Geplaatst op: 20-11-2019
Auteur: Marc Gerlings

Brabantse Gastvrijheid Award 2019 naar hotel NH Collection Eindhoven

Brabantse Gastvrijheid Award 2019 naar hotel NH Collection Eindhoven
Martijn van Gruijthuijsen en juryvoorzitter Hein van Oorschot reikten de Brabantse Gastvrijheid Award 2019 uit aan NH Collection Eindhoven Centre. Foto: VisitBrabant.
Tijdens Das Leisure Ondernemers Festival op dinsdag 19 november in De Koepel in Breda is de Brabantse Gastvrijheid Award 2019 uitgereikt. In het bijzijn van 400 Brabantse ondernemers uit de vrijetijdssector maakte gedeputeerde Economie, Kennis en Talentontwikkeling Martijn van Gruijthuijsen bekend dat NH Collection Eindhoven Centre de winnaar is van de Brabantse Gastvrijheid Award 2019. Hiermee nemen zij de titel over van Auberge de Bonheur uit Tilburg.

Gastvrijheid is mensenwerk

De vakjury was unaniem: NH Collection Eindhoven Centre mag zich de meest gastvrije locatie van Brabant noemen.

"Veel deelnemers hebben het concept van gastvrijheid in onze provincie al opvallend goed georganiseerd, maar de besten - en daarvan is NH Collection Eindhoven Centre een excellent voorbeeld - weten dat ook te vertalen in het gedrag van al hun medewerkers. Gastvrijheid is vooral mensenwerk.”, aldus juryvoorzitter Hein van Oorschot.

Naast de award wint NH Collection Eindhoven Centre ook een online promotiecampagne via Omroep Brabant en extra internationale zichtbaarheid via promotie door VisitBrabant.

Martijn van Gruijthuijsen, gedeputeerde Economie, Kennis en Talentontwikkeling: "Brabant is bourgondisch en gastvrij. Ondernemers met een hotel, restaurant of camping brengen dat dagelijks in praktijk. Zij stimuleren hiermee het toerisme en dragen bij aan de aantrekkingskracht van de regio. Dat is extra belangrijk in een tijd dat de arbeidsmarkt krap is en onze bedrijven talent uit binnen- en buitenland goed kunnen gebruiken.”

Succesvolle tweede editie Brabantse Gastvrijheid Award

Na een succesvolle eerste editie van de Brabantse Gastvrijheid Award in 2018, werd dit jaar het gastvrijheidsprogramma uitgebreid. Het programma omvatte onder meer bijeenkomsten en tips van experts, challenges, online trainingen en heel veel inspiratie van alle deelnemers onderling. Maar liefst 135 locaties schreven zich dit jaar in voor de Award. De winnaar is door een professionele vakjury gekozen op basis van hun inschrijving, online zichtbaarheid, uitgebreide reviewanalyse, een mystery bezoek en publieksstemmen.

De vakjury bestond uit Hein van Oorschot (juryvoorzitter), Frans Goenee (Inspiratie manager Efteling), Coen Schelfhorst (eigenaar OOKs Hospitality & GuestHouse Hotels), Eric Andersen (Docent Food & Gastronomie Breda University) en Heleen Huisjes (Directeur VisitBrabant). De Brabantse Gastvrijheid Award 2019 werd mogelijk gemaakt door Provincie Noord-Brabant, Efteling, Koninklijke Horeca Nederland, BUas, Omroep Brabant en VisitBrabant.

Meer Duitse toeristen naar Brabant

De bekendmaking vond plaats tijdens Das Leisure Ondernemers Festival, georganiseerd door VisitBrabant. Zo’n 400 ondernemers kregen inzichten in de Duitse toerist en hoe je deze gast gastvrij ontvangt. De uitreiking van de Gastvrijheid Award paste dan ook perfect in het programma. Het festival was specifiek gericht op de Duitse toerist, omdat deze markt de Brabantse vrijetijdseconomie nog veel kansen biedt. Met bijna 18 miljoen inwoners alleen al in Noordrijn-Westfalen ziet VisitBrabant een hoog marktpotentieel. En er zit nog steeds groei in. VisitBrabant speelt hier met haar marketingactiviteiten op in.
Trefwoorden: gastvrijheid, hospitality, award, Duitsland, toerisme, potentieel

||| Blogs |||

22/11/19
De plaag van goedkoop, goedkoper, goedkoopst
Het lijkt het toverwoord voor ons brein. Goedkoop. Een spotprijs werkt nog immer als een magneet voo...
10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
08/07/19
Worden zonvakanties te heet onder onze voeten?
Het weer. Waarschijnlijk na seks het meest gebruikte zoekwoord op Google. Zeker deze week zijn de tr...
28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

13/12/19
Vacansoleil verkoopt camping Le Grand Dague en investeert in touroperating
Europees marktleider in luxe campingvakanties Vacansoleil heeft camping Le Grand Dague verkocht aan ...
13/12/19
Exclusief voor leden
KLM blikt vooruit met Tech & Travel Trends 2020
De manier waarop reizigers zoeken, boeken en op reis gaan, verandert. Hoe beïnvloeden technologie e...
12/12/19
Exclusief voor leden
Nederland heeft veel kwalitatief goede campings
Zo’n 187 campings in Europa mogen zich ANWB Top camping 2020 noemen. Van de 187 liggen er maar lie...
11/12/19
Dertig procent camperaars in de winter op pad
Camperaars gaan steeds meer in de winter op vakantie. Ruim 30 procent gaat ook in de winter met de camper op pad. Zo blijkt uit een poll op de website van de NKC die door bijna vierduizend mensen werd ingevuld.
04/12/19
Gemeente Stadskanaal handelde verkeerd met tarieven camperplaatsen
De gemeente Stadskanaal concurreerde tussen 2014 en 2018 oneerlijk met commerciële camperplaatsen. ...
03/12/19
Portugal meest voordelige bestemming voor winterzonvakantie
Wie deze winter zo goedkoop mogelijk naar de zon wil, kan het beste een vakantie naar Portugal boeke...
02/12/19
Exclusief voor leden
Online aankopen blijven maar groeien
Er zit nog steeds groei in het aantal Nederlanders dat online een vakantie of ticket voor een evenement aankoopt.
28/11/19
Video Het Trendrapport in 50 trends
Een video met in vier minuten de 50 opvallendste trends uit het Trendrapport.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk