Geplaatst op: 15-11-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

150 duizend nachten via deelplatform campers geboekt

150 duizend nachten via deelplatform campers geboekt
Foto: Goboony
Het delen van je camper is erg populair. Het deelplatform voor campers, Goboony, heeft deze week haar 150.000ste nacht geboekt.

Goboony is in 2015 opgestart door fervent camperaars Foppe Mijnlieff en Mark de Vos. Het Nederlandse shared camperplatform brengt campereigenaren samen met reizigers die de vrijheid van een camper willen ervaren. Campereigenaren kunnen via Goboony hun eigen camper verhuren, zodat deze niet het grootste deel van het jaar stil hoeft te staan. Veiligheid en ontzorgen staan bij Goboony centraal: zo zijn alle campers APK-gekeurd, voldoen ze aan de wettelijke eisen en zijn ze verzekerd. Er staan momenteel ruim 2.400 campers in de database. Goboony is actief in Nederland, België, Groot-Brittannië en Italië.


130.000 campers in Nederland

Het aantal verkochte campers is de afgelopen tien jaar verdubbeld, volgens brancheorganisatie BOVAG en Kampeer en Caravan Industrie (KCI). Naar schatting rijden er in Nederland in totaal 130.000 rond. In Europa blijven echter 2 miljoen campers 48 weken per jaar ongebruikt, ontdekten Goboony-oprichters Mark de Vos en Foppe Mijnlieff. "Dat is zonde volgens de Vos: "Die campers kunnen, wanneer de eigenaren niet zelf op reis zijn, makkelijk en veilig verhuurd worden aan anderen. Bijvoorbeeld voor mensen die hem maar voor een paar dagen nodig hebben, of zij die wel het comfort willen maar niet het geld hebben om er zelf een aan te schaffen. Een interessante optie voor de verhuurders is dan om via een veilig platform de camper te verhuren aan hen.” Geheel in lijn met de groeiende deeleconomie.

Trefwoorden: verblijfsrecratie, campers, kampeerauto's, deelplatforms

CELTH
 






||| Nieuws |||

09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
06/02/24
Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...