Geplaatst op: 04-11-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Hogescholen Toerisme & Leisure werken samen op doorontwikkeling destinatiemanagement

Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Hogescholen Toerisme & Leisure werken samen op doorontwikkeling destinatiemanagement

Tijdens de zevende editie van het landelijke Trendcongres toerisme & vrije tijd hebben Kennisnetwerk Destinatie Nederland, een initiatief van VVV Nederland bestaande uit 70 destinatie- en citymarketingorganisaties, en het Landelijk Overleg Tourism Management een samenwerkingsintentie getekend. Met het oog op de toekomst van het vak destinatiemanagement zien beide partijen een grote meerwaarde in het bundelen van kennis en netwerk.


In het kader van bestemmingsontwikkeling en het samen bouwen aan allianties voor bewuste bestemmingen, het thema dat tijdens het Trendcongres centraal stond en vandaag de dag op steeds meer plekken in het land onderwerp van gesprek is, vinden beide partijen verbinding tussen onderwijs en werkveld van groot belang.


De samenwerkingsintentie werd op locatie bij Inholland Rotterdam, in aanwezigheid van de 200 deelnemers van het Trendcongres toerisme en vrije tijd, getekend door Carmencita Boekhoudt, voorzitter Landelijk Overleg Tourism Management en Kees van Wijk, algemeen directeur VVV Nederland. "We zijn erg blij met deze mooie samenwerking en kijken er naar uit om ons samen met de zes hogescholen van het Landelijk Overleg Tourism Management in te zetten voor de doorontwikkeling van het jonge vak destinatiemanagement”,  aldus Kees van Wijk.

Trefwoorden: toerisme, destinaties, vvv, destinatiemanagement,

||| Blogs |||

29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

02/07/20
Campagne laat Groningers eigen gebied (her)ontdekken
Om te laten zien dat Groningen van alles te bieden heeft voor een vakantie of het besteden van de vrijetijd in eigen omgeving, lanceert Marketing Groningen vrijdag 3 juli de zomercampagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’.
02/07/20
MarketingOost partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland
MarketingOost wordt partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Daarmee treedt deze toonaangevende destinatiemarketing- en –managementorganisatie toe tot het landelijke DMO netwerk
02/07/20
Bezorger en sponsor voor Van Gogh Museum
Bezorgingsdienst DHL Express wordt voor de periode van drie jaar een sponsor van het Van Gogh Museum...
29/06/20
Exclusief voor leden
Vijf nationale parken bundelen marketingkrachten
Vijf nationale parken presenteren zichzelf sinds kort op de nieuwe website www.beleefdenationalepark...
25/06/20
Bucket Bar en VVV ineen
Crisistijden maakt creatief en zorgt voor onverwachte samenwerkingen. Wat doen ze in Kampen?
25/06/20
Duitse gemeente Selfkant sluit aan bij Visit Zuid-Limburg
Best wel bijzonder. Een Duitse gemeente die aansluit bij een Nederlandse DMO. In Zuid-Limburg is dat nu werkelijkheid.
22/06/20
Gelderland steekt 4,6 miljoen euro in toerisme en recreatie
Provincie Gelderland maakt € 4,6 miljoen vrij voor de ondersteuning van toerisme en recreatie dat hard is getroffen door de covid-19-maatregelen.
19/06/20
Breda krijgt eerste LocalGuides
Breda Marketing lanceert LocalGuides, een team van twintig Bredase vrijwilligers die tips, informatie en vooral inspiratie geven aan lokale, en (inter)nationale bezoekers van de stad en de regio.