Geplaatst op: 19-11-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

ANWB Reizen nieuwe partner van Travel Impact Lab

ANWB Reizen nieuwe partner van Travel Impact Lab
ANWB Reizen heeft zich aangesloten bij het Travel Impact Lab. Travel Impact Lab is blij met haar nieuwste partner ANWB Reizen, met haar reisorganisaties FOX Verre Reizen van ANWB, Pharos, ANWB Ledenreizen en ANWB Kampeerreizen. Travel Impact Lab heeft de missie om te zorgen dat de reisbranche innoveert. Zo kunnen reisorganisaties meebewegen met snel veranderde markt, technische ontwikkelingen en natuurlijk de behoefte van de klant.

ANWB aan de slag met innovatie
ANWB Reizen wil aan de slag met innovatie. Door de samenwerking met Travel Impact Lab vergroot zij haar kennis op het gebied van efficiënt innoveren en nemen zij deel aan het innovatieprogramma. Ze leren op die manier ook veel startups in de reisbranche kennen om strategische partnerships mee te sluiten.

Marjon Kaper, directeur ANWB Reizen: ‘Ik geloof in allerlei manieren van samenwerken, zelfs met de concurrent. De reisindustrie is toe aan vernieuwing. Samenwerken helpt ons allemaal verder. En we moeten nog zoveel! Met name op het gebied van duurzaamheid. Laten we het dan zo veel mogelijk samen doen en zo meer bereiken." Eelke Pollé van Travel Impact Lab: ‘Ik geloof dat ANWB Reizen als partner van toegevoegde is voor ons huidige ecosysteem van reisorganisaties en startups. Ze hebben een grote achterban, veel kennis en potentie om het verschil te kunnen maken."

Veel innovaties mislukken door gebrek aan kennis
Travel Impact Lab weet uit ervaring dat 95% van corporate innovaties mislukt, omdat de bedrijven niet over de juiste innovatiekennis en -tools beschikken en nodeloos veel geld en tijd spenderen aan ideeën waar geen markt voor blijkt te zijn. Travel Impact Lab helpt bedrijven om de juiste middelen, manier van denken en vaardigheden te ontwikkelen. Naast ANWB Reizen zijn onder andere ook Transavia, Riksja Travel, SNP Natuurreizen en Airtrade partner van Travel Impact Lab.

De reissector groeit sterk en is een belangrijke werkgever; maar liefst 10% van de banen wereldwijd zijn te vinden in de reissector. De banen in het toerisme hebben hierdoor zelfs de kracht om rijkdom opnieuw te verdelen, doordat vrouwen en jongeren hierin makkelijker aan het werk komen. Bovendien is het zo dat mensen uit rijkere landen op vakantie gaan naar verre en armere landen, waar ze hun geld besteden. Het is dus belangrijk om het reizen duurzamer te maken, zodat mensen over 20 jaar ook nog steeds op reis gaan.

Link: https://www.travelimpactlab.nl
Trefwoorden: reisbranche, reisbedrijven, duurzaam toerisme, innovatie

||| Blogs |||

14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/07/20
Vakbonden vinden dat overheid niet om loonoffer KLM personeel mag vragen
Vakbonden FNV, CNV en VNC willen dat minister Hoekstra van Financiën in een gesprek opheldering gee...
14/07/20
Motivaction introduceert Vrijetijdsprofielen
Motivaction heeft nieuwe doelgroepsegmentatie voor de cultuur- en vrijetijdsbranche: Vrijetijdsprofielen. Hiermee biedt het marktonderzoeksbureau inzicht in wat de vrijetijdsconsument motiveert en beweegt en welke doelgroepen relevant zijn voor organisaties in deze branches.
14/07/20
Combinatie Corendon en Sunweb mogelijk te dominant
Er is meer onderzoek nodig naar de gevolgen voor de concurrentie van de overname van Corendon door Sunweb.
14/07/20
Exclusief voor leden
Toeristenbelasting -237 miljoen euro
Als Nederland, zoals wordt verwacht, dit jaar veel minder toeristen ontvangt, heeft dat ook grote gevolgen voor de inkomsten die gemeenten krijgen uit de toeristenbelasting.
14/07/20
Overnachten in riviercruiseschip
Sinds 26 juni ligt in het Nautisch Kwartier in Huizen het riviercruiseschip ‘VIVA RIVERSIDE Huizen’ afgemeerd, en die blijft liggen tot in ieder geval 31 juli.
13/07/20
Miljoenenverlies voor Blijdorp, dierentuin start actie
De coronacrisis hakt er bij Diergaarde Blijdorp flink in. De stichting kijkt aan tegen een miljoenenverlies en roept iedereen op de dierentuin financieel te steunen.
13/07/20
Strandpaviljoens mogen overwinteren
Ook strandpaviljoens aan de Hollandse kust mogen dit jaar onder voorwaarden overwinteren.
13/07/20
Nog heel veel vouchervakanties boven de markt
Bijna twee derde van de vakantiegangers die een ANVR-Reisvoucher heeft ontvangen voor een geannuleerde reis tijdens de coronacrisis geeft aan deze dit jaar nog te verruilen voor een vakantie. Die reizen worden wel anders.