Geplaatst op: 22-11-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Aftellen tot Recreatie Vakbeurs 2019

Meer exposanten en ruimte voor innovaties en presentaties

Aftellen tot Recreatie Vakbeurs 2019

De achttiende editie van Recreatie Vakbeurs in Evenementenhal Hardenberg staat in de startblokken. In totaal presenteren 290 exposanten zich op 26, 27 en 28 november 2019. Dat zijn 45 exposanten meer dan vorig jaar. Voor deze editie van Recreatie Vakbeurs worden in Hardenberg alle zeven beurshallen ingezet. Beursorganisator Easyfairs verwacht zo’n 8.000 recreatieprofessionals te verwelkomen op de driedaagse vakbeurs.


Op de beursvloer van Recreatie Vakbeurs staan meerdere grote marktspelers uit diverse segmenten, zoals Arcabo (chalets), Boerplay (speeltoestellen), Booking Experts (reserveringssysteem), Miele (wasmachines en vaatwassers), Wildkamp (technische materialen), Instyle Concepts (interieur) en Aqua Drolics (zwembaden). "Alle segmenten die interessant zijn voor de recreatieprofessional, zijn op de beursvloer aanwezig. Daarnaast mogen we ook tal van nieuwkomers verwelkomen, waardoor de beursvloer voor de trouwe bezoeker ook nieuwe inzichten kan bieden”, zegt Ellen Braker namens de beursorganisatie.

Onder de nieuwkomers zijn onder meer Hanos (horeca groothandel), Maxxton (software), Spyder Wheelz (mobiliteit) en Expedia Group (online). Verder keren er een aantal exposanten terug op de beursvloer na een korte afwezigheid, waaronder TNT Speeltoestellen, Douma Outdoor Living, GroeNoord Ag & Turf (tuin & park) en iSlide Next Level Water Slide Experiences (waterglijbanen).


Gesegmenteerde beurshallen

De beursvloer is net als voorgaande edities ingedeeld op segment. Verder wordt in iedere beurshal een themaplein, stijlkamer of innovatieplein ingericht. In hal 1 zijn meerdere stijlkamers waar Instyle Concepts (woonkamer), Wegter (eetkamer), Leen Bakker (woonkamer) en Madino (terrasmeubilair) zich presenteren. Ook is in hal 1 een Innovatieplein waar verschillende exposanten hun nieuwste innovaties laten zien, zoals Hercules Speeltoestellen met hun Speel Jeep, Eijsink met een nieuwe app en EveryOffice Recreatie met een elektronisch fietsslot van AXA.


In hal 2 (Tuin & Park) wordt een compleet park ingericht dat mede wordt verzorgd door Boomkwekerij M. van den Oever. In dit park wordt eveneens het mobiliteitsparcours gerealiseerd waar bezoekers direct het rijwiel kunnen testen. Verderop in hal 2 is het Zwembadplein dat gerealiseerd wordt belevingsarchitect Stan de Haas.


In hal 3 kunnen recreatieprofessionals aanschuiven in het kennistheater. Het programma is in samenwerking met RECRON en RekreaVakkrant opgesteld in de thema’s: financiering (dinsdag), duurzaamheid (woensdag) en digitalisering (donderdag). Het Experience Center op Recreatie Vakbeurs wordt ingericht in hal 5. Hier laten exposanten hun producten ‘live’ zien en bezoekers kunnen deze direct uitproberen. Enkele exposanten die hier aanwezig zijn, zijn u. Freitzeitgeräte met Gack Spiel, JB-Inflatables, Yalp – A New Way To Play en Dutch Golf Company.

Link: https://booking.evenementenhal.nl/nl/recreatie-vakbeurs-2019/hardenberg
Trefwoorden: Vakbeurs, recreatievakbeurs, exposanten

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/09/20
Exclusief voor leden
Attractiepark Duinrell verlengt seizoen met dino's
Naast de 40 attracties en 21 glijbanen in het Tikibad, kunnen gasten tijdens hun bezoek aan Duinrell speuren naar 20 levensgrote én bewegende dinosaurussen.
22/09/20
Gastvrijheid Den Haag voor mensen met een beperking
The Hague Marketing Bureau, Stichting Voorall en de gemeente Den Haag hebben hun krachten gebundeld en een stadsroute samengesteld die mensen met een beperking langs koninklijke highlights brengt.
20/09/20
Naamsbekendheid Nederlandse Hanzesteden fors gestegen
De negen Hanzesteden in Oost-Nederland zijn flink in bekendheid gestegen, zowel binnen Nederland als bij Duitsers en Belgen.
18/09/20
Rotterdam bereidt Eurovisie Songfestival voor met 4 scenario's
In de eerste maanden van het nieuwe jaar wordt bepaald hoe het 65ste Eurovisie Songfestival in Rotterdam er precies uit zal zien.
16/09/20
Half miljoen bezoeken voor druktemonitor Gelderland
Diverse DMO's hebben deze zomer druktemeters ingezet. Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen is de eerste die met resultaten komt. En die vallen niet tegen.
14/09/20
Snel extra gasten nodig voor zeilvloot
Uit circa 400 authentieke schepen bestaat de Hollandsche Zeilvloot. Deze zijn niet alleen van cultuu...
14/09/20
Nieuwe campagne en opvallende slogan voor Zeeland
Zeeland zet samen met bewoners, ondernemers en organisaties alle zeilen bij voor een goed toeristisch najaar. Daarvoor is de campagne ‘Zeeland. Niet normaal Mooi’ ontwikkeld. Ondernemers kunnen met een online koolkit meedoen. Een campagne is volgens VVV Zeeland hard nodig om de toeristische sector gezond te houden.
14/09/20
Toeristisch-recreatieve platforms sluiten aan bij Limburg Marketing
Donderdagavond 10 september 2020 hebben de voorzitters van de Toeristische Platforms van Peel & ...