Geplaatst op: 29-11-2019
Auteur: Linda Fijnma
PleisureWorld NRIT

Jaarlijks Network Event of the Year brengt relaties uit de branche samen

Jaarlijks Network Event of the Year brengt relaties uit de branche samen

Afgelopen woensdagochtend, 27 november, vond het PleisureWorld NRIT Network Event of the Year plaats bij Vakantiepark Het Stoetenslagh te Rheezerveen - Hardenberg. Ruim honderd relaties vonden elkaar tijdens dit event. Het programma bood inspirerende en unieke presentaties van interessante sprekers. PleisureworldNRIT maakte van deze gelegenheid gebruik om bezoekers te informeren over de internationale focus die zij nu ook steeds meer zullen aanbieden. Na het event verplaatsten de meeste relaties zich naar de Recreatie Vakbeurs te Hardenberg, waar opnieuw vele inspirerende concepten op het gebied van recreatie en toerisme werden gepresenteerd door exposanten daar.


De aftrap van het event werd gedaan door Hans van Leeuwen waarna hij het stokje overdroeg aan collega Cornel Straver. Cornel vertelde tijdens zijn presentatie over de internationale focus die Pleisureworld NRIT zal gaan innemen. Het team bestaat inmiddels uit negen gedreven enthousiastelingen. Uiteraard zal de nationale focus behouden blijven binnen de Nederlandse tak van Pleisureworld NRIT.


Inspirerende sprekers

Bijzondere en unieke concepten kwamen aan bod tijdens het programma van de ochtend. Zo sprak Peter Verdaasdonk over het bijzondere project van de Floriade 2022 in Almere en vertelde Michael van Hoorne van Avonturenboerderij Molenwaard over hun succesfactor nu twee jaar na opening. Bekijk hier de sfeervideo van dit park.


Daarna kwam Zero55 met een inspirerend verhaal over hun unieke concepten binnen Zero55 zoals 
bowlingbanen waar augmented reality is ingezet, hierin zijn zij tot nu toe nog de enige in Nederland!

Als special guest werd Martin van Kranenburg naar voren gehaald en sprak hij samen met Hans van Leeuwen over de kansen op het gebied van Online (neuro)Marketing, hoe maak je van een zoeker een boeker? Martin vertelt u er graag meer over!

Als afsluitende presentatie toonde Joeri Holsheimer zijn idee ‘Operation Pandora’, dit concept moet de komende tijd gerealiseerd worden. De teaser kunt u hier vinden, kijken is een must!

Na alle presentaties kregen de bezoekers een rondleiding door Vakantiepark Het Stoetenslagh dat in het afgelopen jaar een nieuwe Franse eigenaar heeft gekregen. Meer informatie over dit park is hier te vinden.

De afsluiting van deze ochtend bevatte een netwerklunch waarna bezoekers terugkeerden naar het werk of een aansluitend bezoek brachten aan de 18eeditie van de Recreatie Vakbeurs te Hardenberg.


Een fotoverslag van de dag kun je hier bekijken.

Trefwoorden: ondernemen, toerisme, dagrecreatie, verblijfsrecreatie

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

31/05/20
Hoe Breda de heropening van de horeca aangrijpt voor een breed actieplan
Breda Marketing heeft de campagne ‘Breda geeft je de ruimte’ gelanceerd. Daarnaast wordt een Taskforce Toerisme opgezet die aansluit bij provinciale en landelijke herstelplannen.
28/05/20
Fietsroute Waddenkust moet Friese kustregio een boost geven
Friesland krijgt een doorgaande fietsroute langs de kust van de Waddenzee, met zicht op de Wadden. Daardoor moet de economie en toerisme in de kustregio een boost krijgen.
28/05/20
Veluwe gaat recreatiezonering invoeren
De Veluwe krijgt een recreatiezonering. Die moet het evenwicht tussen natuur en recreatie herstellen.
20/05/20
MarketingOost lanceert heatmap en dashboard voor vrijetijdseconomie
Marketing Oost presenteert een heatmap van drukke locaties in de provincie.
18/05/20
Archeo Route Limburg uitgebreid met vijf nieuwe locaties
In deze tijd van afstand houden, zijn activiteiten in de open lucht populairder dan ooit. Maar doelloos wandelen of fietsen is best lastig. Mensen willen graag een bestemming, een doel. Dat kan met de Archeoroute Limburg.
18/05/20
Fietsen door de Bomen wint World Landscape Architecture Award
Het project ‘Fietsen door de Bomen’ in Belgisch Limburg blijft maar prijzen winnen. Na een Iconi...
11/05/20
Overijssel past investeringsprogramma aan op coronacrisis
De provincie Overijssel gaat het investeringsprogramma voor de Vrijetijdssector 2020-2023 aanpassen vanwege de coronacrisis. De provincie wil bedrijven in de sector helpen om te herstellen. In samenspraak met de sector Gastvrij Overijssel zijn de plannen aangepast om in te spelen op de nu ontstane situatie.
30/04/20
CELTH schetst vier scenario’s voor de bezoekerseconomie na de crisis
Op welke wijze en hoe snel kan de vrijetijdssector zich na de crisis herstellen? CELTH verkent daarvoor vier scenario's.