Geplaatst op: 18-10-2019
Auteur: Marc Gerlings

Cheese Valley bundelt toeristische partijen in stichting

Cheese Valley bundelt toeristische partijen in stichting
Foto: Chees Valley
De Cheese Valley regio maakte gisteravond bekend dat ze zich begin 2020 samen met private partijen verenigen in een officiële stichting. Tijdens het Cheese Valley event in Museum Gouda tekenden de gemeenten samen met lokale ondernemers een intentieverklaring als opstap naar een stichting. De stichting heeft als doel om gezamenlijk kansen te benutten ten aanzien van de gehele kaasregio. 

Cheese Valley: bezoekers naar dé plek voor kaas, boerenleven en landschap

Centraal in de samenwerking tussen de vier gemeenten, waaronder Gouda, Woerden, Krimpenerwaard en Bodegraven-Reeuwijk, en de private partijen staat het stimuleren van toerisme in de regio, het verhogen van de waarde van kaas en het aanjagen van de export van kaas. Kaasboeren, kaasproducenten, kaashandelaren, organisatoren van kaasmarkten gaan hiermee samen aan de slag.

Wethouder Gemeente Gouda Thierry van Vugt: "Ik ben blij dat we onze samenwerking om kaas uit onze regio nog beter op de kaart te zetten nu ook met private partijen uitbreiden. Een kansrijke stap voor onze regio!” Rianne de Wit, eigenaar van Melkvee- en Kaasboerderij Schep vult aan: "We willen de kaas uit onze streek meer in de spotlight zetten, het is zo’n mooi product. Door samen te werken met ondernemers en de gemeenten kunnen we er met elkaar van profiteren.”

Cheese Valley kan bijdragen aan verleiden naar minder bekende destinaties

Jos Vranken: "Om ruimte en richting te geven aan de verwachte groei van toeristen en minder bekende plekken binnen de regio ook daarvan te laten profiteren, vinden wij het belangrijk dat er wordt geïnvesteerd in de ontwikkeling van aantrekkelijk toeristisch aanbod dat bij de regio past. Cheese Valley is het perfecte voorbeeld van een regio die passend aanbod creëert dat past bij de identiteit van de regio. We onderstrepen het belang  van samenwerking tussen partijen die aangesloten zijn bij Cheese en de voortzetting in een officiële stichting.”

Op zoek naar meer inspiratie voor destinatieontwikkeling?
Kom naar:
Vakdag Zet je regio op de kaart

Trefwoorden: regio, kaas, spreiding, verleiden, cultuur, landschap, natuur

||| Blogs |||

13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
03/02/20
Overtoerisme!
Overtoerisme!
03/02/20 · Beleid · Toerisme · Hans van Leeuwen | Lees meer
Overtoerisme zal ongetwijfeld als een van de meest prominente nieuwkomers in de Dikke Van Dale worde...
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

31/05/20
Hoe Breda de heropening van de horeca aangrijpt voor een breed actieplan
Breda Marketing heeft de campagne ‘Breda geeft je de ruimte’ gelanceerd. Daarnaast wordt een Taskforce Toerisme opgezet die aansluit bij provinciale en landelijke herstelplannen.
28/05/20
Duurzame reisgids voor Nederland laat zien hoeveel CO2-uitstoot je bespaart
Nu de grenzen voor uitgaand toerisme in de meeste gevallen dicht zijn, verwachten we nog extra boekingen voor de zomer in Nederland. Natuur & Milieu speelt daarop in en heeft een gratis reisgids voor Nederland gemaakt.
28/05/20
Toerisme mag niet meer domineren in Amsterdamse binnenstad
Na de coronacrisis mag in de Amsterdamse binnenstad het toeristisch aanbod niet meer domineren. Dat schrijft burgemeester Halsema in een brief aan de gemeenteraad. De binnenstad moet weer aantrekkelijk worden voor bewoners en mensen die in de stad werken. Toerisme moet worden teruggedrongen.
25/05/20
iPublishing pakt sterke positie in jongerenreizen
Online mediabedrijf iPublishing heeft een portfolio van 7 jongerenvakantie websites, 14 gerelateerde premium domeinnamen en social media kanalen overgenomen van Summer Sites.
11/05/20
Toeristische basisstructuur redden met private investeerders
RBT Rivierenland heeft een bijzonder plan ontwikkeld om de toeristische basisinfrastructuur te redden. Geen overheid die moet inspringen maar particuliere investeerders die worden gevraagd bij te springen.
11/05/20
Overijssel past investeringsprogramma aan op coronacrisis
De provincie Overijssel gaat het investeringsprogramma voor de Vrijetijdssector 2020-2023 aanpassen vanwege de coronacrisis. De provincie wil bedrijven in de sector helpen om te herstellen. In samenspraak met de sector Gastvrij Overijssel zijn de plannen aangepast om in te spelen op de nu ontstane situatie.
08/05/20
48% geeft vakantiegeld toch uit als je mag reizen
Een mooi signaal voor de reisbranche. Nederlanders hebben best zin in een reis. Ondanks de onzekere ...
07/05/20
Perspectief voor ondernemers
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen heeft vier scenario’s voor de toeristisch-recreatieve sector ontwikkeld. Volgens directeur Herre Dijkema moeten die scenario’s ondernemers perspectief op de toekomst bieden.