Geplaatst op: 23-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

41% Britten overweegt vakantie in eigen land door Brexit

41% Britten overweegt vakantie in eigen land door Brexit
Ontvangt jouw regio veel Britse toeristen? Bereid je maar voor dat bij een Brexit dit getal fors kan dalen The Epicurean Club, een samenwerkingsverband van Britse boutique hotels liet onderzoeken of het boekingsgedrag wordt beïnvloed door een Brexit. Ja, en fors ook.

41% van de Britse respondenten gaf aan serieus een vakantie in eigen land te overwegen na een Brexit. Slechts 19% gaf aan dat hun reisgedrag helemaal niet wordt beïnvloed door een Brexit.

Er zijn duidelijke verschillen te zien tussen de generaties. Zo maken de jongeren zich de meeste zorgen om de Brexit in relatie tot reizen. Hierbij gaat het om de generaties Y en Z. De grote markt van families wordt ook fors beïnvloed door een Brexit. 53% van de families met hele jonge kinderen (tot en met vier jaar oud) overwegen een vakantie in eigen land.

Het samenwerkingsverband van de boutique hotels merkt nu al een trend, die niet bleek uit het onderzoek. "We zien een stijgende wens bij met namen koppels om er op uit te gaan. Waar zij eerder in een vliegtuig sprongen op ieder willekeurig moment, op dit moment wordt het beïnvloed door factoren zoals budget en de zorgen over het gemak van reizen zo vlak voor de Brexit. Het betekent dat meer mensen om zich heen kijken naar dat perfecte weekendje weg.”

Trefwoorden: Brexit, reizen, toerisme, economie

||| Blogs |||

22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...
10/10/19
Thoma Cook Failliet. Wie volgt?
Wat kan de Nederlandse taal toch gortdroog zijn. Kil en koel. Terwijl de aankondiging van de onderga...
10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...



||| Twitter |||

||| Nieuws |||

13/11/19
Andelsch Broek biedt meer voor recreanten (+video uitbreiding natte natuur)
Na de aanleg van nieuwe waterberging in het gebied Andelsch Broek, zetten Brabants Landschap en Wate...
13/11/19
Sponsor voor Invictus Games Den Haag
Lockheed Martin is ‘official supporter’ geworden van de Invictus Games Den Haag 2020, gepresente...
13/11/19
Reis & Co groeit met 700 vierkante meter
Op 11 en 12 januari 2020 vindt de zesde editie plaats van Reis&Co Event. Deze consumentenbeurs i...
13/11/19
Veranderingen in winterzonbestemmingen
Egypte is dit jaar wederom in populariteit gestegen ten opzichte van vorig jaar als het gaat om reiz...
12/11/19
Trendrapport Live: Gratis kennismiddag rond Trendrapport
Op maandagmiddag 25 november 2019 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT bij het CBS in Den Haag het jaarlijkse event Trendrapport Live.
12/11/19
Sophie van den Top wint TUI CELTH Sustainable Tourism Thesis Award 2019
Sophie van den Top, student Tourism Management aan Saxion Hogeschool in Deventer, heeft vrijdag 8 no...
12/11/19
Exclusief voor leden
Landal mag huisjes verhuren op Markerwadden en verdient er niets aan
Landal GreenParks gaat de vier eilandhuisjes op de Markerwadden verhuren. Vanaf het voorjaar van 2020 kunnen gasten dan op de nieuwe eilandengroep van Natuurmonumenten in het Markermeer blijven slapen. Landal verdient niets aan de verhuur, de opbrengsten vloeien geheel terug naar de natuur.
12/11/19
Exclusief voor leden
Driekwart van de vakantieparken heeft website niet op orde
Websites van bedrijven in de Nederlandse verblijfsrecreatie zijn niet goed beveiligd. Driekwart beschikt niet over een SSL-certificaat en heeft ook geen responsive site waardoor deze niet goed op alle devices worden weergegeven.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk