Geplaatst op: 19-11-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

ANWB Reizen nieuwe partner van Travel Impact Lab

ANWB Reizen nieuwe partner van Travel Impact Lab
ANWB Reizen heeft zich aangesloten bij het Travel Impact Lab. Travel Impact Lab is blij met haar nieuwste partner ANWB Reizen, met haar reisorganisaties FOX Verre Reizen van ANWB, Pharos, ANWB Ledenreizen en ANWB Kampeerreizen. Travel Impact Lab heeft de missie om te zorgen dat de reisbranche innoveert. Zo kunnen reisorganisaties meebewegen met snel veranderde markt, technische ontwikkelingen en natuurlijk de behoefte van de klant.

ANWB aan de slag met innovatie
ANWB Reizen wil aan de slag met innovatie. Door de samenwerking met Travel Impact Lab vergroot zij haar kennis op het gebied van efficiënt innoveren en nemen zij deel aan het innovatieprogramma. Ze leren op die manier ook veel startups in de reisbranche kennen om strategische partnerships mee te sluiten.

Marjon Kaper, directeur ANWB Reizen: ‘Ik geloof in allerlei manieren van samenwerken, zelfs met de concurrent. De reisindustrie is toe aan vernieuwing. Samenwerken helpt ons allemaal verder. En we moeten nog zoveel! Met name op het gebied van duurzaamheid. Laten we het dan zo veel mogelijk samen doen en zo meer bereiken." Eelke Pollé van Travel Impact Lab: ‘Ik geloof dat ANWB Reizen als partner van toegevoegde is voor ons huidige ecosysteem van reisorganisaties en startups. Ze hebben een grote achterban, veel kennis en potentie om het verschil te kunnen maken."

Veel innovaties mislukken door gebrek aan kennis
Travel Impact Lab weet uit ervaring dat 95% van corporate innovaties mislukt, omdat de bedrijven niet over de juiste innovatiekennis en -tools beschikken en nodeloos veel geld en tijd spenderen aan ideeën waar geen markt voor blijkt te zijn. Travel Impact Lab helpt bedrijven om de juiste middelen, manier van denken en vaardigheden te ontwikkelen. Naast ANWB Reizen zijn onder andere ook Transavia, Riksja Travel, SNP Natuurreizen en Airtrade partner van Travel Impact Lab.

De reissector groeit sterk en is een belangrijke werkgever; maar liefst 10% van de banen wereldwijd zijn te vinden in de reissector. De banen in het toerisme hebben hierdoor zelfs de kracht om rijkdom opnieuw te verdelen, doordat vrouwen en jongeren hierin makkelijker aan het werk komen. Bovendien is het zo dat mensen uit rijkere landen op vakantie gaan naar verre en armere landen, waar ze hun geld besteden. Het is dus belangrijk om het reizen duurzamer te maken, zodat mensen over 20 jaar ook nog steeds op reis gaan.

Link: https://www.travelimpactlab.nl
Trefwoorden: reisbranche, reisbedrijven, duurzaam toerisme, innovatie

||| Blogs |||

29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/07/20
Vakbonden vinden dat overheid niet om loonoffer KLM personeel mag vragen
Vakbonden FNV, CNV en VNC willen dat minister Hoekstra van Financiën in een gesprek opheldering gee...
14/07/20
Combinatie Corendon en Sunweb mogelijk te dominant
Er is meer onderzoek nodig naar de gevolgen voor de concurrentie van de overname van Corendon door Sunweb.
13/07/20
Nog heel veel vouchervakanties boven de markt
Bijna twee derde van de vakantiegangers die een ANVR-Reisvoucher heeft ontvangen voor een geannuleerde reis tijdens de coronacrisis geeft aan deze dit jaar nog te verruilen voor een vakantie. Die reizen worden wel anders.
07/07/20
75% meer pakketreizen verkocht in vergelijking met een week eerder
Er is een stijging te zien van 75% op boekingen van pakketreizen vergeleken met afgelopen week, dat ...
06/07/20
6x meer boekingen voor vliegtuig in juni
Nederlanders hebben veel meer vliegtickets gekocht in de afgelopen junimaand, blijkt uit cijfers van...
03/07/20
Corendon stelt vakantievluchten naar Turkije uit
Reisorganisatie Corendon heeft besloten om in ieder geval tot 22 juli geen vakanties naar Turkije ui...
03/07/20
Deense overheid steunt toerisme met kortingen in cultuur en vervoer
Maak de prijs van vervoer en vermaak lager en dan komen de gasten, verwacht de Deense overheid. Vaka...
01/07/20
Exclusief voor leden
Rli: Internationale treinreizen kunnen met simpele middelen snel veel beter
Reizen met de internationale trein moet extra worden gestimuleerd. Daarvoor hoeft niet meteen nieuw spoor te worden aangelegd. Want er is op korte termijn veel te winnen met betere informatie, ticketverkoop en passagiersrechten. Ook kan bestaande spoorcapaciteit beter worden benut door intensieve internationale samenwerking.