Geplaatst op: 04-11-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Hogescholen Toerisme & Leisure werken samen op doorontwikkeling destinatiemanagement

Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Hogescholen Toerisme & Leisure werken samen op doorontwikkeling destinatiemanagement

Tijdens de zevende editie van het landelijke Trendcongres toerisme & vrije tijd hebben Kennisnetwerk Destinatie Nederland, een initiatief van VVV Nederland bestaande uit 70 destinatie- en citymarketingorganisaties, en het Landelijk Overleg Tourism Management een samenwerkingsintentie getekend. Met het oog op de toekomst van het vak destinatiemanagement zien beide partijen een grote meerwaarde in het bundelen van kennis en netwerk.


In het kader van bestemmingsontwikkeling en het samen bouwen aan allianties voor bewuste bestemmingen, het thema dat tijdens het Trendcongres centraal stond en vandaag de dag op steeds meer plekken in het land onderwerp van gesprek is, vinden beide partijen verbinding tussen onderwijs en werkveld van groot belang.


De samenwerkingsintentie werd op locatie bij Inholland Rotterdam, in aanwezigheid van de 200 deelnemers van het Trendcongres toerisme en vrije tijd, getekend door Carmencita Boekhoudt, voorzitter Landelijk Overleg Tourism Management en Kees van Wijk, algemeen directeur VVV Nederland. "We zijn erg blij met deze mooie samenwerking en kijken er naar uit om ons samen met de zes hogescholen van het Landelijk Overleg Tourism Management in te zetten voor de doorontwikkeling van het jonge vak destinatiemanagement”,  aldus Kees van Wijk.

Trefwoorden: toerisme, destinaties, vvv, destinatiemanagement,

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/12/19
Samenwerking VisitBrabant Convention Bureau en MeetingReview
Via de website van VisitBrabant Convention Bureau is het mogelijk om locaties te vinden voor vergade...
10/12/19
Derde verhaallijn van Visit Wadden: Smaak van de Wadden
Het Waddengebied wil zich ook culinair op de kaart zetten. Daartoe is de campagne Smaak van de Wadden gelanceerd. Het is de derde verhaallijn van Visit Wadden.
03/12/19
ANWB Reizen schakelt hulp in van studenten
Hoe halen we meer uit ledenvoordeel? Voor deze vraag schakelt ANWB Reizen de hulp in van studenten: ...
28/11/19
Video Het Trendrapport in 50 trends
Een video met in vier minuten de 50 opvallendste trends uit het Trendrapport.
26/11/19
Exclusief voor leden
Campagne: jezelf uploaden naar schilderij Van Eyck
Toerisme Vlaanderen pakt uit met een opvallende campagne om bezoekers van over de hele wereld warm ...
22/11/19
Aftellen tot Recreatie Vakbeurs 2019
De achttiende editie van Recreatie Vakbeurs in Evenementenhal Hardenberg staat in de startblokken. I...
22/11/19
Exclusief voor leden
126 vliegtuigen in bestelling door Emirates
Emirates, ’s werelds grootste internationale luchtvaartmaatschappij, heeft tijdens de Dubai Airsho...
13/11/19
Sponsor voor Invictus Games Den Haag
Lockheed Martin is ‘official supporter’ geworden van de Invictus Games Den Haag 2020, gepresente...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk