Geplaatst op: 06-11-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

ZKA start met ZKA Strategy

ZKA start met ZKA Strategy
Foto: Rene Kuijs

De vrijetijdssector is een strategie adviesbureau rijker: ZKA Strategy.  Het is een 100% partner van het inmiddels 35 jaar bestaande ZKA Leisure Consultants in Den Bosch. ZKA Strategy richt zich specifiek op de complexe en strategische uitdagingen waar spelers in de vrijetijdssector mee geconfronteerd worden.


"ZKA Strategy combineert het beste van twee werelden: de flexibiliteit en creativiteit van een start-up met de sectorkennis en expertise van ZKA”, vertelt Merlijn Pietersma, oprichter van ZKA Strategy.


"Dat betekent voor onze opdrachtgevers dat we flexibel op vragen kunnen inspelen door het betrekken van top-experts in hun vakgebied. Denk bijvoorbeeld aan architecten, conceptontwikkelaars en procesmanagers.We combineren zo strategische vaardigheden en inzichten van buiten de sector met de onderzoekdata en ervaring van ZKA. We doen dit in een snel veranderende en groeiende toeristische markt die behoefte heeft aan toekomstbestendige richting.”


Het team van ZKA Strategy bestaat uit vijf ervaren strategen. Naast Merlijn Pietersma zijn dat: Wouter de Waal, Lars Pijlman, Ton Peters en associate Han Verheijden.


Bij ZKA Strategy krijgen toonaangevende toerismeondernemers en overheden strategisch advies. Op deze manier speelt ZKA Strategy in op de behoefte van marktpartijen en overheid aan nieuwe richting, zodat zij toekomstbestendig door kunnen ontwikkelen. Met de lancering van ZKA Strategy is er ook een publicatie beschikbaar gekomen: Toerisme in balans. Hierin wordt een aantal ontwikkelprincipes voor ondernemers en overheden aangereikt: ‘Toeristische Ecosystemen’, ‘Gepaste Groei, en ‘de vraag centraal door het DEBAT-model’.


Link: https://www.zka-strategy.nl
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: adviesbureau, strategie

CELTH
 





||| Nieuws |||

20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
06/02/24
Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.
01/02/24
Brabant zet vol in op bezinningstoerisme met Ons Kloosterpad
De toekomst van Ons Kloosterpad in de provincie Noord-Brabant is veiliggesteld. De provincie Noord-Brabant, Vereniging Samenwerkende Kloosters en Visit Brabant hebben daartoe een overeenkomst gesloten.
01/02/24
Apollo zet webportaal op voor reisagenten
Nu gaat de touroperator ook live met Apollo Partner Web die het mogelijk maakt voor lokale reisbureaus en agenten om klanten direct in te boeken.
31/01/24
Exclusief voor leden
Boekingen mei- en zomervakantie +30% bij Sunweb
Januari en februari zijn misschien wel de grauwste maanden van het jaar maar het boekingsseizoen is volop in beweging. Touroperator Sunweb meldt op basis van onderzoek dat ruim 1 op de 5 personen begint hun vakantiegeluk al bij het zoeken naar de reisbestemming.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...