Geplaatst op: 22-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Samenwerkingsintentie Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Landelijk Overleg Tourism Management

Samenwerkingsintentie Kennisnetwerk Destinatie Nederland en Landelijk Overleg Tourism Management
Op 31 oktober wordt de intentieverklaring tussen VVV Nederland en LOTM ondertekend in Rotterdam.
Tijdens het TRENDCONGRES toerisme & vrije tijd op donderdag 31 oktober in Rotterdam ondertekenen Kennisnetwerk Destinatie Nederland van VVV Nederland en Landelijk Overleg Tourism Management een samenwerkingsintentie.

Het Landelijk Overleg Tourism Management waar aan zes hogescholen zijn verbonden die onderwijs aanbieden voor toerisme en leisure, organiseren samen met Pleisureworld NRIT het TRENDCONGRES toerisme & vrije tijd. Kennisnetwerk Destinatie Nederland is het kennisnetwerk van VVV Nederland, bestaande uit zeventig destinatie- en citymarketingorganisaties in Nederland. Beide partijen zien een grote meerwaarde door kennis en netwerk te bundelen.

Onderwijs verbinden aan werkveld 

Carmencita Boekhoudt, Voorzitter Landelijk Overleg Tourism Management en Kees van Wijk, Algemeen Directeur VVV Nederland, Kennisnetwerk Destinatie Nederland ondertekenen de intentieverklaring.

Kees van Wijk, Algemeen Directeur VVV Nederland: "We zoeken graag de samenwerking op met deze zes hogescholen van het Landelijk Overleg Tourism Management. Onder meer met Inholland Rotterdam hebben we al een lange relatie voor het delen van ervaringen en projecten in destinatieontwikkeling. De creatieve en mooie ideeën en projecten van studenten en onderwijsbegeleiding zijn meer dan welkom. Zo houden we elkaar scherp op destinatiemanagement.”

Kennisnetwerk Destinatie Nederland organiserend partner TRENDCONGRES

In de voorbereiding van het TRENDCONGRES toerisme & vrije tijd is Kennisnetwerk Destinatie Nederland organiserend partner geworden van dit jaarlijks succesvolle congres.

Wendy Sieger-Kintzen, Business Development Manager VVV: "Het TRENDCONGRES biedt ieder jaar  inspiratie voor beleidsmakers, dmo’s en ondernemers om aan de slag te gaan met de jongste trends. Toerisme groeit jaar op jaar. Daarbij volgen de trends elkaar snel op. Het is aan de sector om de kansen te ontdekken en die te verzilveren. Door met dit congres samen te werken, bundelen we de krachten om de trends en kansen te zien en te realiseren. Door deze samenwerking wordt het Kennisnetwerk Destinatie Nederland verder versterkt.”

Het programma van TRENDCONGRES toerisme en vrije tijd 2019 met 24 sprekers, Urban Safari tour naar voorbeeldprojecten en de zij-programmering van Marketing D-Day is te vinden op www.toerismecongres.nl

Trefwoorden: VVV, onderwijs, partner, congres, netwerk, destinatie

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

08/07/20
Exclusief voor leden
Toenemend vertrouwen maar ook veel onzekerheid in branche
Het vertrouwen van ondernemers in de vrijetijdsbranche is in een maand tijd omhoog geschoten. Maar de onzekerheid in de branche is nog groot. Hoe pakt dat voor de verschillende deelbranches uit?
08/07/20
Eerste vakbeurs in MECC over anderhalvemeter inrichting
De Anderhalve meter Expo is de beurs over oplossingen voor uitdagingen uit de anderhalvemeter maatschappij.
08/07/20
Bedrijfssucces zorgt voor snel bereik mijlpaal 1 miljoen geplante bomen
Website Natuurhuisje.nl startte in 2018 met de missie om één miljoen bomen te planten in ontwikkelingslanden. Die mijlpaal is bereikt. Het bedrijf wil nu meer doen voor de natuur in eigen land.
08/07/20
Prijzen in de branche lopen op, niet zo sterk als vorig jaar
De prijzen voor consumentengoederen en -diensten lopen langzaam weer op. Ook in onze branche lopen de prijzen weer op.
08/07/20
Rijksmuseum biedt volledig programma zomer
Vanaf 11 juli zijn er weer dagelijks programma's te volgen bij Rijksmuseum in Amsterdam, uiteraard met inachtneming van de laatste richtlijnen van het RIVM.
07/07/20
75% meer pakketreizen verkocht in vergelijking met een week eerder
Er is een stijging te zien van 75% op boekingen van pakketreizen vergeleken met afgelopen week, dat ...
07/07/20
Eigenzinnige campagne voor Limburg
Limburg heeft de toeristische campagne ‘Dit is in Limburg’ gelanceerd. Met de campagne worden gasten verleid op vakantie te gaan in Limburg. Met een uitgekiende strategie.
07/07/20
Kamperen op Archeon met uniek driedaags arrangement
Museumpark Archeon heeft voor het eerst een eigen camping. Het park heeft hiervoor de samenwerking gezicht met Outstanding die normaal gesproken tenten levert voor festivals en evenementen. De camping is alleen te boeken met een driedaags arrangement in de maanden juli en augustus.