Geplaatst op: 15-11-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Corendon introduceert als eerste Nederlandse airline: cashless vliegen

 Corendon introduceert als eerste Nederlandse airline: cashless vliegen

Corendon Dutch Airlines vliegt vanaf nu al haar vluchten cashless. Corendon accepteert pin, creditcard, Apple Pay en Samsung Pay en met deze wearables kan er tevens contactloos betaald worden. Hiermee is Corendon Dutch Airlines de eerste Nederlandse luchtvaartmaatschappij waarbij passagiers volledig cashless betalen aan boord. Met ingang van het huidige winterseizoen geldt cashless betalen voor alle vluchten van Corendon Dutch Airlines.

 
De voordelen van cashless vliegen

Afgelopen zomer is cashless betalen getest tijdens vluchten naar Macedonië. De resultaten zijn zeer positief ervaren; zowel door klanten als door de maatschappij zelf. Cashless betalen heeft voor klant en airline het voordeel van meer betaalgemak en een snellere en efficiëntere service aan boord. Voor Corendon heeft het als bijkomend voordeel dat het veiliger is voor personeel aangezien er geen waarde-transport meer plaatsvindt en pinbetalingen minder foutgevoelig zijn.

Link: http://nieuws.corendon.nl/corendon-vliegt-als-eerste-nederlandse-airline-cashless/
Trefwoorden: Cashless vliegen

||| Blogs |||

29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

03/07/20
Corendon stelt vakantievluchten naar Turkije uit
Reisorganisatie Corendon heeft besloten om in ieder geval tot 22 juli geen vakanties naar Turkije ui...
03/07/20
Deense overheid steunt toerisme met kortingen in cultuur en vervoer
Maak de prijs van vervoer en vermaak lager en dan komen de gasten, verwacht de Deense overheid. Vaka...
01/07/20
Exclusief voor leden
Rli: Internationale treinreizen kunnen met simpele middelen snel veel beter
Reizen met de internationale trein moet extra worden gestimuleerd. Daarvoor hoeft niet meteen nieuw spoor te worden aangelegd. Want er is op korte termijn veel te winnen met betere informatie, ticketverkoop en passagiersrechten. Ook kan bestaande spoorcapaciteit beter worden benut door intensieve internationale samenwerking.
01/07/20
Opnieuw Eurostar tussen Nederland en Londen
Eurostar zal vanaf donderdag 9 juli de treinverbinding tussen Nederland en Londen heropstarten.
01/07/20
Tweede Kamer voor minimumprijs op vliegtickets
De Nederlandse regering moet van de Tweede Kamer een minimumprijs voor vliegtickets onderzoeken. Dat motie van D66 en ChristenUnie haalde een meerderheid.
01/07/20
easyJet hervat vluchten vanaf Schiphol
easyJet is vanaf vandaag weer begonnen met vliegen vanaf de luchthaven Schiphol. Dat is de eerste keer sinds eind maart, toen easyJet besloot alle toestellen aan de grond te houden vanwege het coronavirus.
29/06/20
Corendon op ramkoers en in gesprek met kabinet
De aankondiging van Corendon om vanaf 10 juli weer vliegvakanties naar Turkije aan te bieden, heeft heel wat stof doen opwaaien.
29/06/20
Ondernemers in vrijetijdsbranche minder pessimistisch
Ondernemers in branches die zich richten op de consument zijn minder pessimistisch. Van alle deelbranches zijn de logiesverstrekkers het meest positief, de reisbedrijven het minst.