: "Met Carola’s bewezen ervaring in de toeristische sector versterken wij onze markt in Nederland. Door haar blik op de horizon te houden zal ze zich richten op het verdiepen en doorontwikkelen van de reeds succesvolle activiteiten in Amsterdam en Utrecht.”


Blik op de horizon na transitie

Peter Duwel trad in 2000 in dienst bij Stromma Nederland, het toenmalige Canal Company. Sinds 2016 leidde hij het bedrijf als CEO, dat in hetzelfde jaar werd overgenomen door de Zweedse Stromma Group. Onder zijn leiding volgde een transitie: het bedrijf werd Stromma Nederland en veranderde van rederij in toeristisch bedrijf. Peter Duwel: "Ik heb dit prachtige bedrijf de afgelopen jaren zien groeien. De Hop on-Hop off bussen en Amsterdam Pass zijn sinds de overname door Stromma Group toegevoegd aan het productportfolio en met de rondvaartactiviteiten, de distributiekanalen en de A’DAM LOOKOUT hebben we als internationaal toeristisch bedrijf een sterke positie weten in te nemen. Een mooi moment om het roer over te dragen.” Patric Sjöberg: "Ik ben erg blij dat Peter ons bedrijf tot april 2020 formeel blijft vertegenwoordigen als adviseur. Peter zal direct aan mij rapporteren."

Trefwoorden: Nieuwe CEO, boten Amsterdamse grachten

||| Blogs |||

08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/09/20
De feiten: uitgaand reisverkeer harder getroffen inkomend toerisme
Dat het internationale reisverkeer van en naar ons land door de coronacrisis sterk geraakt is, mag geen verrassing zijn. Het CBS heeft nu ook cijfers die dat keihard staven.
24/09/20
Helft minder passanten in binnensteden en winkelcentra
Het is in winkelcentra nog steeds veel minder druk van voor corona. Maar de verschillen tussen de centra zijn groot. Waardoor wordt dat veroorzaakt?
24/09/20
KLM schaalt vluchten niet verder op
Luchtvaartmaatschappij KLM heeft veel last van de aangescherpte reisadviezen in diverse Europese landen. De eerder geplande opschaling gaat niet door. Ook de winterdienstregeling zit qua capaciteit maar op 55% ten opzichte van die van 2019.
24/09/20
Tapperuse heeft nieuwe eigenaar en slaat een andere weg in
Het voormalige Tapperuse is gekocht door Convious dat een e-commerce platform voor de vrijetijdsmarkt. Het bedrijf heeft Tap (Tick and Pay) zoals de app nu heet, toegevoegd aan haar portfolio.
24/09/20
Nationale Horecadag op vrijdag 9 oktober
Horeca houdt voor de tweede keer de Nationale Horecadag. In 2020 is dat op vrijdag 9 oktober.
23/09/20
TUI verkocht slechts 15% van zomerprogramma 2020
Net als veel andere reisorganisaties maakt TUI een dramatisch jaar mee met ingestorte boekingen en een uiterst financieel uitdagende periode. Wat reisbedrijven grote parten speelt is het feit dat het vertrouwen bij de consument in vakanties nog ver te zoeken is
23/09/20
Theaterfestival Boulevard wint prijs van theatercritici en lof voor spelen in coronatijd
Theaterfestival Boulevard 's-Hertogenbosch krijgt de Prijs van de Kritiek 2020. Het feit dat ook in coronatijd een alternatief festival werd georganiseerd kon op veel waardering van de jury rekenen.
23/09/20
Exclusief voor leden
Attractiepark Duinrell verlengt seizoen met dino's
Naast de 40 attracties en 21 glijbanen in het Tikibad, kunnen gasten tijdens hun bezoek aan Duinrell speuren naar 20 levensgrote én bewegende dinosaurussen.