Geplaatst op: 11-11-2019
Auteur: Marc Gerlings

Herontwikkeling oudste deel Eindhoven afgerond

Herontwikkeling oudste deel Eindhoven afgerond
Foto: DOMUSDELA
De herontwikkeling van De Paterskerk, het voormalige Augustinianum en de Studentenkapel in het hart van Eindhoven is afgerond. Maar liefst zeven jaar kostte het om dit oudste stukje Eindhoven weer voor iedereen toegankelijk te maken. Met het aanlichten van De Paterskerk is DOMUSDELA in gebruik genomen.

DOMUSDELA staat voor ‘huis door DELA’. Het is een verwijzing naar eigenaar coöperatie DELA, die het klooster Mariënhage met alle bijbehorende gebouwen eind 2017 overnam van de Orde van de Augustijnen. Samen met de paters, de gemeente Eindhoven en de provincie Noord-Brabant wist de in Eindhoven gevestigde uitvaartverzekeraar en -verzorger de herontwikkeling te realiseren. Het klooster zelf valt buiten deze fase van de herontwikkeling en zal in een later stadium aan de beurt komen.

DOMUSDELA bestaat uit verschillende onderdelen. Via De Knoop, een nieuwe hoofdentree aan de Kanaalstraat kan de bezoeker naar de ceremoniehuizen De Kapel en De Paterskerk, Brasserie Rita, Boutique Hotel Mariënhage, de vergaderzalen, het binnenplein en de tuinen die allemaal deel uitmaken van het geheel. Samen vormen zij DOMUSDELA dat wordt gerund door DELA, LBG Hotels, Hutten en het Muziekgebouw Eindhoven.

Topics:Horeca, Leisure
Trefwoorden: erfgoed, centrum, Eindhoven, citymarketing, leisure

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/07/20
Antwerpen maakt site met groen dicht bij huis
Tijdens de coronacrisis werden we gedwongen recreatie dicht bij huis te zoeken. Voor veel consumenten begon een zoektocht naar mooie natuur in de buurt. Om dat te faciliteren heeft de provincie Antwerpen een GroenZoeker gemaakt.
11/07/20
MarketingOost ontwikkelt ‘Hier-moet-je-zijn’ widget
MarketingOost voert diverse campagnes om toeristen te interesseren voor een bezoek aan Overijssel.Om te zorgen dat alle ondernemers eenvoudig online kunnen aansluiten bij deze campagne heeft MarketingOost een widget ontwikkeld.
11/07/20
Prognose toerisme in Amsterdam: -62% tot -74%
Amsterdam verwacht dit jaar tussen de 62% tot 74% minder verblijfsbezoekers. Ook het dagbezoek krijgt een flinke knauw en daalt met 44% tot 54%. Dat heeft de dienst Onderzoek, informatie en Statistiek berekend.
11/07/20
Levensgrote KLM DC-3 is Madurodam’s nieuwste attractie
Madurodam heeft een nieuwe attractie waar de luchtvaart en de Nederlandse ondernemersgeest centraal staat. Na een bouwtraject van ruim 1,5 jaar opende de cabin crew vanochtend voor het eerst voor bezoekers de deur in van de levensgrote zilvergrijze KLM DC-3.
11/07/20
Eerste Vestingstedenroute gelanceerd
De eerste autoroute voor vestingsteden is een feit. Gisteren werd in het Brabantse Geertruidenberg de Zuiderwaterlinieroute geopend.
11/07/20
Pintransacties herstellen maar niet in vrije tijd
Consumenten betalen weer bijna net zoveel met pin als in dezelfde periode een jaar geleden. Maar de verschillen tussen de branches zijn aanzienlijk.
11/07/20
Horeca verkocht 80.000 waardebonnen
Het initiatief ‘Help de Horeca’ heeft maar liefst 3,7 miljoen euro opgeleverd voor horecazaken in Nederland.
10/07/20
Bezoekerslift Utrechtse Dom open
De 24-jarige Thom Stulen is vrijdag als eerste met de bezoekerslift van de Utrechtse Domtoren omhoog...