Geplaatst op: 22-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Samenwerkingsintentie Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Landelijk Overleg Tourism Management

Samenwerkingsintentie Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Landelijk Overleg Tourism Management
Op 31 oktober wordt de intentieverklaring tussen VVV Nederland en LOTM ondertekend in Rotterdam.
Tijdens het TRENDCONGRES toerisme & vrije tijd op donderdag 31 oktober in Rotterdam ondertekenen Kennisnetwerk Destinatie Nederland van VVV Nederland en Landelijk Overleg Tourism Management een samenwerkingsintentie.

Het Landelijk Overleg Tourism Management waar aan zes hogescholen zijn verbonden die onderwijs aanbieden voor toerisme en leisure, organiseren samen met Pleisureworld NRIT het TRENDCONGRES toerisme & vrije tijd. Kennisnetwerk Destinatie Nederland is het kennisnetwerk van VVV Nederland, bestaande uit zeventig destinatie- en citymarketingorganisaties in Nederland. Beide partijen zien een grote meerwaarde door kennis en netwerk te bundelen.

Onderwijs verbinden aan werkveld 

Carmencita Boekhoudt, Voorzitter Landelijk Overleg Tourism Management en Kees van Wijk, Algemeen Directeur VVV Nederland, Kennisnetwerk Destinatie Nederland ondertekenen de intentieverklaring.

Kees van Wijk, Algemeen Directeur VVV Nederland: "We zoeken graag de samenwerking op met deze zes hogescholen van het Landelijk Overleg Tourism Management. Onder meer met Inholland Rotterdam hebben we al een lange relatie voor het delen van ervaringen en projecten in destinatieontwikkeling. De creatieve en mooie ideeën en projecten van studenten en onderwijsbegeleiding zijn meer dan welkom. Zo houden we elkaar scherp op destinatiemanagement.”

Kennisnetwerk Destinatie Nederland organiserend partner TRENDCONGRES

In de voorbereiding van het TRENDCONGRES toerisme & vrije tijd is Kennisnetwerk Destinatie Nederland organiserend partner geworden van dit jaarlijks succesvolle congres.

Wendy Sieger-Kintzen, Business Development Manager VVV: "Het TRENDCONGRES biedt ieder jaar  inspiratie voor beleidsmakers, dmo’s en ondernemers om aan de slag te gaan met de jongste trends. Toerisme groeit jaar op jaar. Daarbij volgen de trends elkaar snel op. Het is aan de sector om de kansen te ontdekken en die te verzilveren. Door met dit congres samen te werken, bundelen we de krachten om de trends en kansen te zien en te realiseren. Door deze samenwerking wordt het Kennisnetwerk Destinatie Nederland verder versterkt.”

Het programma van TRENDCONGRES toerisme en vrije tijd 2019 met 24 sprekers, Urban Safari tour naar voorbeeldprojecten en de zij-programmering van Marketing D-Day is te vinden op www.toerismecongres.nl

Trefwoorden: VVV, onderwijs, partner, congres, netwerk, destinatie

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
24/03/20
Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

27/10/20
Internationale erkenning voor campagnes MarketingOost
Cowfluencer Liesje22 en de Familie Flamingo maken kans op de prestigieuze Lovie Awards. Dat zijn onderscheidingen voor ‘het beste van het Europese internet’.
26/10/20
Exclusief voor leden
MOTORbeurs verandert van strategie en wordt outlet
MOTORbeurs Utrecht heeft in 2021 een aangepaste vorm, onder een andere naam: MOTORoutletbeurs Utrech...
23/10/20
Pathé gaat ook bezorgen met Pathé Delivery
Pathé laat popcorn en andere bioscoopsnacks vanaf nu thuis bezorgen in samenwerking met Thuisbezorgd.nl onder de naam Pathé Delivery.
22/10/20
Exclusief voor leden
Actie Tulip hotelovernachting voor mantelzorgers
Iedereen kan kennissen of familieleden die actief zijn in de mantelzorg nomineren voor een gratis hotelovernachting inclusief ontbijt voor 2 personen in een van de Nederlandse hotels van de merken Golden Tulip en Tulip Inn.
20/10/20
Combinatie virtuele rondleidingen en winactie voor attractieparken
Op vrijdag 30 oktober worden gratis virtuele Engelstalige rondleidingen georganiseerd door het kasteel van Bran (Dracula) in Roemenië, Warwick’s Haunted Castle in Engeland en Madame Tussauds Berlijn in Duitsland.
20/10/20
Amrican dream in de Keukenhof maar komen de Amerikanen wel?
Pete Hoekstra, ambassadeur van de Verenigde Staten, heeft samen met Keukenhof directeur Bart Siemerink tulpenbollen geplant met de toepasselijke naam ‘American Dream’.
15/10/20
SnowWorld vindt in Atomic partner om skiërs te begeleiden
Beide bedrijven melden bij de samenwerking het belang van een gedegen voorbereiding op het wintersportseizoen door te kiezen voor goed materiaal en het volgen van skilessen. Dat kunnen beide bedrijven bieden.
15/10/20
Exclusief voor leden
Beleid om macht van grote platformen te doorbreken
Deze maatregelen moeten gaan gelden voor platforms waar consumenten of ondernemers nauwelijks omheen kunnen en die daarmee een zogenoemde poortwachterspositie hebben.