Geplaatst op: 23-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

41% Britten overweegt vakantie in eigen land door Brexit

41% Britten overweegt vakantie in eigen land door Brexit
Ontvangt jouw regio veel Britse toeristen? Bereid je maar voor dat bij een Brexit dit getal fors kan dalen The Epicurean Club, een samenwerkingsverband van Britse boutique hotels liet onderzoeken of het boekingsgedrag wordt beïnvloed door een Brexit. Ja, en fors ook.

41% van de Britse respondenten gaf aan serieus een vakantie in eigen land te overwegen na een Brexit. Slechts 19% gaf aan dat hun reisgedrag helemaal niet wordt beïnvloed door een Brexit.

Er zijn duidelijke verschillen te zien tussen de generaties. Zo maken de jongeren zich de meeste zorgen om de Brexit in relatie tot reizen. Hierbij gaat het om de generaties Y en Z. De grote markt van families wordt ook fors beïnvloed door een Brexit. 53% van de families met hele jonge kinderen (tot en met vier jaar oud) overwegen een vakantie in eigen land.

Het samenwerkingsverband van de boutique hotels merkt nu al een trend, die niet bleek uit het onderzoek. "We zien een stijgende wens bij met namen koppels om er op uit te gaan. Waar zij eerder in een vliegtuig sprongen op ieder willekeurig moment, op dit moment wordt het beïnvloed door factoren zoals budget en de zorgen over het gemak van reizen zo vlak voor de Brexit. Het betekent dat meer mensen om zich heen kijken naar dat perfecte weekendje weg.”

Trefwoorden: Brexit, reizen, toerisme, economie

||| Blogs |||

13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?
03/12/19
Referentiekader ontbreekt voor vitale vakantieparken
Referentiekader ontbreekt voor vitale vakantieparken
03/12/19 · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Weet u nog mijn vorige column met daarin een vurig pleidooi dat het tijd wordt voor een minister van...
22/11/19
De plaag van goedkoop, goedkoper, goedkoopst
Het lijkt het toverwoord voor ons brein. Goedkoop. Een spotprijs werkt nog immer als een magneet voo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/01/20
Beste Nederlandse accommodaties 2019 volgens reviews
In de Jaarbeurs in Utrecht zijn gisteravond de Zoover Awards voor accommodaties uitgereikt. Camping ...
17/01/20
Eerste Virtual Reality waterglijbaan in Nederland
Breda heeft de primeur van eerste VR-waterglijbaan.
17/01/20
TUI en Breda University verdiepen samenwerking
TUI en Breda University of Applied Sciences (BUas) gaan nog intensiever samenwerken op het gebied van onderwijs, onderzoek en professionalisering in de reisbranche.
17/01/20
Eerste restaurant via Voice reserveren
Bar-restaurantketen STAN&CO, onderdeel van Debuut Horeca, is het eerste Nederlandse horecaconcep...
17/01/20
De zes campings van het jaar
Zes campings zijn door de ANWB uitgeroepen tot camping van het jaar. De ANWB heeft voor deze Nederlandse publieksverkiezing meer dan 25.000 stemmen ontvangen.
17/01/20
Horecava groeit stevig mee met de horeca
In totaal bezochten 75.000 foodservice professionals de nationale vakbeurs. Dit is een groei van rui...
17/01/20
Nederlands tulpenfeest: nationale tulpendag
Op Nationale Tulpendag, morgen zaterdag 18 januari 2019, vindt in Amsterdam de officiële aftrap van...
16/01/20
Exclusief voor leden
Vakanties van Nederlanders: Veluwe weer op positie 1
Gisteren werden de nationale cijfers uit het ContinuVakantieOnderzoek op de Vakantiebeurs gepresenteerd. In aansluiting daarop komen diverse DMO’s met de cijfers van hun regio. In dit artikel gaan we die voor u verzamelen en steeds actualiseren.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk