Geplaatst op: 26-11-2019
Auteur: Marc Gerlings

Toerisme en cultuur goed zichtbaar bij sponsorprijzen

Toerisme en cultuur goed zichtbaar bij sponsorprijzen
De winnaars van de Sponsorringen 2019. Foto: BBP Media
Bij de twintigste editie van de SponsorRingen is op maandag 25 november 2019 een recordaantal van twintig sponsorprijzen uitgereikt. Jumbo-topman Frits van Eerd is verkozen tot Sponsorpersonality van het Jaar. Het goud in de categorie Lang Lopende Sponsorships ging naar het Tata Steel Chess Tournament. Toerisme en  cultuur was goed zichtbaar in de categorieën Kunst & Cultuur en Maatschappij.

De SponsorRingen zijn de grootste vakprijzen voor sponsoring in Nederland. De uitreiking, dit jaar in het Postillion Convention Centre in Amsterdam, wordt georganiseerd door Stichting SponsorRingen in samenwerking met BBP Media. In totaal werden twintig gouden, zilveren en bronzen SponsorRingen uitgereikt in de categorieën Entertainment & Events, Maatschappij, Kunst & Cultuur, Sport, Gesponsorde, Smart Budget en Lang Lopende Sponsorships. Bekijk alle winnaars per categorie in het overzicht hieronder.

In de categorie: Kunst & Cultuur
GOUD: De stem van Rembrandt | Sponsor: ING – Gesponsorde: Rijksmuseum
ZILVER: Rabobank #vanzoldernaarpodium | Sponsor: Rabobank – Gesponsorde: Kunstbende
BRONS: ITA – Junior Board 2019 | Sponsor: Rabobank, Clifford Chance, EndemolShine, ABN AMRO, BankGiroLoterij – Gesponsorde: Stichting Internationaal Theater Amsterdam

In de categorie: Maatschappij
GOUD: Natuurmonumenten & Landal GreenParks: het creëren van natuurbeschermers van de toekomst | Sponsor: Landal GreenParks – Gesponsorde: Natuurmomumenten / OERRR
ZILVER: Sanquin - #myfirstblood | Sponsor: Bloedbank Sanquin – Gesponsorde: Riot Games
BRONS: TUI en CPNB: Je vakantie begint met boeken | Sponsor: TUI – Gesponsorde: CPNB

Trefwoorden: sponsor, prijs, toerisme, cultuur

CELTH
 





||| Nieuws |||

20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
06/02/24
Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.
01/02/24
Brabant zet vol in op bezinningstoerisme met Ons Kloosterpad
De toekomst van Ons Kloosterpad in de provincie Noord-Brabant is veiliggesteld. De provincie Noord-Brabant, Vereniging Samenwerkende Kloosters en Visit Brabant hebben daartoe een overeenkomst gesloten.
01/02/24
Apollo zet webportaal op voor reisagenten
Nu gaat de touroperator ook live met Apollo Partner Web die het mogelijk maakt voor lokale reisbureaus en agenten om klanten direct in te boeken.
31/01/24
Exclusief voor leden
Boekingen mei- en zomervakantie +30% bij Sunweb
Januari en februari zijn misschien wel de grauwste maanden van het jaar maar het boekingsseizoen is volop in beweging. Touroperator Sunweb meldt op basis van onderzoek dat ruim 1 op de 5 personen begint hun vakantiegeluk al bij het zoeken naar de reisbestemming.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...