Geplaatst op: 25-11-2019

NRIT Nieuwsupdate 25 november 2019

NRIT Nieuwsupdate 25 november 2019
NRIT Media biedt op haar Kennisplatform een dagelijkse nieuwsupdate. Elke dag een nieuw kort overzicht van het belangrijkste nieuws van de dag. Het nieuwsoverzicht vullen we gedurende de hele dag aan met nieuws dat al op de website heeft gestaan aangevuld met nieuws dat de website niet heeft gehaald maar toch vermeldenswaardig is.
  • Gedeputeerde Peter van ‘t Hoog neemt Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2019 in ontvangst: Vanmiddag heeft de Gelderse gedeputeerde Peter van ’t Hoog van recreatie en toerisme tijdens het event het Trendrapport Live het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2019 in ontvangst genomen.Netwerk van partijen nodigNamens de vier partijen achter het rapport, CBS, NBTC Holland Marketin...

  • Goede zomer voor Nederlandse logiesaccommodaties: Nederlandse logiesaccommodaties hebben met 4,4 procent meer gasten een prima zomer 2019 achter de rug. Het aantal overnachtingen groeide met 7,6 procent nog sterker. Ook in de nazomer groeide het aantal gasten en overnachtingen. Vooral het aantal buitenlandse gasten groeide. Dit meldt het CBS bij de...

  • Airbnb duikt ook op trend toerisme en culinaire ervaring: Tijdens afgelopen Vakdag Zet je regio op kaart kwam op meerdere momenten de trend van food en tourism terug. De verbinding van destinaties met eten of drinken is hot. Airbnb pakt dat nu ook op en stopt de culinaire ervaring van het reizen bij hun ‘experiences’. Een slimme wedstrijd rond het onde...

  • Meer leren over bier: Bier staat steeds vaker bij de maaltijd op tafel. In steeds meer horecagelegenheden worden bier en gerechten met elkaar gecombineerd. Ook thuis wordt steeds meer geëxperimenteerd, zo blijkt uit het jaarlijkse Nationaal Bieronderzoek. De Bier Butler App speelt in op deze ontwikkeling en deze handige...

  • Senioren maken zich zorgen over verdwijnen faciliteiten uit krimpgebieden: Ouderen maken zich zorgen over het verdwijnen van faciliteiten uit krimpgebieden, blijkt uit onderzoek van seniorenorganisatie KBO-PCOB. Toerisme wordt vaak genoemd als mogelijke oplossing om faciliteiten te behouden. Ouderen ervaren ook voordelen in krimpgebieden. Wat ervaren de senioren op dit mom...

  • Het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2019 in 50 trends: Vandaag verschijnt het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2019. Dit rapport wordt jaarlijks samengesteld door CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT. In dit prettig leesbare rapport geven wij een actueel inzicht in de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het ge...

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     





    ||| Nieuws |||

    20/03/24
    Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
    De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
    20/03/24
    Exclusief voor leden
    Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
    Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
    07/03/24
    NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
    Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
    08/02/24
    Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
    Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
    06/02/24
    Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
    Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.
    01/02/24
    Brabant zet vol in op bezinningstoerisme met Ons Kloosterpad
    De toekomst van Ons Kloosterpad in de provincie Noord-Brabant is veiliggesteld. De provincie Noord-Brabant, Vereniging Samenwerkende Kloosters en Visit Brabant hebben daartoe een overeenkomst gesloten.
    01/02/24
    Apollo zet webportaal op voor reisagenten
    Nu gaat de touroperator ook live met Apollo Partner Web die het mogelijk maakt voor lokale reisbureaus en agenten om klanten direct in te boeken.
    31/01/24
    Exclusief voor leden
    Boekingen mei- en zomervakantie +30% bij Sunweb
    Januari en februari zijn misschien wel de grauwste maanden van het jaar maar het boekingsseizoen is volop in beweging. Touroperator Sunweb meldt op basis van onderzoek dat ruim 1 op de 5 personen begint hun vakantiegeluk al bij het zoeken naar de reisbestemming.

    ||| Agenda |||

    18/04/24
    18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
    Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
    24/06/24 t/m 26-06-24
    24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
    Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
    25/06/24 t/m 28-06-24
    25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
    Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...